2025-05-26, 09:10
Medlem
[quote=insekterna|92004442]
Hans brist på glädjefyllt uttryck handlar nog om att reaktionen är ett skådespel och att tagningen gjordes om flera gånger.

Jag tycker också synd om Måns för att han fallit i missbruk men har trots det inte för avsikt att klandra någon annan för att han hamnat där.
[/QUOT

Att han mått dåligt kan klandras omgivningen.

Förringa inte vad svartsjuka kan göra hos eller mot en människa.

Det pratar om sexmissbruk och otrohet i stor omfattning, typiskt från en svartsjuk omgivning.
Citera
2025-05-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag tror dom flesta skiter I Måns och om han kommer knarka eller ej. Har själv inte ens ägnat människan en tanke eller vetat vad han sjunger om mer än 2 ggr i mello. Viktigast är att Ciara och ungarna kunde åka hem och slippa idioten. Speciellt som hon blev "fånge" I ett land hon inte ens kunde språket. Snart är Måns glömd om han inte hittar på nåt nytt sattyg.

Exakt.
Jag har känt till namnet sen när Idol nu gick men inte varit i den här tråden innan.
Vem bryr sig om hans missbruk, det hemska var ju behandlingen av Ciara och den äldste sonen.
Rättegången, lura dem till Sverige.
Han har små barn, att folk inte fattar att det är det det handlar om. Hade han inte haft det hade han väl kunnat göra vad han vill förutom att det är olagligt och göder gängkriminalitet och barnsoldater då.

Och folk som tror att det bara är att sluta och byta personlighet, ha.
Majoriteten av alla som påbörjar behandling återfaller.
Och med ett sånt stort så kallat ”stöd” av stjälpande medberoende tror jag inte det kommer ske några mirakel.
Alltså vad betyder ens ”Om han misshandlat Ciara vill jag inte ha honom i min närhet”?
Fattar man ens vad våld i nära relationer är eller tänks det att det är lika med knytnävsslag över ögat och inget annat?

Detta är inte viktigt men jag tror inte att Masked Singer var bara skådespel, det tror jag bara är en ren lögn från Måns för att han har nåt knäppt komplex att han måste vinna allting.
Camilla Läckberg var ju också där, hade varit intressant att höra vad hon säger om saken.
Citera
2025-05-26, 09:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av insekterna
Nu skrev du inte till mig men jag svarar likväl. Jag tycker att det är vårdslöst att du försöker göra gällande att man skulle kunna driva en person till ett missbruk, det tyder framför allt på att du har dålig insikt kring missbrukets mekanismer och vad som krävs för att bli fri från ett sådant.

Måns har inte heller blivit hatad istället för att få hjälp, det kan jag själv dementera. Tala inte om sådant du inte förstår.

Det är en kvinnohatare, finns en del såna i den här tråden. Han tycker och Måns och alla andra män borde omyndigförklaras då de är oförmögna att ta ansvar för sitt eget beteende och egna val, alla eventuella dåliga saker de gör alltid är en kvinnas ansvar tycker de. Hade rollerna varit ombytta hade de skrikit om giljotin, inte att det var skadligt för barnen att inte bo med sin missbrukande förälder som lämnar dem till en nanny och springer runt och jagar one night stands.
Citera
2025-05-26, 09:25
Medlem
Citat:
Nu räcker det tycker jag. Jag lovade mig själv att inte skriva mer i tråden men det blev svårt efter att det dök upp ett inlägg om att Ciaras överraskningsmedverkan i Masked Singer skulle vara starten på Måns missbruk vilket därtill fick medhåll från andra användare.

Först vill jag berätta att Ciaras ”överraskning” i Masked Singer är skådespelad och gjordes i syfte att ”göra bra TV”. Detta har jag hört Måns berätta personligen och hennes medverkan var hans idé. Avsnitten sänds inte live utan spelas under ett antal täta inspelningsdagar och trots att barnen var med Loz hade det varit omöjligt för Ciara att inte bli upptäckt.

Som någon som känner Måns vill jag verkligen säga att den här sortens skriverier inte hjälper någon. Här ute i verkligheten sitter en man med ett missbruk vars värld precis har rämnat, som har i uppgift att bygga upp sig själv och de relationer som skadats. Det är ett tufft jobb, men kan mycket väl lyckas med rätt behandling och rätt stöd. Det är också en förutsättning för att kunna vara en närvarande far, utvecklas i sitt arbete och leva ett gott liv i många, många år till.

Ciara har självklart inget ansvar i att Måns missbruk varken kommit till eller eskalerat. Precis som han själv säger har han förmodligen en beroendepersonlighet och att då försöka plantera ett narrativ om att Ciara själv, och framför allt hennes riggade medverkan i ett TV-program, skulle vara inkörsporten till Måns missbruk är både vårdslöst och oansvarigt. Ägandeskap om vad som sker och skett är en viktig del i tillfrisknandet från missbruk. Den som missbrukar behöver lära sig att äga sitt eget öde. Det är aldrig en anhörigs fel att ett missbruk startar eller pågår.

Jag har svårt att tro att de som säger sig bry sig om Måns och hans mående skulle sitta och ursäkta honom istället för att hjälpa honom på vägen till ansvar och tillfrisknande.

Så du menar att Masked Singers är bluff?
Citera
2025-05-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Att vara utsatt för psykisk misshandel av den som skall stå en närmast där det är svårt att lita på någon som känd person bör ni inte förminska på detta sätt. Det är mycket som pekar på ett osunt förhållande på många sätt. Du kan driva en person till vad som helst och i omgivningen finns också ett ansvar. Att du inte anser det har jag förstått men här är det så tydligt. Han har blivit hatad istället för att fått hjälp. Omgivningen har hellre ägnat sig åt skvaller än hjälp honom, även hans egen fru. Han har i mina ögon ropat på hjälp på fler än ett sätt i en för honom unikt opålitlig omgivning efter 20 år i offentligheten. Detta händer många kända personer. Att hans fru förtalade honom offentligt som hon gjorde är under all kritik och hon har väl inget intresse heller i att han kommer ur ett ev missbruk för då får hon väl vårdnaden efter skilsmässan, eller hur?

Nej exakt och det är Måns som utsatt Ciara för psykisk misshandel.
* Otrohet, nåt av det värsta man kan göra mot sin partner, både svek och lögner mm.
* Att han satt en nanny ovanför henne i status, gjort scheman ihop med nannyn som Ciara skulle följa men inte följde, för helvete.
Ingen mamma följer en lista skriven av sin man eller en aupair. Det är vidrigt. Nannyn förefaller ha varit ett kontrollverktyg mot Ciara och bara ett av alla sätt att misshandla henne psykiskt på.
* Att han nedvärderat och varit svartsjuk på hennes son, baktalat henne med vänner och familj, velat införa ”hårt” bemötande mot honom.
* Försökt splittra syskonen och förstöra Ciaras liv genom det han försökte med rättegången.
* Alla sjuka kommentarer om att vilja knulla andra kvinnor i 2 dygn och lämna henne för andra kvinnor på hennes födelsedag, bröllopsdag, när hon lyckats bli gravid efter missfall osv.

Alltså ovanstående är redan ”misshandlat Ciara”. Psykisk misshandel sätter djupa spår. Om han sen även knuffat in henne i väggen och bänt upp hennes fingrar är det också fysisk misshandel.
Citera
2025-05-26, 09:30
Medlem
Jag menar att Ciaras medverkan i Masked Singer är en bluff, ja. Programmet i övrigt har jag inte på fötterna för att uttala mig om.

Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Så du menar att Masked Singers är bluff?
Citera
2025-05-26, 09:46
Medlem
Citat:
Jag menar att Ciaras medverkan i Masked Singer är en bluff, ja. Programmet i övrigt har jag inte på fötterna för att uttala mig om.

Hur vet du att det är sant? Du visste inte att han missbrukade kokain och ifrågasätter om han spelat dubbelspel mot er angående Ciara (underminerat henne, insinuerat saker för att ni inte skulle gilla henne).
Hur vet du att just detta är sant?
Citera
2025-05-26, 09:54
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Att vara utsatt för psykisk misshandel av den som skall stå en närmast där det är svårt att lita på någon som känd person bör ni inte förminska på detta sätt. Det är mycket som pekar på ett osunt förhållande på många sätt. Du kan driva en person till vad som helst och i omgivningen finns också ett ansvar. Att du inte anser det har jag förstått men här är det så tydligt. Han har blivit hatad istället för att fått hjälp. Omgivningen har hellre ägnat sig åt skvaller än hjälp honom, även hans egen fru. Han har i mina ögon ropat på hjälp på fler än ett sätt i en för honom unikt opålitlig omgivning efter 20 år i offentligheten. Detta händer många kända personer. Att hans fru förtalade honom offentligt som hon gjorde är under all kritik och hon har väl inget intresse heller i att han kommer ur ett ev missbruk för då får hon väl vårdnaden efter skilsmässan, eller hur?
Nu får du väl ändå ge dig! Hade det inte varit för missbruket och otroheterna så är jag ganska säker på att deras relation fortgått.
Citera
2025-05-26, 10:01
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hur vet du att det är sant? Du visste inte att han missbrukade kokain och ifrågasätter om han spelat dubbelspel mot er angående Ciara (underminerat henne, insinuerat saker för att ni inte skulle gilla henne).
Insekterna visste om kokainet, men inte omfattningen...
Citera
2025-05-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Insekterna visste om kokainet, men inte omfattningen...

Och visste om Masked Singer men har inte pratat med producenten?
Citera
2025-05-26, 10:31
Medlem
Om jag delar detaljer för när och hur detta berättades för mig kommer jag att avslöja vem jag är och det har jag inte för avsikt att göra. Jag har dock ingen anledning att ifrågasätta det jag har fått höra, framför allt inte då det inte varit logistiskt möjligt för dem att deltaga vid samma inspelningar trots nannyn.

Jag visste inte att han missbrukade kokain, nej, men det har få utom Måns själv vetat om och det ingår i missbrukarens liv att dölja det så långt det är möjligt. Inte heller Ciara visste det, under lång tid var det obekräftade misstankar. Dina och andras anklagelser om att det missade missbruket skulle vara ett tecken på att vi inte känner honom tillräckligt väl faller på precis det: Kokain är en lömsk drog och ett missbruk går att dölja länge och väl. Det finns en anledning till varför det är en favoritdrog i finansbranschen, näringslivet och för många artister. Norska TV-serien Exit är en ytterlighet men ändå ett exempel på hur det kan se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Citera
2025-05-26, 10:34
Medlem
Men ge upp och sluta med ditt trams . Det absolut inte synd om Måns. Han ansvarig for sina handligar och knarkade och allt missbruk .

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in