2011-07-02, 02:33
Medlem
Är otroligt imponerad av Död o återfödds episka 4:a-åriga trollande, för helt seriöst så vill jag inte tro att en människa kan vara så otroligt ignorant och envis. Om du är seriös med ditt motargumenterande, sök hjälp.

Evolutionen är ett faktum, någonting som varenda fritänkande människa kan ta till sig, förstå och känna ha ett logiskt sammanhäng. Bara för att det finns termer som du inte förstår betyder inte det att argumenten i sig är ologiska. Evolution är, enkelt uttryckt, slumpens eviga vågspel med levande varelser. Att evolution bland dagens människor kan vara svårupptäckt för trångsynta idioter såsom TS är ju för att, hör och häpna, Jorden är äldre än 6000 år! Livet, såsom vi känner till det, tros ha existerad i mellan 1-2 miljarder år.

Evolution är en långsam, tidskrävande och hittills totalt slumpartad händelse. Bland varelser med extremt snabb reproduktionstid(läs:virus, bakterier) så kan man tydligt se spår utav snabb och effektiv evolution - Resistans mot antibiotika. Där har du dina "högre" livsformer TS. Om Antibiotikaresistans kan utvecklas på så pass kort tid, får du inte perspektiv och förstående för att utvecklingen från encellig organsim till fisk, till apa och till människa inte alls är orimlig. Ursäkta om jag vänder din värld upp-och-ned, men du själv, och alla vi andra människor, är inget annat än resultatet av ca. en miljards SLUMPMÄSSIG utveckling av livet. Det är logiskt, bevisat, samt så otroligt mycket mer trovärdigt än en grå gubbe uppe på ett moln som kräver sina lojala undersåtars oxar som blodoffer.

För att gå över mer på ateism och agnosticism så måste varje människa här också göra ett ställningstagande: Vill man leva livet i tron på, nästan i fruktan för, en "Högre Makt" som av någon anledning har ett problem med hur vi lever. Att detta livet inte är det viktiga, utan att det överhajpade "livet efter detta" är så otroligt mycket bättre på alla sätt?
Seriöst, hur kul låter det?

Som många människor sagt innan: En Gud som inte bryr sig om Dig, är ingen Gud som Du behöver bry dig om. Det finns helt enkelt inte en vinst med att tro på någonting som varenda person med mikroskopisk självständighet och minimal förmåga till egna resonemang enkelt kan avfärda som sagor.
VI BEHÖVER INTE RELIGION IDAG, och vi har egentligen aldrig haft någon vinst av den enligt mig.

Så fortsätt du att tro på dina sagor och din Gud. Det får du gärna göra, men jag förstår inte vad du tjänar på det. Jag själv har så jäkla mycket mer värda saker att göra än att orka bry mig om ifall någon Gud har synpunkter på hur jag lever. Han/Hon/Det har aldrig gjort någonting för mig, så vilken skyldighet har jag gentemot den? Ingen.
Citera
2011-07-02, 13:04
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC-Cowboy
Är otroligt imponerad av Död o återfödds episka 4:a-åriga trollande, för helt seriöst så vill jag inte tro att en människa kan vara så otroligt ignorant och envis. Om du är seriös med ditt motargumenterande, sök hjälp.

Evolutionen är ett faktum, någonting som varenda fritänkande människa kan ta till sig, förstå och känna ha ett logiskt sammanhäng. Bara för att det finns termer som du inte förstår betyder inte det att argumenten i sig är ologiska. Evolution är, enkelt uttryckt, slumpens eviga vågspel med levande varelser. Att evolution bland dagens människor kan vara svårupptäckt för trångsynta idioter såsom TS är ju för att, hör och häpna, Jorden är äldre än 6000 år! Livet, såsom vi känner till det, tros ha existerad i mellan 1-2 miljarder år.

Evolution är en långsam, tidskrävande och hittills totalt slumpartad händelse. Bland varelser med extremt snabb reproduktionstid(läs:virus, bakterier) så kan man tydligt se spår utav snabb och effektiv evolution - Resistans mot antibiotika. Där har du dina "högre" livsformer TS. Om Antibiotikaresistans kan utvecklas på så pass kort tid, får du inte perspektiv och förstående för att utvecklingen från encellig organsim till fisk, till apa och till människa inte alls är orimlig. Ursäkta om jag vänder din värld upp-och-ned, men du själv, och alla vi andra människor, är inget annat än resultatet av ca. en miljards SLUMPMÄSSIG utveckling av livet. Det är logiskt, bevisat, samt så otroligt mycket mer trovärdigt än en grå gubbe uppe på ett moln som kräver sina lojala undersåtars oxar som blodoffer.

För att gå över mer på ateism och agnosticism så måste varje människa här också göra ett ställningstagande: Vill man leva livet i tron på, nästan i fruktan för, en "Högre Makt" som av någon anledning har ett problem med hur vi lever. Att detta livet inte är det viktiga, utan att det överhajpade "livet efter detta" är så otroligt mycket bättre på alla sätt?
Seriöst, hur kul låter det?

Som många människor sagt innan: En Gud som inte bryr sig om Dig, är ingen Gud som Du behöver bry dig om. Det finns helt enkelt inte en vinst med att tro på någonting som varenda person med mikroskopisk självständighet och minimal förmåga till egna resonemang enkelt kan avfärda som sagor.
VI BEHÖVER INTE RELIGION IDAG, och vi har egentligen aldrig haft någon vinst av den enligt mig.

Så fortsätt du att tro på dina sagor och din Gud. Det får du gärna göra, men jag förstår inte vad du tjänar på det. Jag själv har så jäkla mycket mer värda saker att göra än att orka bry mig om ifall någon Gud har synpunkter på hur jag lever. Han/Hon/Det har aldrig gjort någonting för mig, så vilken skyldighet har jag gentemot den? Ingen.

Om evolutionen är ett faktum, hur kommer det sig att det inte finns minsta lilla bevis för att Människan ska ha flummat fram från de osaliga APDJUREN, eller att apdjuren ska ha flummat fram från nåt annat däggdjur?

NADA, ZERO!!

Med tanke på att Människan de facto funnits på Jorden i hundratals miljoner år, så krossar ju detta enda faktum evolutionsflummet jäms med fotknölarna!!!

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/08/manniskan-hundratals-miljoner-ar-mycket-aldre-an-bade-apdjuren-och-dinosaurierna

För övrigt är inte Jorden 6000 år, utan ca 2 miljarder år (enligt de heliga indiska Veda-skrifterna), och därmed har livet funnits på denna planet i ca 2 miljarder, helt korrekt!

Resistenta eller icke-resistenta bakterier, fortfarande bara fråga om BAKTERIER och ingenting annat!

Med andra ord, ingen utveckling från lägre till högre former har skett!

Var har du din evolution?

Det enda som bakterier kan alstra är just bakterier + sjukdomar, från bakterier kan endast bakterier komma, EN BIOLOGISK NATURLAG, så vad är det för sagobok som du läser, som har fått dig att tro att bakterien någonsin i världshistorien skulle ha börjat flumma fram till Mannen och Kvinnan?

Saga: Groda + Prinsessans kyss = Prins

Lögn: Bakterie + Miljarder av år = Människa

Evolutionsteorin är bara en saga för vuxna...

Bakterier har alltid varit bakterier!
Rosor har alltid varit rosor!
Björkar har alltid varit björkar!
Maskar har alltid varit maskar!
Myggor har alltid varit myggor!
Potatis har alltid varit potatis!
Majs har alltid varit majs!
Ormar har alltid varit ormar!
Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!
Groddjur har alltid varit groddjur!
Råttdjur har alltid varit råttdjur!
Svindjur har alltid varit svindjur!
Kattdjur har alltid varit kattdjur!
Hunddjur har alltid varit hunddjur!
Hardjur har alltid varit hardjur!
Hästdjur har alltid varit hästdjur!
Getdjur har alltid varit getdjur!
Oxdjur har alltid varit oxdjur!
Kameldjur har alltid varit kameldjur!
Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!
Apdjur har alltid varit apdjur!
Människor har alltid varit Människor!

VAR HITTAR DU NÅGON EVOLUTION ???

Det är inte livsformerna som evolverar, det är vi själar som evolverar, reinkarnerar, från livsform till livsform, från kroppsmodell till kroppsmodell, i enlighet med vårt individuella karmakonto, på samma sätt som hyresgästen som evolverar från att bo i en 2:a till att flytta in i en 3:a, eller bilföraren som byter upp sig från en Fiat till en BMW!

Det finns en massa olika bilmodeller och variationer av ett och samma bilmärke, och på samma sätt finns det en massa olika kroppsmodeller och variationer inom en och samma djurfamilj, men de specifika bilmärkena och djurfamiljerna har aldrig evolverat ur varann, de är designade så, bilmärkena av en mänsklig designer, djurfamiljerna och människan av vår Gudomlige Designer!

Det är alltså inte livsformerna, lägenheterna eller bilmärkena som evolverar kors och tvärs, det är vi själar (hyresgästen i kroppen) som evolverar!

EVOLUTIONEN ÄR BARA EN MYT, EN SAGA !!!

GLÖM EVOLUTIONSFLUMMET, FÖR GUDS SKULL !!!

Vår Skapare har aldrig gjort någonting för dig?

Vem har skänkt dig luften att andas, vem har skänkt dig elden att värmas av, vem har skänkt dig Jorden att gå på, vem har skänkt dig luften att andas, vem har skänkt dig etern så att du kan höra, vem har skänkt dig födan att mättas av, vem har skänkt dig vatten att dricka, vem har skänkt dig kroppen att verka igenom, vem har skänkt dig din fria vilja, vem har skänkt dig ditt samvete, vem har skänkt dig sinnet att tänka med, vem har skänkt dig intellektet att resonera med, vem har skänkt dig egot att identifiera dig med, vem har skänkt dig munnen att tala med, vem har skänkt dig hjärtat att känna och älska med, vem har skänkt dig livet att leva?

TÄNK OM TÄNK RÄTT!

(För övrigt, om evolutionen nu vore ett faktum, som du vill göra gällande, hur kommer det sig då att i exempelvis Darwins och Dawkins hemland, England, majoriteten av befolkningen ratar evolutionsteorin, där har majoriteten insett vår evige Skapares existens, och bara en minoritet tror på flummet att vi skulle ha den där uppdiktade slumpbakterien som vår vördade gemensamma Urfader...)
.
Senast redigerad av Död o återfödd 2011-07-02 kl. 13:19.
Citera
2011-07-02, 15:12
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Istället för att hitta fakta om evolution från sidor skrivna av personer som inte tror på det, kan du inte läsa det som är skrivet av personer som forskar inom ämnet och accepterar de resultat de kommer fram till?

Du får knappast någon bra info från personer som Ray Comfort och Kirk Cameron som förklarar evolutionsteorin med "crockaduck".
Citera
2011-07-02, 15:17
Medlem
rogggaas avatar
Citat:

Någon MÅSTE ha skapat Universum! Ingenting kan skapa sig själv!

1) Ateisten: VEM SKAPADE GUD?

Gud har aldrig skapats

Lol... citterar Einstein:
Citat:
Det finns bara två saker som är oändliga; universum och mänsklig dumhet.
Citera
2011-07-02, 15:17
Medlem
Citat:
Norstedts svenska Ordbok: (Utarbetad vid språkdata, Göteborgs universitet)

Evolution = Utveckling av livsformer från lägre till högre stadier
Nordstedts ordbok har fel, sorgligt nog (Du menar på allvar att det är vad som står i ordboken? Har ingen möjlighet att kolla själv)

Citat:
Evolutionism = Teori som räknar med en utveckling från lägre till högre former
Jag håller inte med!
Citera
2011-07-02, 15:29
Medlem
rogggaas avatar
Citat:

Evolutionsteorin är bara en saga för vuxna...

Bakterier har alltid varit bakterier!
Rosor har alltid varit rosor!
Björkar har alltid varit björkar!
Maskar har alltid varit maskar!
Myggor har alltid varit myggor!
Potatis har alltid varit potatis!
Majs har alltid varit majs!
Ormar har alltid varit ormar!
Hönsfåglar har alltid varit hönsfåglar!
Groddjur har alltid varit groddjur!
Råttdjur har alltid varit råttdjur!
Svindjur har alltid varit svindjur!
Kattdjur har alltid varit kattdjur!
Hunddjur har alltid varit hunddjur!
Hardjur har alltid varit hardjur!
Hästdjur har alltid varit hästdjur!
Getdjur har alltid varit getdjur!
Oxdjur har alltid varit oxdjur!
Kameldjur har alltid varit kameldjur!
Elefantdjur har alltid varit elefantdjur!
Apdjur har alltid varit apdjur!
Människor har alltid varit Människor!

VAR HITTAR DU NÅGON EVOLUTION ???

.

Om du kryper fram från stenen du verkar ha bott under och läser någon annan bok än just bibeln kanske du kan hitta några exempel på djur som faktisk har genomgått en snabb evolution under modern tid. Darwin själv kom ju på sin teori genom att han märkte att några sparvar ändrat sig på bara några generationer.

Om du inte har märkt det har människan under dom senaste årtusendena använt sig av evolutionen för att få fram nya raser av djur och grödor. Eller du kanske tror att det är gud som har skapat taxen?
Citera
2011-07-02, 15:48
Medlem
Woah, jag är mållös. Död o återfödd, du kan vara det sjukaste trollet i världshistorien. Galet.

Oavsett hur många fina länkar på kreationistiska idioter du länkar, eller hur mycket fetstil och smileys du använder, så kan du inte komma undan med att du har fel.
Anledningen till att engelsmän, trots att dessa är från Darwins hemland(skumt argument, evolutionsteorin är inte något nationalistiskt), kanske väljer(ser ingen statistik..)att tro på kreationismen är att de, i brist på bättre ord, är inavlade idioter utan fullständig grundskoleutbildning och indoktrinerade i bakåtsträvande läror.

Jag antar att du vet att människokroppen är uppbyggd av massor med celler. I en gymnasiekurs i biologi för ett par år sen sammanfattade vår lärare människokroppen som en gigantisk sammanslutning av bakterieceller. Bakterier lever, dör, och delar sig. Vid delningsprocessen kan det uppstå fel i RNA --> DNA-kodningen, och den nyligen delade cellen blir annorlunda än den förra. SLUMP!
Det evolutionen säger är att ifall cellen med förändrade förutsättningar gentemot dess ursprung har förändrats till det positiva, så tar den efter lång tid överhanden över sina föregångare. BLAM - högre livsformer! U jelly?

Tänk detta på ett större perspektiv. Utvecklingen enskilda bakterier till organ, komplicerade organismer och slutligen stora djur är ett resultat av ovanstående skede, bara oändligt stort. Bakterierna utvecklades så att kunde dra nytta av varandra, vissa muterades så att de kunde fotosyntetisera, andra till att bli muskelceller. Symbiosstadie, delning, LÅÅÅNG tid. SLUMP och så funkar det. Faktiskt.

Våra möjligheter till liv på planeten, syre(som är ett direkt resultat av evolution, hint: fotosyntetiserande bakterier) och allting annat är bara en lycklig slump. Andelen beboelig volym av Universum är minimal(faktiskt otroligt mycket mindre, men det ska jag inte anstränga din hjärna med) om man ser till de förutsättningar som vi ger för liv. SLUMP =/= Gud.

Så nej, ingen gudomlig makt har givit mig någonting. Slumpen har spelat in så att jag lever, andas och mår bra. Det är någonting som jag ibland kan vara tacksam till, men det är ju egentligen ett konstigt resonemang. Slump är opersonlig, och jag har inga skyldigheter mot någon annan än mig själv och min direkta omgivning.

Och religion i sig själv är faktiskt, hör och häpna, ett resultat av evolution! Då tidiga människor försökte sig på existensberättigande så skapade man sagor som lindrade människornas ångest och rädsla. Men levnadslagar, krav från sagorväsen, är bara uråldriga människors försök att anpassa världen till vad de tycker. Patetiskt att dagens människor fortfarande faller för det.

Som Marx(märk väl att jag inte stödjer Kina och/eller Sovjet) har skrivit: - "Religion är folkets opium".
Vidare säger han att religion inte ska existera i ett välmående samhälle, för då finns det inget behov till ångestlindring. Har inte vi i Skandinavien, världens mest ateistiska/agnosticistiska länder väldigt hög levnadsstandard jämfört med resten av världen? Samband? Svara gärna.

Men som jag sagt innan: du får gärna tro på vad du vill. Jag förstår inte, men jag respekterar att idioter alltid hittar idiotiska saker att tro på. Men sprid inte lögner.
Citera
2011-07-02, 16:02
Medlem
rogggaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC-Cowboy
text

Bra skrivet, kan inte annat än hålla med dig
Citera
2011-07-02, 16:03
Medlem
Religion (och "Gud") är skapad av svagare grupper av människor som behöver något att tro på, något att kontrollera folket med, något att hota med.

Vissa människor kan inte acceptera att vi inte har något speciellt syfte här på Tellus.

Vi är djur som alla andra och drivs av instinkter som att överleva och föröka oss.

"Gud" var (är för vissa) också bara ett redskap för att "förklara" saker man inte kunde förklara förr, religionen gav folk svar på frågor helt enkelt.

Men de flesta av oss idag har förstått att religion i det stora loppet bara är skadligt för mänskligheten.
Citera
2011-07-02, 17:09
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Nordstedts ordbok har fel, sorgligt nog (Du menar på allvar att det är vad som står i ordboken? Har ingen möjlighet att kolla själv)

Jag håller inte med!

Gå in i vilken bokhandel eller bibliotek som helst, och kolla upp Norstedts svenska ordbok, så har du det svart på vitt!
Citera
2011-07-02, 17:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogggaa
Om du kryper fram från stenen du verkar ha bott under och läser någon annan bok än just bibeln kanske du kan hitta några exempel på djur som faktisk har genomgått en snabb evolution under modern tid. Darwin själv kom ju på sin teori genom att han märkte att några sparvar ändrat sig på bara några generationer.

Om du inte har märkt det har människan under dom senaste årtusendena använt sig av evolutionen för att få fram nya raser av djur och grödor. Eller du kanske tror att det är gud som har skapat taxen?

Sparvfinkar ändrat sig till en annan livsform?

Till vilken annan livsform?

SPARVFINKARNA har ALLTID varit SPARVFINKAR och kommer alltid fortsätta vara SPARVFINKAR och ingenting annat!

Detsamma med alla de skilda slagen av HUNDAR och vargar, de har ALLTID ingått i familjen HUNDDJUR, och kommer så att förbli!

Var hittar du någon Darwinistisk evolution, att en livsform skulle ha övergått i någon annan?

INGENSTANS!
Citera
2011-07-02, 17:21
Medlem
Död o återfödd, ta en titt på dig själv. Ett tydligt exempel på evolution kan du t.o.m känna ifall du vågar göra någonting som kanske kan vara logiskt och smart.

Vad slår man i då man ramlar på sin bakdel? Svanskotan

Har människor en svans? Nej.

Varför har vi då en svanskota? För att vi HAR haft en svansliknande utväxt, någon gång under evolutionen från förstadiet till apa till modern människa.

Likaså har valar ben som bara finns, okopplade till andra delar på skelettet. Bevis på att de tidigare bakåtvecklad vissa anatomiska fenomen.
Ta-dah, bevis.
Och jag vill gärna ha ett ställningstagande till mitt senaste inlägg på förra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in