2025-05-18, 13:39
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Jag är som skrivit innan ingen fan av någon av dom och tycker allting är bedrövligt skött av sk vuxna människor med 2 gemensamma barn.

Kan vara förvånad över att ingen i deras närhet kunnat medla och få dom att komma till sans och lägga ner stridsyxan. Detta gynnar ju absolut ingen .! Ibland får man backa även om man vet att man har rätt och släppa på prestigen lite.

Förmodligen (enl. mig alltså ) är nog det smidigaste just nu att M lägger in sig på någon behandlingsklinik ett bra tag. Under tiden är det ju viktigt att han får ha någon kontakt med sina barn kanske tex via facetime.
Därefter får han nog ordna ett boende i England där han kanske kan vistas varannan v el nåt så att han regelbundet kan umgås med sina barn.
Huset dom bott i lär ju C få ,bara till att gillra läget.

Ovan kräver ju att man har kloka ,sunda ,stabila människor runt sig som stöttar en .

Tror nog att M om inte nu så senare inser att han inte varit den bästa och lättaste mannen att ha i sitt liv. Nu kan det bara bli bättre hoppas jag.

Detta är jag helt enig med dig om. Inom rättsprocessen hade dom dessutom en medlare inne som under ungefär två veckors tid försökte få dom att komma överens utan att behöva mötas i rättssalen men det lyckades inte.
Citera
2025-05-18, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Detta är jag helt enig med dig om. Inom rättsprocessen hade dom dessutom en medlare inne som under ungefär två veckors tid försökte få dom att komma överens utan att behöva mötas i rättssalen men det lyckades inte.

Har läst det och tråkigt att det inte lyckades det kräver ju väldigt mkt av en medlare i en sådan här infekterad situation. Folk i allmänhet har ju svårt att släppa prestigen och erkänna sina fel.
Citera
2025-05-18, 14:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hon lär vara så illa tvungen att åka hem då det nu har framkommit i domstol att hon varit här utan både uppehållstillstånd och arbetstillstånd sen i oktober tror jag att de sa.

Dessutom sa Ciara i sitt förhör att the nanny kom till Sverige i juli 2024 och hade inte åkt till UK sedan dess. Det borde man kunna hitta bevis på, dvs om hon sitter i rätten och rent av ljuger för att skydda sig själv och sin arbetsgivare.

Kommer ni ihåg när hon fick frågor om när och var hon skrev på papper. Hon att hon varit i London när hon skrev på men enligt Ciaras vittnesmål så stämmer inte det. Dessutom skrev barnflickan (i sina ansökningar) att hon hittade jobb hos Måns via arbetsförmedlingen, snacka om att gå all in och inte ha någon som helst respekt för lagar och regler. Sa inte advokaten att det är straffbart att lämna oriktiga uppgifter till myndigheter?

Undrar om de kommer följa upp detta och granska Måns som arbetsgivare. Han har verkligen satt sig i skiten och dragit med sig andra…enligt honom går dessutom bandet på tunga droger, man kanske har satt span på dem as we speak. Själv sitter han nog i Staffanstorp, pimplar vin och tycker oerhört synd om sig själv. Usch så dumma alla har varit och så jobbigt det är 🥲

Är det någon här som hittat vilka ”andra substanser” han hade i blodet?
Citera
2025-05-18, 14:20
Medlem
Barnflickan tycker jag inte var lika hemsk som Måns föräldrar. Hon påstår inte att hon är viktigare för barnen än deras mamma t ex. Dessutom är det lite synd om henne. Hon är en produkt av det system hon verkar inom.

Det finns en anledning till att det i Sverige inte längre är vanligt att man har inneboende tjänstefolk. England är ju fortfarande väldigt aristokratiskt jämförelsevis. Alltså det är en överklass/underklass struktur. Människor som viger sina liv åt att ta hand om en familj som inte är deras egen, inte bara på arbetstid som att passa barn på en förskola, utan hon bor och lever i en familj hon inte tillhör, där hon inte har något att säga till om. Får ut en stor del av sin lön i natura dvs mat och husrum. Detta gör att hon blir livegen och extremt beroende av sin arbetsgivare. Bryts den relationen förlorar hon inte bara jobbet utan även sitt hem.

Det begränsar hennes möjligheter till ett eget liv, att skaffa en egen familj. Det var samma med kungabarnens barnflicka Nenne på 40-talet. Hon gifte sig aldrig för hon ville inte lämna barnen. Hon var en familjemedlem, men ändå inte. Finns en dokumentär på SVT play om den sista hushållerskan eller nåt sånt. Om en gammal, gammal kvinna som varit hembiträde åt en rik läkare på Östermalm i hela sitt liv. Hade ett pyttelitet rum där bakom köket där hon bodde. Hon ägde en säng och ett sängbord typ. Aldrig haft en egen bostad eller egen familj. Hela hennes liv gick ut på att vara en del av inredningen hos en familj hon inte tillhörde. När läkaren dog fick hon inte ärva så mycket som en möbel, stod helt barskrapad.

Det är otroligt egentligen vilken otrolig lojalitet människor har känt mot andra som inte ger dem något tillbaka, att ge upp att ha ett eget liv till och med för att ta hand om en överklassfamilj som sen lämnar en på gatan när man inte behövs. Men så var samhällspyramiden, det gick inte att klättra i den. De var väl glada för försörjning och mat och husrum även om de blev livegna. Riktigt så är det dock inte längre, det finns alternativ, även i England. Men det är en ohälsosam situation att man blir så känslomässigt involverad i en utomstående familj och deras barn att man gör det till hela ens liv och identitet. Barnen blir vuxna en dag, vad har hon tänkt göra då? Hjälp med barnpassning är en sak men jag skulle absolut försöka begränsa det till att barnvakten jobbar dagtid, går hem efter jobbet och har ett eget boende.
Citera
2025-05-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag trodde verkligen inte på att han ska ha misshandlat Ciara men tyvärr så tror jag att även det är sant nu när jag lyssnat på rättegången. Måns är en stor förnekare och föräldrarna är medberoende. De vill helt enkelt inte se sin lille älskling vara skyldig till någonting av det han anklagas för så de blundar hellre. Skönt att Ciara fick rätt till vårdnaden av sönerna.

Vill inte vara petig men dom har väl delad vårdnad vad jag vet eller har jag missat något här?
Rättegången gällde ju var deras hemvist är inte någon vårdnadstvist.
Citera
2025-05-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag funderar på om det orimliga och överdrivna behovet som Måns har att Bo I Sverige grundar sig i hans drogmissbruk. Tillgång och vänner.

Intressant fundering. Sen pratar han ju mkt om skolkostnader i England. I Sverige är skolan och skolmat betald via skatt. Stora pengar sparade varje år.
Citera
2025-05-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Reagerade också på det, M slängde in handduken direkt, packade bilen full och tog färjan till Holland.

”- På min födelsedag!!”, som han behövde poängtera tre gånger på rättegången. Offerkofta delux!
Han gjorde slut på Marie Serneholts födelsedag. Karma!
Citera
2025-05-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Intressant fundering. Sen pratar han ju mkt om skolkostnader i England. I Sverige är skolan och skolmat betald via skatt. Stora pengar sparade varje år.

Det finns billigare (och gratis tror jag) skolor i England, det är privatskolor som kostar pengar. Samma med sjukvård det har de också offentligt finansierat, någorlunda iaf. Detsamma med betald föräldraledighet, det finns men inte lika omfattande som i Sverige. Alltså det är inte USA, det finns en välfärdsstat, men den är nog inte lika omfattande som i Sverige. Det är den inte någonstans förutom i våra nordiska grannländer.

England är mycket mer aristokratiskt, åtminstone bland överklass typ kungligheter och adel och ”nyrika”. Alltså det finns många privatskolor, barnen har skoluniform, folk skickar rätt små barn på internat. Det finns pojk- och flickskolor vilket inte ens är tillåtet i Sverige. Arvsregler är annorlunda t ex om du tillhör adeln är det tillåtet att testamentera hela godset till äldste sonen. De har varit väldigt bra på att behålla gamla aristokratiska traditioner där rikedom ärvs och är bundet i mark.

Men också, så här lever inte de flesta. Vanliga människor lever inte såhär. Folk har vanliga jobb, vanliga skolor kanske privat om de har råd, bil, hund, fotbollsträning, skoluppträdanden osv. Det är lite annorlunda mot Sverige men det är inget dåligt land för det.
Citera
2025-05-18, 14:40
Medlem
När Måns beskriver varför det är bättre för barnen i Sverige så låter det verkligen som att största faktorn är att barnen blir "kungar i skolan" pga kändisbarn, status för Måns är kändis. Riktigt narc synsätt
Citera
2025-05-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice0000
Han gjorde slut på Marie Serneholts födelsedag. Karma!

Tänkte också på det. Man får tillbaka det man ger, till slut.
Citera
2025-05-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vill inte vara petig men dom har väl delad vårdnad vad jag vet eller har jag missat något här?
Rättegången gällde ju var deras hemvist är inte någon vårdnadstvist.
Ja du har rätt. 👍
Citera
2025-05-18, 15:27
Medlem
Rikskrim08s avatar
För mig som inte är i knarksvängen, hur har MånsPetter köpt sina droger undrar jag.

Drogtest visade på fler substanser än kokain och höga halter alkohol, så vad mer än kokain? Och har han haft fast leverantör eller hur funkar det?
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-18 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in