2011-02-15, 01:43
Bannlyst
Och att det finns fångläger i USA är alltså ett bevis på guds existens HUR?

Sen har du blandat ihop ett bevis med ett påstående.

Bevis:
"Nu kommer jag skriva bajs inom citationstecken"
"Bajs"

Påstående:
"Gud finns".

Ser du skillnaden? Röd fullmåne händer hela tiden, naturkatastrofer händer hela tiden. Det är på inget sätt ett bevis.

Här har du en profetia:
"Det kommer komma en dag där temperaturen är ungefär 10 grader celcius. En buss kommer vara sen, någon kommer lacka på facebook och det är dagen då gud tar självmord".

Bevisa motsatsen.
Citera
2011-02-15, 01:47
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Och att det finns fångläger i USA är alltså ett bevis på guds existens HUR?

Sen har du blandat ihop ett bevis med ett påstående.

Bevis:
"Nu kommer jag skriva bajs inom citationstecken"
"Bajs"

Påstående:
"Gud finns".

Ser du skillnaden? Röd fullmåne händer hela tiden, naturkatastrofer händer hela tiden. Det är på inget sätt ett bevis.

Här har du en profetia:
"Det kommer komma en dag där temperaturen är ungefär 10 grader celcius. En buss kommer vara sen, någon kommer lacka på facebook och det är dagen då gud tar självmord".

Bevisa motsatsen.

Det är bevis på att slutkapitlet om apokalypsen vilket är guds vrede emot människan.
Erövring, Krig, Svält och Död. Säger inget mer. Jag har viktigare tid att lägga på annat än att sitta och försöka bevisa en sak för en idiotisk nolla som inte ens vill läsa källorna jag gav dej.
Tragiskt och du gav aldrig mej några källor heller. Så vem gav bevisen här. Jag gav dej källor. Du gav mej inget. Patetiska nolla lär dej att ge källor. Anyways ska läsa om illuminati som jag sade förut.
Citera
2011-02-15, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb3n
Det är bevis på att slutkapitlet om apokalypsen vilket är guds vrede emot människan.
Erövring, Krig, Svält och Död. Säger inget mer. Jag har viktigare tid att lägga på annat än att sitta och försöka bevisa en sak för en idiotisk nolla som inte ens vill läsa källorna jag gav dej.
Tragiskt och du gav aldrig mej några källor heller. Så vem gav bevisen här. Jag gav dej källor. Du gav mej inget. Patetiska nolla lär dej att ge källor. Anyways ska läsa om illuminati som jag sade förut.
Som sagt, det är du som påstår att något existerar och det är du som måste bevisa det. Jag har gett dig bevis på DET genom att visa varför dina argument är totalt värdelösa. Ska jag göra det igen?

Gud hatar dig, Gud är homosexuell och suger kuk hela dagen, Gud vill att du ska dö och jobbar aktivt för att förstöra för dig. Bevisa motsatsen.

Förstår du verkligen inte vart jag vill komma? Ifall ditt skitsnack om apokalypsen stämmer får vi väl se om sju år då, när Jesus INTE kommer återuppstå och göra vad det nu var han skulle göra. Eller hur? För du har ju faktiskt inte heller något som helst bevis nu eftersom du tar upp att det varit röd måne (vanligt) och jordbävningar (vanligt) vilket inte ens är en tredjedel av allt skit du tog fram i ditt bevis.

Och jag kan leta källor på vad du vill om du bara väljer något. Att bevisa att något INTE finns, GÅR INTE och alltså KAN JAG INTE presentera och BEHÖVER INTE presentera en källa för det.
Citera
2011-02-15, 01:54
Bannlyst
Citat:
Hädelse emot korset just vad du gjorde när du sade att Jesus korsfästning aldrig existera.
Alla hädelser kan inte bli förlåtna.

Jesus har ju som sagt aldrig funnits, så då kunde han ju liksom aldrig korsfästas. Hur kan man häda något som aldrig funnits? I troll-land går det tydligen!
Citera
2011-02-15, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessFreedomNow
Jesus har ju som sagt aldrig funnits, så då kunde han ju liksom aldrig korsfästas. Hur kan man häda något som aldrig funnits? I troll-land går det tydligen!
Jesus omnämns i källor från romarriket så det finns helt okej starka belägg för att han funnits. Däremot inga som helst belägg för att han var guds son.
Citera
2011-02-15, 01:59
Medlem
Men det var då ett jävla helvete till gnäll här. Respektera att ateister har sin världsbild. Så ska ni snart se att vi respekterar eran världsbild, så länge ni inte försöker tvinga på oss den. Jösses.
Citera
2011-02-15, 02:01
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Som sagt, det är du som påstår att något existerar och det är du som måste bevisa det. Jag har gett dig bevis på DET genom att visa varför dina argument är totalt värdelösa. Ska jag göra det igen?

Gud hatar dig, Gud är homosexuell och suger kuk hela dagen, Gud vill att du ska dö och jobbar aktivt för att förstöra för dig. Bevisa motsatsen.

Förstår du verkligen inte vart jag vill komma? Ifall ditt skitsnack om apokalypsen stämmer får vi väl se om sju år då, när Jesus INTE kommer återuppstå och göra vad det nu var han skulle göra. Eller hur? För du har ju faktiskt inte heller något som helst bevis nu eftersom du tar upp att det varit röd måne (vanligt) och jordbävningar (vanligt) vilket inte ens är en tredjedel av allt skit du tog fram i ditt bevis.

Och jag kan leta källor på vad du vill om du bara väljer något. Att bevisa att något INTE finns, GÅR INTE och alltså KAN JAG INTE presentera och BEHÖVER INTE presentera en källa för det.

Så omoget beteende. Tänker inte argumentera med ett barn.
En helt blodröd måne är inte vanligt. Jag har oftast sett månen som ljus och gulaktig färg.
Men en mörkröd blodmåne med gråa moln omkring har jag inte sett mer än en gång i hela mitt liv.
Så det är ovanligt för att det har bara visats 1 gång.

Jordbävningar kraftiga som 9 i skala är inte vanligt. Sverige har haft en 4.6 vilket var en normal kraftig jordbävning. Men en skala 9-10 kan förstöra massa hem. Haiti incidenten och så vidare.

Som jag sade jag argumenterar inte med barn. Ditt omogna beteende är bisarrt. Det bevisar bara hur patetisk du är.
Citera
2011-02-15, 02:04
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Men det var då ett jävla helvete till gnäll här. Respektera att ateister har sin världsbild. Så ska ni snart se att vi respekterar eran världsbild, så länge ni inte försöker tvinga på oss den. Jösses.

Atheisternas fel evolutions skitet kom ut och sade folk var apor.
Sen dess har kriminalitet ökat kraftigt för att nu längre tror folk att inget händer efter döden.
Folket behöver lära sig disciplin och respekt. Inget jävla kriminalitets beteende här inte.
Citera
2011-02-15, 02:05
Bannlyst
Citat:
Jesus omnämns i källor från romarriket så det finns helt okej starka belägg för att han funnits. Däremot inga som helst belägg för att han var guds son.

Det gör han inte alls, dessa omnämnande är för vaga för att kunna härleda till den bibliske Jesus. Dessa "omnämnanden" är gjorda långt efter hans död.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tacitus_on_Jesus
Citera
2011-02-15, 02:07
Bannlyst
Citat:
Så omoget beteende. Tänker inte argumentera med ett barn.
En helt blodröd måne är inte vanligt. Jag har oftast sett månen som ljus och gulaktig färg.
Men en mörkröd blodmåne med gråa moln omkring har jag inte sett mer än en gång i hela mitt liv.
Så det är ovanligt för att det har bara visats 1 gång.

Jordbävningar kraftiga som 9 i skala är inte vanligt. Sverige har haft en 4.6 vilket var en normal kraftig jordbävning. Men en skala 9-10 kan förstöra massa hem. Haiti incidenten och så vidare.

Som jag sade jag argumenterar inte med barn. Ditt omogna beteende är bisarrt. Det bevisar bara hur patetisk du är.
Ditt kristna beteende, att bli arg när fantasibevis inte håller, är inte heller så smickrande men jag finner stort nöje i det här så vi kör på ändå.

Citat:
The color of an eclipsed moon will vary depending on weather conditions, the amount and types of small particulates in the air, and the optical equipment being used (hues tend to be more vivid with the naked eye than in telescopes). The French astronomer Andre-Louis Danjon introduced a five-point scale of lunar luminosity ("L") to classify the color of eclipses, with L=0 being a very dark eclipse with the moon almost invisible, and an L = 4 being a very bright copper-red or orange eclipse.

David and Jaime Campbell of Lawrenceville, N.J., and Michael Vagnetti of Brooklyn, N.Y. both wrote to SPACE.com to say they estimated last night's eclipse to be an L=2 on the scale, corresponding to a deep red or rust-colored eclipse
Det är den här månen du snackar om, va?

http://www.msnbc.msn.com/id/40767499/ns/technology_and_science-space/

Här kan du läsa på VARFÖR månen är röd
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_eclipse

Det här ser jag som högst troliga bevis för att din röda måne inte är apokalypsen. Dom är baserade på empirisk vetenskap.
Citera
2011-02-15, 02:18
Medlem
Snobb3ns avatar
Citat:
Ditt kristna beteende, att bli arg när fantasibevis inte håller, är inte heller så smickrande men jag finner stort nöje i det här så vi kör på ändå.

Det är den här månen du snackar om, va?

http://www.msnbc.msn.com/id/40767499/ns/technology_and_science-space/

Här kan du läsa på VARFÖR månen är röd
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_eclipse

Det här ser jag som högst troliga bevis för att din röda måne inte är apokalypsen. Dom är baserade på empirisk vetenskap.

Ett bevis äntligen något jag kan se fram emot istället för rena teorier. Så du bevisade Röd månen. Mycket bra. Men du har inte bevisats människans bakgrund ännu.

Bibeln säger klart och tydligt att människan inte blev till genom någon slumpmässig utveckling (evolution) utan genom en avsiktlig, intelligent skapelseakt, en planerad skapelseprocess.

Gud skapade människan!

Bibeln berättar att vid en viss tidpunkt i jordens historia hände någonting dramatiskt. Gud skapade en varelse som skilde sig från alla andra organismer (hur människoliknande de än må ha varit) som levde och hade levt på den här planeten sedan den först började bära liv.

Gud skapade vad som en dag skulle bli hans egen avbild...

Och det första steget i denna skapelse genomförde han genom att förse en livsform, som han format av jordens materia, med sin ande. Exakt hur Gud gjorde när han skapade den mänskliga organismen säger Bibeln ingenting om. Den säger att Gud skapade människan, men den säger inte hur han gick tillväga, och inte heller hur lång tid det tog. Den säger inte om bildandet och sammanfogandet av de celler som utgjorde den fysiska kropp han skulle använda skedde på tio minuter eller genom en gudomligt planerad och intelligent styrd skapelseprocess som han lett under miljoner år ("ty för Gud är tusen år som en dag...") - och det har heller inte någon betydelse.

Det enda avgörande är att i den stunden började Gud skapa sin avbild.

I den stunden blev den allra första människan till - inte genom någon slumpartad evolution, utan genom Guds beslut, genom Guds skapande kraft. Den allra första människan - den allra första adám! Ett hebreiskt ord som helt enkelt betyder "jordvarelse", "människa" eller "mänsklighet".

Dessförinnan hade det inte funnits någon varelse på jorden som var lik sin skapare. Jorden hade visserligen burit liv långt innan människan blev till. Under årmiljoner innan Gud skapade människan hade det funnits otaliga former av levande varelser, från bakterier och andra enkla organismer till gigantiska ödlor och djur, lavar, träd och blommor som liknar dem som lever på jorden i dag. Arkeologernas spadar gräver fram allt fler vittnesbörd om den historia som finns bevarad under årtusenden och årmiljoner av sand och sten.

Där finns hundra miljoner år gamla benrester från dinosaurier som mötte sitt öde i någon ännu okänd form av global katastrof, där finns lager av olja som bildats under miljoner år av mikroskopiska växt- och djurlämningar - och där finns enkla stenredskap, ristningar, kol och benrester efter primitiva varelser som kunde använda olika typer av redskap (precis som schimpanser). Varelser som delade åtskilliga drag med den moderna människan... Arkeologerna har funnit spår av människoliknande varelser (hominider) som varit hundratusentals år gamla. (Att döma av fotspår som påträffats tillsammans med dinosauriespår och följaktligen bör ha gjorts samtidigt, så tycks det rentav ha funnits människoliknande varelser här på jorden redan på dinosauriernas tid.)

Eftersom de benfynd som arkeologerna gjort har haft stora likheter med människans skelett har man kallat dessa hundratusentals och miljoner år gamla varelser för "Homo" (människa) med olika "bestämningar" beroende på fyndplatserna, skelettens utseende eller varelsernas förmodade uppträdande (Homo habilis, Homo erectus, Homo neanderthalis etc etc).

Fysiskt sett var det förvisso ingen större skillnad mellan adàm och många av de arter som tidigare funnits på jorden, men denna nya varelse bar på en egenskap som skilde den från alla andra arter som någonsin vandrat - eller vandrar - på jorden, oavsett vilken beteckning senare tiders vetenskapsmän skulle ge dem - oavsett om deras kvarlevor en dag skulle komma att kallas Homo erectus, Homo habilis eller Homo-något-annat.

Men här fanns nu för första gången i vår planets historia en varelse som bar på samma egenskaper som Gud - som bokstavligen var "av Guds släkt" (Apg 18:29). Den enda varelsen som kunde bli lik Gud och som skapats just för detta syfte! Den enda varelsen som inte fungerade med hjälp av instinkt, utan var försedd med ett förstånd, ett intellekt, och kunde förstå rätt och fel, ont och gott. Som kunde tänka i begrepp som rättvisa och medkänsla. Som kunde ta ansvar för, och ångra, sina handlingar. Ett moraliskt ansvarigt väsen. En varelse som kunde välja (något som var den absoluta grundförutsättningen för att hon skulle kunna bli Guds avbild) mellan att lyda Gud eller bryta mot Guds vilja - vad vi kallar att "synda".

Ett djur kan aldrig välja att följa Guds vilja eller bryta mot den. Ett djur fungerar efter de instinkter som finns nedlagda i dess väsen sedan urminnes tider. Följaktligen kan det aldrig begå någon synd - och det kan heller aldrig ställas till svars för sina handlingar. Ingen organism som någonsin levt på jorden före människan hade haft möjlighet att välja att gå Guds väg eller sin egen. Det hade människan. Och hon valde att vända Gud ryggen och gå sin egen väg. Bibeln kallar det "syndafallet"...

Att spekulera över exakt vilket tillvägagångssätt Gud använde när han skapade denna sin blivande avbild - "jordvarelsen", adám - är inte meningsfullt. Det leder ingenvart. Det avgörande är att vi vet att vår existens inte är produkten av en nyckfull, slumpmässig evolution, utan en del i en kontinuerlig, gudomligt planerad och styrd skapelseprocess som omfattar miljarder år - ända sedan Gud lät den första uratomen ge upphov till vårt fysiska universum i ett gigantiskt kosmiskt födelseögonblick.

Och viktigast av allt: även om vår "stund på jorden" bara är ett flyktigt ögonblick i ett dynamiskt skeende som omfattar miljarder år och världars och varelsers födelse och död, så är vi den enda art som fått en aning av Guds ande och tagit det första steget mot att bli alltigenom lika Skaparen.

På samma sätt som Gud en gång tog en kropp som han skapat av materia från jorden och förvandlade den till människa - en adám - genom att ge den av sin ande, kommer han att ta denna människa och förvandla henne till ande, till sin fullkomliga avbild. Skapelseprocessen som inleddes för miljarder år sedan med skapandet av universums materia och långt, långt senare fortsatte med skapandet av det fysiska livet och den mänskliga livsformen, adàm, pågår fortfarande. Den är inte avslutad förrän vi förvandlats till ande och verkligen har blivit alltigenom lika Gud.

Motbevisa detta om du kan.
Citera
2011-02-15, 02:39
Bannlyst
Citat:
Motbevisa detta om du kan.
http://www.dailymotion.com/video/xdm5he_richard-dawkins-demonstrates-laryng_tech

Fruktansvärt ointelligent design om du frågar mig. Och sluta tala om saker som "teorier" när du inte vet vad en teori är.

Citat:
While theories in the arts and philosophy may address ideas and not easily observable empirical phenomena, in modern science the term "theory", or "scientific theory" is generally understood to refer to a proposed explanation of empirical phenomena, made in a way consistent with the scientific method. Such theories are preferably described in such a way that any scientist in the field is in a position to understand, verify, and challenge (or "falsify") it. In this modern scientific context the distinction between theory and practice corresponds roughly to the distinction between theoretical science and technology or applied science. A distinction is often made in science between theories and hypotheses, which are theories that are not considered to have been satisfactorily tested or proven.
Evolutionen ÄR bevisad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in