2009-12-22, 18:40
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan28
käkade några sånna iktorivil en gång, var fan velig och flummig utan minne i 2-3 dagar. trodde aldrig att helvetet skulle gå över.
aldrig mera säger jag bara!

Jo klonazepam är ju rätt potent så många kan ju slockna på 1mg(eller t.om 0.5 om de råkar vara riktiga lättviktare). Får man fråga hur många "några" kan ha varit uppskattningsvis?

Felet många gör är väl att slänga i sig fler bara för att det inte slår lika hårt som aplrazolam t.ex. Man känner det mer som total avslappnad än ett riktigt rus IMHO.
Citera
2009-12-23, 01:12
Medlem
Ja Klonazepam tycker jag personligen gör kroppen och hjärnan mer bedövad (är det bästa sättet jag kan beskriva det på).
Ångestlindringen är nästan obefintlig om man inte dricker alkohol till dom.

Tex. det är skillnad på Diazepams lugnande effekt på kroppen och Klonazepams bedövande effekt.
Citera
2009-12-23, 02:00
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ja Klonazepam tycker jag personligen gör kroppen och hjärnan mer bedövad (är det bästa sättet jag kan beskriva det på).
Ångestlindringen är nästan obefintlig om man inte dricker alkohol till dom.

Tex. det är skillnad på Diazepams lugnande effekt på kroppen och Klonazepams bedövande effekt.

Väldigt bra beskrivet faktiskt. Kanske därför många som gillar opioder gillar klonazepam bäst.
Citera
2009-12-23, 02:02
Medlem
Astronomics avatar
Slängde i mig en Rivo för ett tag sen, skönt att vara tillbaka.
Citera
2009-12-23, 02:07
Medlem
Zopicas avatar
Tog en halv rivo Roche 2mg förut och SOMNADE, haha.

Nu har jag slängt i mig en hel fjärdedel
Fattar inte hur jag kan ha så låg benzotolerans, men, men.
Blir ju billigt iallafall!
Citera
2009-12-23, 02:20
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Tog en halv rivo Roche 2mg förut och SOMNADE, haha.

Nu har jag slängt i mig en hel fjärdedel
Fattar inte hur jag kan ha så låg benzotolerans, men, men.
Blir ju billigt iallafall!

Lucky you Min tolerans är nånstans uppe bland skyn.
Citera
2009-12-23, 02:23
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomic

Låter inte alls bra. Måste bli dyrt?

Jag blev rätt chockad när jag vaknade upp flera timmar senare och knappt fattade var jag var.
Citera
2009-12-23, 02:47
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Hur mkt behöver du ta för ångestdämpning? Av ikto brukar man ju inte behöva så grymt höga doser utav om man nu inte käkar dom som godis eller ta massa andra benso som bygger på toleransen. Klarade mig fint på 4 mg dagligen ett bra tag när jag käkade ikto för ett tag sedan, självmedicinerar mig med gobbe just nu istället.
Senast redigerad av Slingshot 2009-12-23 kl. 02:50.
Citera
2009-12-23, 03:05
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Låter inte alls bra. Måste bli dyrt?

Jag blev rätt chockad när jag vaknade upp flera timmar senare och knappt fattade var jag var.

Jo, det blir dyrt som fan, sån tur är har man jobb. Men ska förmodligen in på avgiftning snart och få någon annan medicinering för Remeron, Fluoxanol och Fluoxetin är helt fel medicinering för mig. Kan va skönt att bli helt fri från kemiska substanser och sen börja från scratch, jag kanske inte behöver nåt. Vem vet? Tills dess ska det knarkas iaf.
Citera
2009-12-23, 03:06
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur mkt behöver du ta för ångestdämpning? Av ikto brukar man ju inte behöva så grymt höga doser utav om man nu inte käkar dom som godis eller ta massa andra benso som bygger på toleransen. Klarade mig fint på 4 mg dagligen ett bra tag när jag käkade ikto för ett tag sedan, självmedicinerar mig med gobbe just nu istället.

Min tolerans har stigit så pass högt att jag behöver stora doser. Sen tar jag även mer än jag ska/behöver för det mesta.
Citera
2009-12-23, 03:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Jo, det blir dyrt som fan, sån tur är har man jobb. Men ska förmodligen in på avgiftning snart och få någon annan medicinering för Remeron, Fluoxanol och Fluoxetin är helt fel medicinering för mig. Kan va skönt att bli helt fri från kemiska substanser och sen börja från scratch, jag kanske inte behöver nåt. Vem vet? Tills dess ska det knarkas iaf.

Det kan absolut göra susen om du har psyke till det just nu, kan ju även passa på att motionera för att rena kroppen ytterliggare och bli lite piggare på köpet. Tror det blir mkt svårt att klara sig att vara helt fri ifrån läkemedel/droger när man lider utav ångest o diverse och har man en gång testat att ta genvägar mot att må bättre med benso så blir det ännu svårare, men värt ett försök absolut. Lägg in dig i slutet på vintern eller början på våren och kom tillbaka med krafter till sommaren om du nu såklart inte känner för att lägga in dig nu i dessa mörka tider.
Senast redigerad av Slingshot 2009-12-23 kl. 03:25.
Citera
2009-12-23, 04:39
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det kan absolut göra susen om du har psyke till det just nu, kan ju även passa på att motionera för att rena kroppen ytterliggare och bli lite piggare på köpet. Tror det blir mkt svårt att klara sig att vara helt fri ifrån läkemedel/droger när man lider utav ångest o diverse och har man en gång testat att ta genvägar mot att må bättre med benso så blir det ännu svårare, men värt ett försök absolut. Lägg in dig i slutet på vintern eller början på våren och kom tillbaka med krafter till sommaren om du nu såklart inte känner för att lägga in dig nu i dessa mörka tider.

Nja, har flera folk som är på mig så det kommer nog bli i början av 2010 nån gång. Jag hoppas ju på ett nertrappningsschema annars vägrar jag och kör på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in