2025-05-26, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag tror att det handlar mindre om det faktum att hon gjorde det och mer om hur lätt och tydligt roligt hon tyckte att det var.

Jag skulle känna mig fruktansvärt skyldig om jag avsiktligt ljög för min partner, även om det bara var för allmänt skojs skull.
Vem hade trott att skilsmässan beror på Tv4 och Masked Singer! Vilken tur att paret inte hann vara med i Förrädarna. Det hade kunnat sluta riktigt illa, med mord rent av!
Senast redigerad av N.Armstark 2025-05-26 kl. 05:47.
Citera
2025-05-26, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Äntligen!! Någon som har förmågan att lägga märke till de detaljer som faktiskt finns.
Jag har också först nu uppmärksammat det faktum att hans mamma nämnde i rätten att han kanske kände sig oälskad. Ihop med alla pikar hon gett honom under åren finns definitivt en andra sida, väl värd att beakta.
Stackars MånsPetter, så oälskad av Ciara att han fick söka tröst i kokain och i famnen hos andra kvinnor! Men så är det givetvis, för vem känner sin son bättre än hans egen mamma.

Förutsatt då att han inte började knarka och knulla runt innan han träffade Ciara…..för då är det kanske bristen på moderskärlek som är orsaken
Citera
2025-05-26, 06:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Det är visst väldigt dyrt att köpa kokain. Hur många doser behöver dom per dag? Läste att det bara håller i 30 minuter? Borde vara billigare med amfetamin som håller i flera dagar? Vad är skillnaden på dessa droger egentligen?
Vet inte om ruset förändras, men det sägs att de som säljer späder ut kokainet med amfetamin, gissar att det kanske gör dig beroende av bägge drogerna.
Citera
2025-05-26, 06:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag minns videon. De var live tillsammans efter att avsnittet av Masked Singer visades där det avslöjades att Ciara var vikingen. Och det slog mig då att han fortfarande verkade väldigt sur över det faktum att hon ljugit för honom i 9 veckor och hur hon lyckades med det. Jag minns att han sa att det tog ett tag innan han förstod hur hon hade lyckats genom att prata igenom detaljerna. Jag tänkte då för mig själv att visst är det roligt på TV, men när man tänker på att ens egen partner har ljugit för en så oblygt och uppenbarligen ganska lätt, så är det ändå krasst och definitivt ett förtroendebrott av ett speciellt slag.

Och när jag tänker vidare på det, t.ex. när jag tänker på den nya låttexten Karmakontot eller olika låtar av honom om hur mycket han har stöttat henne under hela den tiden... I videon om tiden bakom kulisserna på MSS säger hon skämtsamt, ja, vi sa att vi aldrig skulle ljuga för varandra, och berättar sedan om allt hon har gjort för det. Det måste ha gjort ont. Jag surfade lite på Instagram i dag. Det finns en annan video på Masked Singer-kontot där de två tar en promenad och pratar om det. Och hennes ord är särskilt slående för mig idag. Hon säger inte bara att det var lätt att ljuga för sin man, hon säger: "...that I can betray my husband". Ouch, that hurts.
https://www.instagram.com/reel/Csb8qgPLW4k/

Avsnittet visades i TV den 19 maj 2023, men det måste ha spelats in i slutet av februari. Och Vårskriksturnén startade den 3 mars 2023. Jag undrar om det kan ha påverkat honom ytterligare?

Team Ciara kommer förmodligen att skrika igen att detta bara är skeva teorier, men alla med lite empati kan kanske också se att det kanke kan ha lämnat ett ärr efter sig i förhållandet...
Det är M som lämnar ärr efter sig i förhållanden med återkommande otroheter. Ett prank är väl aldrig att likna vid en riktig lögn
Citera
2025-05-26, 06:21
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Har Måns mördat någon ??

Man kan ju tro det som ni håller på i tråden .
Han har varit otrogen som fasen & knarkat & nu förlorat vårnaden av barnen . Inte bra . Men ni håller på som att han mördat någon.

Ni är fanimej besatt av han .
Han har inte förlorat vårdnaden om barnen. Faktafel
Citera
2025-05-26, 07:37
Medlem
Citat:
Jag minns videon. De var live tillsammans efter att avsnittet av Masked Singer visades där det avslöjades att Ciara var vikingen. Och det slog mig då att han fortfarande verkade väldigt sur över det faktum att hon ljugit för honom i 9 veckor och hur hon lyckades med det. Jag minns att han sa att det tog ett tag innan han förstod hur hon hade lyckats genom att prata igenom detaljerna. Jag tänkte då för mig själv att visst är det roligt på TV, men när man tänker på att ens egen partner har ljugit för en så oblygt och uppenbarligen ganska lätt, så är det ändå krasst och definitivt ett förtroendebrott av ett speciellt slag.

Och när jag tänker vidare på det, t.ex. när jag tänker på den nya låttexten Karmakontot eller olika låtar av honom om hur mycket han har stöttat henne under hela den tiden... I videon om tiden bakom kulisserna på MSS säger hon skämtsamt, ja, vi sa att vi aldrig skulle ljuga för varandra, och berättar sedan om allt hon har gjort för det. Det måste ha gjort ont. Jag surfade lite på Instagram i dag. Det finns en annan video på Masked Singer-kontot där de två tar en promenad och pratar om det. Och hennes ord är särskilt slående för mig idag. Hon säger inte bara att det var lätt att ljuga för sin man, hon säger: "...that I can betray my husband". Ouch, that hurts.
https://www.instagram.com/reel/Csb8qgPLW4k/

Avsnittet visades i TV den 19 maj 2023, men det måste ha spelats in i slutet av februari. Och Vårskriksturnén startade den 3 mars 2023. Jag undrar om det kan ha påverkat honom ytterligare?

Team Ciara kommer förmodligen att skrika igen att detta bara är skeva teorier, men alla med lite empati kan kanske också se att det kanke kan ha lämnat ett ärr efter sig i förhållandet...

Det är detta jag också sett och reagerat på. Han såg inte glatt överraskad ut, mer besviken och det syntes tydligt. Bra att någon skriver utförligt om detta. Nu när mer och mer framkommer hur hon varit mot honom så är detta inte en konstig utveckling. Tycker uppriktigt synd om honom.
Citera
2025-05-26, 07:50
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det är detta jag också sett och reagerat på. Han såg inte glatt överraskad ut, mer besviken och det syntes tydligt. Bra att någon skriver utförligt om detta. Nu när mer och mer framkommer hur hon varit mot honom så är detta inte en konstig utveckling. Tycker uppriktigt synd om honom.
Menn herregud, snacka om att desperat greppa varje halmstrå...se problemet istället.
Problem: M knarkar och är otrogen
Ickeproblem: C prankade M i programmet han programleder
Citera
2025-05-26, 08:22
Medlem
Citat:

Detta är väl ändå det mesta halmstråt som byggts upp här i tråden? Vi kan inte jämföra C s medverkan i Masked Singer med att M missbrukat och varit otrogen och hennes medverkan i Masked Singer ha INTE lett till varken det ena eller det andra. Det är INTE en förklaring till varför det blivit som det blivit. Att påstå det är ren ondska

Att hävda det är att frånta M allt ansvar för sitt eget agerande, om han ska kunna bli fri från sitt missbruk så måste fler ställa krav på honom

Färre måste vara medberoende och söka efter anledningar till varför han börjat missbruka . Och framför allt om alla anledningar som presenteras syftar till att få någon annan att framstå som anledningen till att M börjat knarka

M är ansvarig för sitt eget liv och sitt eget agerande.
Citera
2025-05-26, 08:50
Medlem
Nu räcker det tycker jag. Jag lovade mig själv att inte skriva mer i tråden men det blev svårt efter att det dök upp ett inlägg om att Ciaras överraskningsmedverkan i Masked Singer skulle vara starten på Måns missbruk vilket därtill fick medhåll från andra användare.

Först vill jag berätta att Ciaras ”överraskning” i Masked Singer är skådespelad och gjordes i syfte att ”göra bra TV”. Detta har jag hört Måns berätta personligen och hennes medverkan var hans idé. Avsnitten sänds inte live utan spelas under ett antal täta inspelningsdagar och trots att barnen var med Loz hade det varit omöjligt för Ciara att inte bli upptäckt.

Som någon som känner Måns vill jag verkligen säga att den här sortens skriverier inte hjälper någon. Här ute i verkligheten sitter en man med ett missbruk vars värld precis har rämnat, som har i uppgift att bygga upp sig själv och de relationer som skadats. Det är ett tufft jobb, men kan mycket väl lyckas med rätt behandling och rätt stöd. Det är också en förutsättning för att kunna vara en närvarande far, utvecklas i sitt arbete och leva ett gott liv i många, många år till.

Ciara har självklart inget ansvar i att Måns missbruk varken kommit till eller eskalerat. Precis som han själv säger har han förmodligen en beroendepersonlighet och att då försöka plantera ett narrativ om att Ciara själv, och framför allt hennes riggade medverkan i ett TV-program, skulle vara inkörsporten till Måns missbruk är både vårdslöst och oansvarigt. Ägandeskap om vad som sker och skett är en viktig del i tillfrisknandet från missbruk. Den som missbrukar behöver lära sig att äga sitt eget öde. Det är aldrig en anhörigs fel att ett missbruk startar eller pågår.

Jag har svårt att tro att de som säger sig bry sig om Måns och hans mående skulle sitta och ursäkta honom istället för att hjälpa honom på vägen till ansvar och tillfrisknande.
Citera
2025-05-26, 08:54
Medlem
Hans brist på glädjefyllt uttryck handlar nog om att reaktionen är ett skådespel och att tagningen gjordes om flera gånger.

Jag tycker också synd om Måns för att han fallit i missbruk men har trots det inte för avsikt att klandra någon annan för att han hamnat där.

Citat:
Citera
2025-05-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Detta är väl ändå det mesta halmstråt som byggts upp här i tråden? Vi kan inte jämföra C s medverkan i Masked Singer med att M missbrukat och varit otrogen och hennes medverkan i Masked Singer ha INTE lett till varken det ena eller det andra. Det är INTE en förklaring till varför det blivit som det blivit. Att påstå det är ren ondska

Att hävda det är att frånta M allt ansvar för sitt eget agerande, om han ska kunna bli fri från sitt missbruk så måste fler ställa krav på honom

Färre måste vara medberoende och söka efter anledningar till varför han börjat missbruka . Och framför allt om alla anledningar som presenteras syftar till att få någon annan att framstå som anledningen till att M börjat knarka

M är ansvarig för sitt eget liv och sitt eget agerande.

Att vara utsatt för psykisk misshandel av den som skall stå en närmast där det är svårt att lita på någon som känd person bör ni inte förminska på detta sätt. Det är mycket som pekar på ett osunt förhållande på många sätt. Du kan driva en person till vad som helst och i omgivningen finns också ett ansvar. Att du inte anser det har jag förstått men här är det så tydligt. Han har blivit hatad istället för att fått hjälp. Omgivningen har hellre ägnat sig åt skvaller än hjälp honom, även hans egen fru. Han har i mina ögon ropat på hjälp på fler än ett sätt i en för honom unikt opålitlig omgivning efter 20 år i offentligheten. Detta händer många kända personer. Att hans fru förtalade honom offentligt som hon gjorde är under all kritik och hon har väl inget intresse heller i att han kommer ur ett ev missbruk för då får hon väl vårdnaden efter skilsmässan, eller hur?
Citera
2025-05-26, 09:08
Medlem
Nu skrev du inte till mig men jag svarar likväl. Jag tycker att det är vårdslöst att du försöker göra gällande att man skulle kunna driva en person till ett missbruk, det tyder framför allt på att du har dålig insikt kring missbrukets mekanismer och vad som krävs för att bli fri från ett sådant.

Måns har inte heller blivit hatad istället för att få hjälp, det kan jag själv dementera. Tala inte om sådant du inte förstår.

Citat:
Att vara utsatt för psykisk misshandel av den som skall stå en närmast där det är svårt att lita på någon som känd person bör ni inte förminska på detta sätt. Det är mycket som pekar på ett osunt förhållande på många sätt. Du kan driva en person till vad som helst och i omgivningen finns också ett ansvar. Att du inte anser det har jag förstått men här är det så tydligt. Han har blivit hatad istället för att fått hjälp. Omgivningen har hellre ägnat sig åt skvaller än hjälp honom, även hans egen fru. Han har i mina ögon ropat på hjälp på fler än ett sätt i en för honom unikt opålitlig omgivning efter 20 år i offentligheten. Detta händer många kända personer. Att hans fru förtalade honom offentligt som hon gjorde är under all kritik och hon har väl inget intresse heller i att han kommer ur ett ev missbruk för då får hon väl vårdnaden efter skilsmässan, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in