2009-03-31, 21:42
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anrora
Alla människor har utvecklats ifrån den jungfrufödda föräldralösa IQ-befriade bakterien, utom Död och återfödd, han stannade i utvecklingen redan där.

Han ser människan som en ultimat skapelse och därför blir han rädd av tanken att denna perfekta art skulle komma från något så obetydligt, eller är det?

Logiken i evolutionen kan liknas vid :

Sått frö ---> växt

NU kommer DoÅ kontra med " Det är ju samma art?

Ja visserligen är det det men det är samma koncept, en organism som ändrar på sig efter X antal tid.

Evolutionens drivkrafter är:
  1. Mutationer
  2. Naturligt urval
  3. Tid

En mutation skapar ett visst utseende eller en egenskap hos en organism.
Organismen har nu lättare att anpassa sig i en viss miljö och kan därför börja sin fortplanting, så egenskapen som tillkom tack vare mutationen förs vidare.

Efter en viss tid ( lång tid) så har det skett så stora ändringar i organismen
(då vi jämför med den första) att den inte längre kan fortplanta sig med den gamla
Detta är det vi kallar för arter. Ett bra exempel på detta skulle vara

[X.Förfader]
|
|
|
|_____[Björndjur]
|
|
[Hunddjur]

När man konkar ihop dessa tre faktorer får man evolution! häftigt va?
Evolutionen handlade aldrig om slumpmässiga övergångar som varade i tre minuter
som du trodde.
Jag vill gärna se dig (DoÅ) avfärda dessa tre faktorer och förklara de som icke-existerande.

Om någon mer kunnig inom ämnet ser några fel här får de gärna rätta mitt inlägg då jag inte är felfri jag heller
Citera
2009-03-31, 23:18
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Nej det skapade slumpen. varför skulle något annat ha skapat det?

Evolutionen skapade din mun herpes till exempel.
Offtopic; dina bloggar består ju av en massa länkar till youtube.

Du borde flytta till amerikanska bibelbältet, kanske där någon tycker om dig och du slipper evolutionsläran.

Wow, snacka om att börja göra bort sig. Personangrepp + att du vill alltså att han inte ska få ifrågasätta din "tro". Förövrigt, vad menas med "Evolutionen skapade din mun herpes till exempel."? öhmm, plus att den här kristne snubben kickar ass. Även om jag skulle tänka mig kristendomen som det sanna så skulle jag inte klara av att leva efter dess lagar. Jag är för omoralisk baby!
Citera
2009-03-31, 23:19
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Det kommer från rätt käft AHAHAHAH

EPIC FAIL!

Vadå? Du failar ju lika hårt själv :S, sheisse
Citera
2009-03-31, 23:43
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Jag tycker du ska ta och läsa lite mer om vad forskare verkligen säger om den saken.

Hur var det, är du religiös?
Tycker du att gamla testamentets skapelseberättelse låter troligare än vad du nyss beskrev?

Ingen seriös & erkänd forskare säger att ingenting kom ur ingenting. Inte när det gäller big bang-teorin ialla fall.

Och nej, har inte ork eller lust att ha en sagostund med dig i denna stund.

Kan nån snälla förklara för mig då? Det jag fick lära mig var att atomer eller vilket shit det nu var (obetydligt att påpeka mina kunskaper om detta) slogs ihop och skapade en explosion som skapade alla möjliga fantastiska saker. Gud/Evolutionen har med oändlighet, och saker som "intet" i sina teorier. Något vi inte kan förstå oss på. "Gud har alltid funnits, ingen början inget slut"
"Big bang "skapades" ur någon slags reaktion, men hur kan denna reaktion uppstått om ingenting funnits? Förstår du mitt resonemang? Ingen av er kan bevisa det. Istället väljer ni det mer troligare(där båda sidor har bra argument emot varandra och egentligen så står det 0 - 0 fortfarande sen Darwin skrev sin bok.

Om jag är religiös har inte med saken att göra, och nej det är jag inte. Jag har dissat båda sidor. Och att skapelseberättelsen låter mindre trolig bevisar ju ingenting. Ingen av dessa är troliga, och nej jag har inget svar, vad ni än säger så kan ni inte bevisa det. Gud skapades kanske ur en liten explosion? Det tycker jag fan låter troligt. Jag har precis kommit på en ny teori !
Citera
2009-03-31, 23:57
Medlem
Slitages avatar
Ett litet ps till han som sa åt mig att sluta knarka och skaffa mig ett jobb. Jag har ett jobb. Där är lite fakta för dig. Det kan nämligen bevisas.

Jag orkar inte leta upp dig i tråden, du hade någon typ av ängel som avatar? Eller någon vit figur av något slag.

Välj vad ni vill tro på, eller det märks att ni har bestämt er ganska hårt. Fundamentalism, jag gillar det.

The truth is out there!
Citera
2009-04-01, 00:21
Medlem
jäjgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Kan nån snälla förklara för mig då? Det jag fick lära mig var att atomer eller vilket shit det nu var (obetydligt att påpeka mina kunskaper om detta) slogs ihop och skapade en explosion som skapade alla möjliga fantastiska saker. Gud/Evolutionen har med oändlighet, och saker som "intet" i sina teorier. Något vi inte kan förstå oss på. "Gud har alltid funnits, ingen början inget slut"
"Big bang "skapades" ur någon slags reaktion, men hur kan denna reaktion uppstått om ingenting funnits? Förstår du mitt resonemang? Ingen av er kan bevisa det. Istället väljer ni det mer troligare(där båda sidor har bra argument emot varandra och egentligen så står det 0 - 0 fortfarande sen Darwin skrev sin bok.

Atomer är sånna där saker allt (okej, inte allt, typ allt) är uppbyggda av. Det var inte de som gjorda att big bang ägde rum. Big bang-teorin och evolutionsteorin är två helt olika saker. Big bang handlar om hur universum skapades, evolutionen om hur olika djurarter har uppstått. (Observera att evolutionen inte handlar om hur livet har uppstått, bara om hur livet har utvecklats.) Hur Big bang uppstod vet vi inte idag, men vi har rätt bra bevis för att det har inträffat.

Självklart tror jag på det alternativ jag finner mest troligt. Att båda sidor har bra argument mot varandra är dock (enligt mig såklart, men jag är inte opartisk) än överdrift.
Senast redigerad av jäjg 2009-04-01 kl. 00:22. Anledning: slarvfel
Citera
2009-04-01, 14:43
Medlem
johaneses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ge oss denna evolutionskedja, tack!

I kronologisk ordning!

Lycka till!

När du gett oss den (vilket du aldrig kommer lyckas göra, då det inte finns ett endaste litet bevis för att vi skulle ha flummat fram från apdjuren), så kan du berätta för oss från vilket däggdjur som apdjuren förment skulle ha flummat fram ifrån...

Jag antar att du är typ nyfrälst Livetsordare. Lycka till med det.
Tänker knappast ödsla tid på att framställa evolutionen för dig
då du bestämt dig för att joden är typ 6000 år. Du är vigd åt
sagan, hoppas de inte lurar dig på pengar också.
Allt gott!
J
Citera
2009-04-01, 14:57
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Vadå? Du failar ju lika hårt själv :S, sheisse
Jämför hans käller med han som gav dem källorna han sågade. Hade du inte vart så pinsam hade jag tyckt synd om dig.
Citera
2009-04-01, 17:17
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Alla människor har utvecklats ifrån den jungfrufödda föräldralösa IQ-befriade bakterien...

Och var har du bevisen för detta absurda flumsnack?
Citera
2009-04-01, 17:19
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

Var har du bevisen för ditt flumsnack?
Citera
2009-04-01, 17:21
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Och det kommer från Död o återfödd. Är detta höjden av ironi?
Citera
2009-04-01, 17:35
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Han ser människan som en ultimat skapelse och därför blir han rädd av tanken att denna perfekta art skulle komma från något så obetydligt, eller är det?

Logiken i evolutionen kan liknas vid....

Det stora tragiska missförståndet kring den s.k. evolutionen...

https://www.flashback.org/showthread.php?t=882670

LÄS och LÄR...!!!

Slutsats?

Just precis, finns icke ett endaste litet bevis för den påstådda organiska evolutionen!

Om du nu tror på denna absurda teori, förklara då för oss från vilket djur som APDJUREN skulle ha flummat fram ifrån!

Lycka till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in