Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-19, 19:40
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Firben-
Vem är den där "svarta brorsan", eller är det något som Bard har hittat på ? Borde ju finnas med på riksarkivet om han är adopterad

Bard är ju inte ovan med att kasta in kontroversiella paraodaxla påståenden för "Chock value" så skulle tippa på att detta var en kommentar han helt enkelt räkna med att han skulle kunna snacka sig ur.
"Jag är mentor åt Ali, han är inte min biologiska brosa men jag har blivit som en storebrorsa åt honom".
Senast redigerad av L-illuminato 2020-09-19 kl. 19:44.
Citera
2020-09-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Fick precis följande bekräftat av min pojkväns barndomsvän som är från Motala och som känner de yngre i familjen Bard. Alexander har tre syskon vid namn Gust*v, And*rs och M*ria och ingen av syskonen är mörkhyade och alla ska vara väldigt lika Alexander till utseendet.

Så Bards konstanta spammande om sin "neger" till bror är något han har hittat på. Och om några troll huserar i tråden, ge fan i att kontakta hans syskon.

Tack, äntligen nån som inte bara gissar.
Citera
2020-09-20, 13:00
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Brodern ska ju dessutom vara någon ansedd forskare, mikrobiolog eller vad det nu var.

Onekligen skumt det här. Det är klart att "broder" har samma juridiska innebörd som "buksvåger", men om han överhuvudtaget inte har besökt någon svart brorsdotters studentskiva nyligen och "Wubshet" bara är någon Molgan-figur så måste man ju på allvar ifrågasätta Bards mentala hälsa.

Första Google-träffen på Wubshet ger en forskare i mikrobiologi med Sverigekoppling via Uppsala Universitet. Han jobbar bl.a med diagnosticering av HIV/AIDS så man kan ju tänka sig att Bard kommit i kontakt med honom den vägen.

Han har en angiven mailadress, då den som känner sig manad kan ju skicka ett artigt mejl och fråga om han verkligen är okej med att Bard använder honom som carte blanche för att säga nigger:

https://globalhealth.washington.edu/faculty/wubshet-mamo
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-09-20 kl. 13:17.
Citera
2020-09-20, 14:43
Medlem
-Firben-s avatar
Finns det några referenser till att Bard har studerat vid handelshögskolan, går det att kolla upp sådant ?
Citera
2020-09-20, 15:32
Medlem
Ny intervju med bard https://www.youtube.com/watch?v=RxnUC7Cn0a0&ab_channel=Reallokal
Citera
2020-09-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Firben-
Finns det några referenser till att Bard har studerat vid handelshögskolan, går det att kolla upp sådant ?

Det var väl inte bara hans alma mater, han brukade väl dessutom föreläsa för studenterna där? Vet inte vad det spelar för roll ärligt talat. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/xRo8dp/handelshogskolan-ar-svarslaget-bedrageri

Studiemeriter är väl den vanligaste halvsanningen som folk klämmer ur sig i sociala sammanhang. Den etiopiske brorsan verkar dock vara mer blamerande för herr Bard.
Citera
2020-09-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Bard är ju inte ovan med att kasta in kontroversiella paraodaxla påståenden för "Chock value" så skulle tippa på att detta var en kommentar han helt enkelt räkna med att han skulle kunna snacka sig ur.
"Jag är mentor åt Ali, han är inte min biologiska brosa men jag har blivit som en storebrorsa åt honom".

Han har ju kallat folk för "neger" i många år nu och sedan rättfärdigat det genom att hävda att hans "bror" är svart och att hans bror kallar sig för "neger".

Här är en artikel som handlar om när han kallade Richard Sseruwagi för "neger" med anledning av att Bards bror är "neger" och just kallar sig för ordet i fråga:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xRQ83p/bard-utpekas-som-en-rasist

Han har de facto ingen bror som är svart och jag har dessutom väldigt svårt att hans påstådda bror som är professor och en ansedd akademiker går runt och kallar sig för "neger".

Och även om hans påstådda bror går runt och refererar till sig själv som "neger" så betyder det ju inte att Alexander Bard har rätt att gå runt att kalla för rasistiska kränkande ord. Det är som att jag skulle ha en vän som kallar sig själv för "hora" och att jag skulle gå och kalla folk för "hora" för att min vän kallar sig själv för det. Idiotiskt resonemang vilket får en att undra hur blåst Alexander Bard faktiskt är.
Senast redigerad av babymamacita 2020-09-21 kl. 00:58.
Citera
2020-09-21, 00:50
Medlem
Om man dessutom scrollar på den påstådda broderns Facebook så verkar han om något vara väldigt stolt över sin hudfärg, nationalitet och etnicitet, med all rätt så klart. Han har även lagt upp en hel del om rasism i historien och incidenter så som vad Jesse Owens åstadkom i nazisternas Tyskaland under OS.

Att samma person ska vara okej med att Alexander Bard normaliserar ett kränkande rasistiskt skällsord mot svarta som dessutom känner sig kränkta av användandet av ordet låter ju föga osannolikt. Nu har Alexander Bard åtminstone kallat två personer (Richard Sseruwagi och mannen i podden) för "neger" och sedan lutat sig tillbaka och rättfärdigat sin rasistiska kränkning med att hans s.k bror kallar sig för "neger". Helt otroligt korkat och även om Bards påstådda bror är okej med att kalla sig själv för "neger" och att Alexander kallar folk för "neger" så betyder det inte att folk ska behöva ta rasistiska kränkningar från Bard på grund av en så absurd anledning.

Lite samma retorik som om jag skulle vara utlänning och kalla svenskar för "svennehora" för att min svenska påstådda syster/vän kallar sig för "svennehora". Låter ju som ett argument från ett dagisbarn.
Senast redigerad av babymamacita 2020-09-21 kl. 01:04.
Citera
2020-09-21, 01:30
Medlem
Ännu en komisk och liten anedokt, om jag har förstått det rätt så började Alexanders påstådda adoptivbror först studera i Sverige 1985, som 27 åring. Innan dess hade "brodern" ifråga studerat i Ukraina och bott i Etiopien. Antingen har jag missat något, eller så ljuger Alexander eller så är Alexanders påstådda adoptivbror den äldsta människan som har adopterats i svensk historia.
Citera
2020-09-21, 19:08
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Om man dessutom scrollar på den påstådda broderns Facebook så verkar han om något vara väldigt stolt över sin hudfärg, nationalitet och etnicitet, med all rätt så klart. Han har även lagt upp en hel del om rasism i historien och incidenter så som vad Jesse Owens åstadkom i nazisternas Tyskaland under OS.

Att samma person ska vara okej med att Alexander Bard normaliserar ett kränkande rasistiskt skällsord mot svarta som dessutom känner sig kränkta av användandet av ordet låter ju föga osannolikt. Nu har Alexander Bard åtminstone kallat två personer (Richard Sseruwagi och mannen i podden) för "neger" och sedan lutat sig tillbaka och rättfärdigat sin rasistiska kränkning med att hans s.k bror kallar sig för "neger". Helt otroligt korkat och även om Bards påstådda bror är okej med att kalla sig själv för "neger" och att Alexander kallar folk för "neger" så betyder det inte att folk ska behöva ta rasistiska kränkningar från Bard på grund av en så absurd anledning.

Lite samma retorik som om jag skulle vara utlänning och kalla svenskar för "svennehora" för att min svenska påstådda syster/vän kallar sig för "svennehora". Låter ju som ett argument från ett dagisbarn.
Men om en vit är stolt över sin hudfärg så anses han vara rasist i dagens samhälle. Sedan kan man undra om ditt inlägg är någon slags tävling i att kunna skriva orden "rasist" och "kränkt" så många gånger som möjligt. Angående jämförelsen med "svennehora" är ju den bara så idiotisk så det finns inte. Om någon svart kallar sig för "neger" så vet förmodligen personen ordets ursprungliga rena betydelse. Att någon däremot frivilligt skulle kalla sig för "svennehora", vilket för övrigt inte anses som ett rasistiskt och djupt nedsättande uttryck i Sverige (?), är ju bara inte sant. Avslutningsvis. För varje person som blir kallad för "neger" i Sverige, så går det tio som blir kallade för t.e.x "Jävla svenne", "Svennebög", "Svennehora", så man kan med fog undra vilka det egentligen är som är diskriminerade idag ???.

Slutligen lite mer direkt på personen Alexander Bard. Ja, är man analytisk och något så när klar i knoppen och lite till ålder kommen, så kan man konstatera att AB genom åren svajat lite hit och dit angående åsikter och dylikt. För en del år sedan så hette det att Istanbul i Turkiet var den bästa, häftigaste staden, ett antal år senare så var det i stället Berlin i Tyskland som fick samma "utnämning".

Rent allmänt verkar han var någon form av "sökare". Särskilt efter sin musikkarriär. Är det inte franska filosofer, vilka i mitt tycke av honom graderas "inne" eller "ute", så är det Lenin, Marx eller religionen Zoroastrismen, eller mansprojektet eller "Burning Man". Har har även innan engagemanget i partiet Medborgerlig Samling varit med i ett par andra partier t.e.x liberalerna (folkpartiet), Centern samt haft det politiska projektet "Liberati". Finns säkert mer olika saker men jag kommer inte på något annat just nu.
Senast redigerad av Celeron 2020-09-21 kl. 19:15.
Citera
2020-09-22, 17:42
Medlem
Ny intervju hos Reallokal: https://www.youtube.com/watch?v=RxnUC7Cn0a0

Förvånansvärt nyanserad om man jämför med hans övriga intervjuer under senare år där han i praktiken bara har suttit och Gene Simmons-rimmat besvikna moderatväljare. Här säger han att han inte stödjer "hårdare straff" så länge som Sveriges nuvarande drog- och sexualpolitik består, och att man därefter måste utreda huruvida hårdare straff verkligen fungerar brottspreventivt. Känns helt klart som en tillnyktring. Iofs säger han andra kockobello saker som att klimatförnekelse kommer vara lika avskyvärt som rasism i framtiden. I de demografiska ödesfrågorna missar han helt och hållet att Kina lider av ett förödande mansöverskott som kommer att ruinera civilsamhället i takt med automatiseringen, något som kommer att drabba Europa extra hårt i kombination med Afrikas "världserövring", som huvudsakligen kommer att bestå av åsanissar i överfulla dinghys på Medelhavet och i ytterst begränsad upplaga kommer bestå av vrålsexiga Kim Klacik-lookalikes som spatserar igenom utrikesterminalerna på Arlanda, Schiphol och Heathrow.
Citera
2020-09-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
En form av damage control kunde ju vara att han skriver en modern version av A Modest Proposal For preventing the Children of Poor People From being a Burthen to Their Parents or Country, and For making them Beneficial to the Publick. Som självtitulerad marxist skulle storyn kunna bygga på en ensamstående mamma som i jakt på pengar och attention auktionerar ut sina barn till pedofiler på Instagram. Om Bards litterära kreativitet inte räcker till så har han ju Jan Söderqvist vid sin sida, som enligt Wikipedia är "känd som kritiker av sexköpslagen". Fast i damage control-hänseende blir väl det ungefär lika dråpligt som att Jonathan Swift skulle ha skrivit orginalversionen tillsammans med en maorisk klanhövding.

Ja han har tydliga issues... det går ju att både se och höra. Men vem har inte det iof. Det skaver onekligen lite... Klipsk och högljudd, men jävligt vilsen, är väl mitt omdöme just för tillfället, det ska bli intressant att följa. Förhoppningsvis kan han ta tag i sina demoner såsmåningom och hitta lite inre frid sent omsider.
Senast redigerad av Spelemannen 2020-09-26 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in