Citat:
Ursprungligen postat av
babymamacita
Om man dessutom scrollar på den påstådda broderns Facebook så verkar han om något vara väldigt stolt över sin hudfärg, nationalitet och etnicitet, med all rätt så klart. Han har även lagt upp en hel del om rasism i historien och incidenter så som vad Jesse Owens åstadkom i nazisternas Tyskaland under OS.
Att samma person ska vara okej med att Alexander Bard normaliserar ett kränkande rasistiskt skällsord mot svarta som dessutom känner sig kränkta av användandet av ordet låter ju föga osannolikt. Nu har Alexander Bard åtminstone kallat två personer (Richard Sseruwagi och mannen i podden) för "neger" och sedan lutat sig tillbaka och rättfärdigat sin rasistiska kränkning med att hans s.k bror kallar sig för "neger". Helt otroligt korkat och även om Bards påstådda bror är okej med att kalla sig själv för "neger" och att Alexander kallar folk för "neger" så betyder det inte att folk ska behöva ta rasistiska kränkningar från Bard på grund av en så absurd anledning.
Lite samma retorik som om jag skulle vara utlänning och kalla svenskar för "svennehora" för att min svenska påstådda syster/vän kallar sig för "svennehora". Låter ju som ett argument från ett dagisbarn.
Men om en
vit är stolt över sin hudfärg så anses han vara rasist i dagens samhälle. Sedan kan man undra om ditt inlägg är någon slags tävling i att kunna skriva orden "rasist" och "kränkt" så många gånger som möjligt. Angående jämförelsen med "svennehora" är ju den bara så idiotisk så det finns inte. Om någon svart kallar sig för "neger" så vet förmodligen personen ordets ursprungliga rena betydelse. Att någon däremot frivilligt skulle kalla sig för "svennehora", vilket för övrigt inte anses som ett rasistiskt och djupt nedsättande uttryck i Sverige (?), är ju bara inte sant. Avslutningsvis. För varje person som blir kallad för "neger" i Sverige, så går det tio som blir kallade för t.e.x "Jävla svenne", "Svennebög", "Svennehora", så man kan med fog undra vilka det egentligen är som är diskriminerade idag ???.
Slutligen lite mer direkt på personen Alexander Bard. Ja, är man analytisk och något så när klar i knoppen och lite till ålder kommen, så kan man konstatera att AB genom åren svajat lite hit och dit angående åsikter och dylikt. För en del år sedan så hette det att Istanbul i Turkiet var den bästa, häftigaste staden, ett antal år senare så var det i stället Berlin i Tyskland som fick samma "utnämning".
Rent allmänt verkar han var någon form av "sökare". Särskilt efter sin musikkarriär. Är det inte franska filosofer, vilka i mitt tycke av honom graderas "inne" eller "ute", så är det Lenin, Marx eller religionen Zoroastrismen, eller mansprojektet eller "Burning Man". Har har även innan engagemanget i partiet Medborgerlig Samling varit med i ett par andra partier t.e.x liberalerna (folkpartiet), Centern samt haft det politiska projektet "Liberati". Finns säkert mer olika saker men jag kommer inte på något annat just nu.