Citat:
Ursprungligen postat av Cork
hahaha du är ett skämt, vill du diskutera mot mig här om gud? du kommer förlora.
Summera vilka bevis du har för att gud finns för jag orkar inte läsa din värdelösa och långa trådstart.
Jag kan börja med att säga varför du har fel. Universum är tid och rum. bara genom den mening kan man bevisa att universum aldrig har skapats. Det krävs tid och rum för att någonting ska ske, alltså skapelsen. Men skapelsen kan inte ske om inte tid och rum finns då det är en handling vilket resulterar i fel. Det måste betyda att universum aldrig har skapats utan alltid funnits. Detta upptäckande visar att Bibeln har fel ännu en gång och tar bort dess trovärdighet.
Dina argument motbevisas här:
http://www.youtube.com/watch?v=Sr5lY0TcdAw
Annars så har jag tjogtals med Gudsbevis på lager, men jag ger dig till att börja med det Kosmologiska Gudsbeviset, ett av de allra vattentätaste!
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Jag vet inte, och det är bättre än att spela lyra i en evighet i fortsatt fångenskap under Gud.
Den andliga världen är, i motsats mot denna materiella värld, den
FRIA VÄRLDEN, där vi själar är befriade från våra tidsbundna köttkostymer, och där vi vare sig lyder under några karmalagar eller under sinnenas slaveri!
Vill du uppleva äkta dynamisk, gränslös evig kärlek, tillsammans med vår älskade Herre, avkläd dig ditt falska ego, och återvänd tillbaka Hem till vårt ursprung i den andliga dimensionen, bortom vår relativa rumtid!
.