Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Jag följer ämnet. Varför är mitt påstående larvigt men ditt inte? Dom är likvärdiga. Båda påstår något uppenbart efterblivet och ber om bevis på motsatsen bara för att man vet att det inte finns. Är inte det jävligt korkat?
Det går inte att bevisa om gud finns eller inte finns, det är det som är det "fina" med religion. Det sjuka är bara att du gör skillnad på det påståendet, och på andra påståenden som inte går att bevisa. Något som inte går att bevisa är totalt värdelöst att fundera på ö.h.t.
Har tiden alltid funnits eller har den en början och ett slut? Kan du bevisa det? Nej? Betyder det att du MÅSTE tro på det jag säger? Eller rättare sagt, spelar det någon som helst jävla roll? Samma sak är det med gud
FAKTA
1) Gud har aldrig gjort något
2) Gud skiter fullständigt i dom som har det dåligt
3) Gud hjälper hellre de rika till ett bra liv än att lyfta de fattiga ur misären
och alltså
4) Gud är INTE en god gud. Så varför lyda honom?
För att du tror att EFTER du har dött så kanske något händer? För jag menar, det är inte som om gud kan göra något NU, MEDAN DU LEVER, för isåfall hade det gått att motbevisa och deeeeeeeet kan vi ju inte tillåta.
Hela skiten är bara totalt efterbliven och har ingen relevans överhuvudtaget.
Om det inte gör något väsen av sig, inte syns, inte hörs, inte känns, inte påverkar, DÅ FINNS DET INTE. Att du TROR att gud påverkar dig "andligt" är lika relevant som att Charlie Manson trodde det han gjorde var rätt eller att muslimer självmordsbombar oskyldiga för att dom tror att dom kommer till himmelen (det senare är iofs något som jag förmodar att du stödjer eftersom ni tror på samma gud).
Nu kanske DU ska komma med lite bevis på att det som DU PÅSTÅR FINNS, FINNS. Hur kan du inte förstå det? Om DU påstår något får DU bevisa det. Om JAG påstår något, ska JAG bevisa det. MEN du behöver aldrig bevisa ett negativ därför att grundförutsättningen är att något INTE finns. Med din logik existerar precis allt i hela världen som någon någonsin har kommit på, d.v.s. den håriga man vars kuk som Gud suger varje dag istället för att lyssna på dig. Bevisa att Gud inte tar den i tvåan, hela dan, varje dag. Bevisa det, nu. Då kanske folk tar din religion och din jävla piss-tro på allvar. Tills dess kan du fan suga en fet jävla kuk om du tror att ALLA ska behöva bevisa att skit inte finns för dig medan du inte behöver göra samma sak. Vad fan hände med att behandla folk som man själv ville bli behandlad? Det skiter du fullständigt i eller?
Jorden skapades som alla andra planeter, att materia klumpade ihop sig till en boll och började snurra runt ett objekt med högre gravitation (solen i det här fallet). DET är ett motbevis till Gud. Det faktum att vi kan BEVISA evolution (googla på vad en teori är innan du säger att det är en teori, ja det vet alla) är ett bevis mot gud. Bibeln påstår att gud skapade allt som finns på jorden, på egen hand. Vi vet att saker har utvecklats genom evolution == gud har INTE skapat allt på egen hand som det står i bibeln.
Det går inte att bevisa om gud finns eller inte finns, det är det som är det "fina" med religion. Det sjuka är bara att du gör skillnad på det påståendet, och på andra påståenden som inte går att bevisa. Något som inte går att bevisa är totalt värdelöst att fundera på ö.h.t.
Har tiden alltid funnits eller har den en början och ett slut? Kan du bevisa det? Nej? Betyder det att du MÅSTE tro på det jag säger? Eller rättare sagt, spelar det någon som helst jävla roll? Samma sak är det med gud
FAKTA
1) Gud har aldrig gjort något
2) Gud skiter fullständigt i dom som har det dåligt
3) Gud hjälper hellre de rika till ett bra liv än att lyfta de fattiga ur misären
och alltså
4) Gud är INTE en god gud. Så varför lyda honom?
För att du tror att EFTER du har dött så kanske något händer? För jag menar, det är inte som om gud kan göra något NU, MEDAN DU LEVER, för isåfall hade det gått att motbevisa och deeeeeeeet kan vi ju inte tillåta.
Hela skiten är bara totalt efterbliven och har ingen relevans överhuvudtaget.
Om det inte gör något väsen av sig, inte syns, inte hörs, inte känns, inte påverkar, DÅ FINNS DET INTE. Att du TROR att gud påverkar dig "andligt" är lika relevant som att Charlie Manson trodde det han gjorde var rätt eller att muslimer självmordsbombar oskyldiga för att dom tror att dom kommer till himmelen (det senare är iofs något som jag förmodar att du stödjer eftersom ni tror på samma gud).
Nu kanske DU ska komma med lite bevis på att det som DU PÅSTÅR FINNS, FINNS. Hur kan du inte förstå det? Om DU påstår något får DU bevisa det. Om JAG påstår något, ska JAG bevisa det. MEN du behöver aldrig bevisa ett negativ därför att grundförutsättningen är att något INTE finns. Med din logik existerar precis allt i hela världen som någon någonsin har kommit på, d.v.s. den håriga man vars kuk som Gud suger varje dag istället för att lyssna på dig. Bevisa att Gud inte tar den i tvåan, hela dan, varje dag. Bevisa det, nu. Då kanske folk tar din religion och din jävla piss-tro på allvar. Tills dess kan du fan suga en fet jävla kuk om du tror att ALLA ska behöva bevisa att skit inte finns för dig medan du inte behöver göra samma sak. Vad fan hände med att behandla folk som man själv ville bli behandlad? Det skiter du fullständigt i eller?
Jorden skapades som alla andra planeter, att materia klumpade ihop sig till en boll och började snurra runt ett objekt med högre gravitation (solen i det här fallet). DET är ett motbevis till Gud. Det faktum att vi kan BEVISA evolution (googla på vad en teori är innan du säger att det är en teori, ja det vet alla) är ett bevis mot gud. Bibeln påstår att gud skapade allt som finns på jorden, på egen hand. Vi vet att saker har utvecklats genom evolution == gud har INTE skapat allt på egen hand som det står i bibeln.
1: Gud har givit dej medvetande samt liv. Man kan inte få medvetande bara så där direkt för då skulle en gammal människa få liv i sig igen.
2: Står klart o tydligt i bibeln att kärlek till pengar är en synd för att det är en girighet. Du har naturen att leva på men människan är så lata idag att dom inte ens orkar fixa sin egen mat genom fiske och sådant. Människan vill ha sakerna serverat på silverfat mitt i handen medan man ska egentligen slita för sin överlevnad. Hört talas om dom som arbetar får mat på bordet.
3: Fel dom rika är blinda och trångsynta att dom ser dom fattiga som smuts på gatan. Detta är inte Guds fel utan det är dom rika's attityder själv som trycker ner dom som ligger ned. Endast dom som söker Gud kan få hjälp men dom som skiter i det och tror på sin egen makt får inget stöd alls.
4: Gud hjälper dom som vill ha hans hjälp. Det är skillnad på att be om hjälp av rädsla än att be om nåd med hjärtat och riktigt vela ha hjälp av han. Folk vågar knappt ens erkänna sina synder för att de känner en skam över dem när dom ska erkänna dem.
Jag gillar inte att samhället är som det är. Tycker alla borde respektera folk med respekt istället för att sätta kniven och råna folk. Hört talas om dom 10 bud orden.
1. Tro på Gud
2. Förbud mot otillbörlig tillbedjan
3. Förbud mot att ingå eder
4. Att högtidlighålla helgade dagar
5. Respekt för föräldrar och lärare
6. Förbud mot mord
7. Förbud mot äktenskapsbrott
8. Förbud mot stöld
9. Förbud mot falskt vittnesbörd
10. Förbud mot girighet
Om alla hade följt dessa regler så hade man sluppit detta dåliga samhälle. Men makt och girighet är vad som är felet. Om man vill ha hjälp av Gud så måste man följa dessa 10 budord men folk följer dem inte så varför ska Gud hjälpa folk som inte lyder hans lag. Dom som inte följer hans lag får bestraffning liksom vi har en rättegång här i världen.
Om jag minns rätt så efter evolutions teorin kom ut så ökade brott med ungefär 300%.
Ganska stora summor om man tänker efter.
http://www.answersingenesis.org/home/area/the-lie/index.asp
Läs dom flesta kapitel där så får du bevis på att evolutionen är ett skämt.
Dom flesta forskare har redan erkännt att det är bara en teori dom har.
Teorier har inga bevis. Så ge mej gärna bevis på dina teorier.
Vill ha fulla bevis som går att bevisa med. Inte egna ord utan äkta bevis.
Jesus korsfästes för våra synder vilket är fysiskt bevis. Nu vill jag gärna ha ditt bevis.
Historie böcker står så mycket om kungar och sådant. Det är ju bevisat liksom att någon bevisade Jesus korsfästning. Så ge mej dina bevis på evolutionen. Gärna mikroskopiska teorier och baspunkter om dom där atomerna och materian du påstod. Magnetism lagret och gravitationen som höll ihop det.
Så var är beviset på dom mikroskopiska atomerna och materian.
Senast redigerad av Snobb3n 2011-02-15 kl. 00:37.
Senast redigerad av Snobb3n 2011-02-15 kl. 00:37.