2025-05-23, 09:17
Medlem
Alla ni som uttalar er om Måns "knarkande", har ni en aning om hur mkt droger som brukats och hur ofta? På er låter det som att ni pratar om en man som totalt tappat hur man lever o bor på en parkbänk?! Det är aldrig ursäktat att inta droger men det får väl ändå finnas olika grader i helvetet.
Ni säger att han låg med allt han såg!? Ni tycker inte att det är en överdrift? Man får hålla sig till fakta, fram med källor på det ni påstår
Citera
2025-05-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Såg just inlägget och tyckte hon såg anorektisk ut. Extremt filtrat och lite hånleende. Hon har säkerligen haft en tuff tid men osmakligt inlägg tycker jag.

Träna på att inte hata kvinnor för att de finns. Inget fel med hur hon ser ut.
Citera
2025-05-23, 09:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Alla ni som uttalar er om Måns "knarkande", har ni en aning om hur mkt droger som brukats och hur ofta? På er låter det som att ni pratar om en man som totalt tappat hur man lever o bor på en parkbänk?! Det är aldrig ursäktat att inta droger men det får väl ändå finnas olika grader i helvetet.
Ni säger att han låg med allt han såg!? Ni tycker inte att det är en överdrift? Man får hålla sig till fakta, fram med källor på det ni påstår

Jag har mycket stor insyn i beroende, missbruk, medberoende osv.
Uppenbarligen har inte du det.
Parkbänkar är inget = beroende/missbruk.
Jag har en nära släkting i kulturbranschen med beroende och långt missbruk bakom sig. Han har aldrig varit arbetslös eller suttit på en parkbänk.
Om du går på möte med NA, AA, Al-anon eller ACA så märker du att väldigt få matchar din bild av vad ”en missbrukare” är.
Men som du uttrycker dig ser jag att du varken har erfarenhet om eller utbildning i ämnet.
Citera
2025-05-23, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nej, du har fel. Folk skiter i resultatet och vad han sade om KAJ s chanser och detta handlar om hans uppvisade aggressivitet, att han rusade ut ur arenan och att han helt enkelt saknar förmåga att reglera sina impulser.

Det vet du också.
Du menar att vi har en superstor musiktävling där folket och artisterna skiter fullkomligt i resultatet och att alla artiklar jag läst om vad Måns, och en del av de andra tävlande sagt, bara är inbillning?
För DET ENDA folk lade märke till var hans uppvisade aggressivitet = alltså att han gick ut från arenan med en mindre glad min?
För något annat har du ju definitivt inte SETT.
Citera
2025-05-23, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag har mycket stor insyn i beroende, missbruk, medberoende osv.
Uppenbarligen har inte du det.
Parkbänkar är inget = beroende/missbruk.
Jag har en nära släkting i kulturbranschen med beroende och långt missbruk bakom sig. Han har aldrig varit arbetslös eller suttit på en parkbänk.
Om du går på möte med NA, AA, Al-anon eller ACA så märker du att väldigt få matchar din bild av vad ”en missbrukare” är.
Men som du uttrycker dig ser jag att du varken har erfarenhet om eller utbildning i ämnet.

Nej jag har ingen erfarenhet men jag undrar fortfarande, hur mycket brukar Måns? Jag vill inte ha spekulationer utan ren fakta.
Citera
2025-05-23, 09:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag tittade just på intervjun med anis och berra.
Och du måste också ifrågasätta vad varje människa skriver som inte gynnar din agenda Oavsett. Jag håller inte på någon i det här, men jag har heller inga skygglappar. Du verkar enkom drivas av någon form av hat mot C och osund glorifiering av M
Vet inte vad intervjun har med något att göra och vet inte heller vad du tror att min agenda är. Vet inte att jag har skygglappar och förstår knappt vad "osund glorifiering" betyder utanför meningslös skriven text, så blir svårt att svara på annat sätt än så här.
Citera
2025-05-23, 09:46
Medlem
Citat:
Hon har ju varit väldigt smal och vältränad hela tiden om du ser på hennes Instagram, men under Let’s Dance såg hon mycket magrare ut, vilket säkert har att göra med att hon varit tvungen att bo med Måns och hans föräldrar ett halvår medans Måns knarkat och varit otrogen. Det var säkert värre i Sverige än när han bara typ hälsat på i England under lediga perioder.

Hon borde vara lättad nu men istället magrat sedan hon var hos Camilla för sanningen kommer alltid fram och kanske samvetet nu när hon sitter i sitt hemland och skapat den oreda hon gjort. Barnen kommer alltid att påminna henne om Måns, det går inte att stänga av oavsett land. De är dessutom oerhört lik honom och kan lova att någon av dem blir arg på henne för de vill till sin pappa. Den äldre kan vilja tillbaka till sin klass i Sverige och examen för det är hans verklighet. Han saknar kompisarna och leken. Han är ganska stor nu och har en vilja och en egen person. De är i en första separationsfas och kommer inte vilja sitta i hennes famn och låta sig fotograferas.
Citera
2025-05-23, 09:47
Medlem
Citat:
Vad är osmakligt? Det är osmakligt att du lägger din tid på att gå in och flukta på en kvinna som går igenom ett helvete och letar efter nåt att kritisera.
Hon blev väldigt smal sen hon flyttade med Måns till Sverige, det är vanligt i relationer med en misshandlare att offret blir väldigt smal.

Det är stressigt och han är jämt otrogen, säger till henne att han vill knulla andra kända kvinnor på hennes födelsedag, bröllopsdag, kvällen då de firade hennes graviditet osv.
Hon har nog känt stor press att vara attraktiv.
Kan tillägga att jag varken följer Måns eller Ciara, hennes inlägg dök upp i mitt flöde. Men jag fascineras av hur många det är som "vet" en massa och skriver om deras privatliv.
Citera
2025-05-23, 09:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Vet inte vad intervjun har med något att göra och vet inte heller vad du tror att min agenda är. Vet inte att jag har skygglappar och förstår knappt vad "osund glorifiering" betyder utanför meningslös skriven text, så blir svårt att svara på annat sätt än så här.
Du ifrågasatte att folk bedömde att han var en dålig förlorare genom hans sätt att agera efteråt och inte, som du hävdade, vad han sa. Hela scenariot beskrivs i intervjun hos Anis don demina. Att du inte förstår normalt skrivna ord är ju bara din förlust. Meningslösa texter är du själv ett klart bevis för ovanför. Det är inte jag som fyller tråden med svammel precis
Citera
2025-05-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67

Bra skrivet! Känner någon missbrukare som är oerhört snäll och ödmjuk. Straffar egentligen sig själv mest. Det lilla Måns missbrukat och det är tal om blåser man upp till en storknarkare. Då hade han aldrig kunnat arbeta.
Ang att ligga runt har det alltid varit de största skvallerkärringarnas tecken på avundsjuka inför människor de anser har mer att ge än dem.
Citera
2025-05-23, 10:16
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Bra skrivet! Känner någon missbrukare som är oerhört snäll och ödmjuk. Straffar egentligen sig själv mest. Det lilla Måns missbrukat och det är tal om blåser man upp till en storknarkare. Då hade han aldrig kunnat arbeta.
Ang att ligga runt har det alltid varit de största skvallerkärringarnas tecken på avundsjuka inför människor de anser har mer att ge än dem.
Man påbörjar inte ett 12 stegsprogram om man knarkat lite då och då.
Citera
2025-05-23, 10:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du menar att vi har en superstor musiktävling där folket och artisterna skiter fullkomligt i resultatet och att alla artiklar jag läst om vad Måns, och en del av de andra tävlande sagt, bara är inbillning?
För DET ENDA folk lade märke till var hans uppvisade aggressivitet = alltså att han gick ut från arenan med en mindre glad min?
För något annat har du ju definitivt inte SETT.
.

Försök förstå, det är en freakshow från början till slut, bedrövliga bidrag och det finns några som bara har detta som karriär, de måste vara med regelbundet för att kunna spela på småställen och överleva. Dessa fåtal tar den här tävlingen på allvar och tycks missförstått vad den här trashtävlingen är.

Du ser aldrig riktigt etablerade artister i Mello. Förstår du varför? Att så många tittar i just Sverige är för att folk tycker det är kul med trashmusik. Det är i bästa fall på Markoolionivå. Ta det för vad det är. Som sagt, ingen bryr sig om MånsPetter tycker att hans låt borde vunnit. Hans karriär är slut nu. Kanske blir det en spelning i Tovastugan eller på Silja Line om 3 år. MånsPetter hoppas väl i alla fall.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-23 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in