2010-06-05, 20:41
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Nu pratar jag bara för mig själv, men jag tycker den muskelavslappnade effekten är för stark för att orka göra dagliga grejer men för att ligga hemma och slappa är de ju de bästa med ikto.
Vet ju inte vad du gör på dagarna men arbetar du skulle jag inte ta ikto, kanske xanor iställe då, men då har den så kort halveringstid så man får fylla på hela tiden.

Om man känner sina doser så kan man köra på en liten dos klonazepam i detta syfte. Annars håller jag med dig och tar hellre 0.25 elle 0.5mg alprazolam om det gäller jobb eller andra viktiga saker.
Citera
2010-06-05, 20:44
Medlem
för tillfället är jag ledig och har inget jobb eller liknande att ta hand om. det enda skulle väl vara körkortet som man jobbar på. just nu vill jag bara ta hand om mina depression för jag är verkligen så jävla trött på det.
Citera
2010-06-05, 20:57
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzo91
för tillfället är jag ledig och har inget jobb eller liknande att ta hand om. det enda skulle väl vara körkortet som man jobbar på. just nu vill jag bara ta hand om mina depression för jag är verkligen så jävla trött på det.

Hur ska du ta hand om din depression då? Jag skulle nog rekommendera kodein om du vill ha ångestlindring istället för bens eller kanske Kratom. Om opioider fungerar för dig förstås.

Annars kan du pröva och köra på Imovane då det är mycket lättare och sluta med än Iktorivil.
Givetvis måste du samtidigt jobba på och komma ur din svåra situation.
Citera
2010-06-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Hur ska du ta hand om din depression då? Jag skulle nog rekommendera kodein om du vill ha ångestlindring istället för bens eller kanske Kratom. Om opioider fungerar för dig förstås.

Annars kan du pröva och köra på Imovane då det är mycket lättare och sluta med än Iktorivil.
jag vet ju inte vad jag ska göra, jag tänkte att ett antidepressivt läkemedel skulle kunna hjälpa lite på vägen.
de få gånger jag testat opioder så har jag mått underbart bra av det med det är ju ett rus nu pratar jag ju om att leva ett normalt liv.
Citera
2010-06-05, 21:09
Medlem
Om man legat på doser mellan 4-12mg ikto/dag i ca 2 månader med någon veckan uppbehåll, 2ggr 1 vecka i mitt fall.
När brukar receptorerna vara hyfsat återställda och man kan återgå till en rimligare dosering?
Tänkte mig 2-3 mg/ ca 2-3 ggr vecka.

Era erfarenheter?
Tack o bock
Citera
2010-06-05, 22:22
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Opiater är de dummaste man kan börja ta för att lindra ångest och sånt... vi har haft en diskution om de i en annan tråd här på forumet nånstans förut kommer jag ihåg.. de är torsk direkt
Citera
2010-06-05, 22:39
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Opiater är de dummaste man kan börja ta för att lindra ångest och sånt... vi har haft en diskution om de i en annan tråd här på forumet nånstans förut kommer jag ihåg.. de är torsk direkt

Det kan jag hålla med om, men benso är också ett dåligt alternativ, om inte lika dåligt. Antingen så orkar man leva med ångesten, eller så får man försöka med terapi, och det finns massvis med sorter. Om inte det heller fungerar så är väll knarket bättre än repet.. Jag själv väljer som så många andra den snabbaste genvägen, droger.
Citera
2010-06-05, 22:41
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:

Så benso skulle vara bättre för alla än t ex Kodein. Tyvärr jag håller inte med dig.
Jämför beroendet om det nu leder till det.
Citera
2010-06-05, 22:51
Medlem
Astronomics avatar
Citat:
Så benso skulle vara bättre för alla än t ex Kodein. Tyvärr jag håller inte med dig.

Benso lindrar din ångest. Opiater/opioder är mer euforiskt rus. Är du deprimerad så blir du hooked direkt för du mår så jävla bra.
Citera
2010-06-05, 23:14
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:

Kodein är till för smärtlindring, benso är till för att dämpa ångest...jämföra skillnaden, om man nu ska använda de för sin medicinska användning och inte knarka på dom så är väl självklart benso ett Bättre alternativ, inte de bästa, men bättre.

och sen såklart inte äta benso varje dag, utan bara ta dom gångerna man verkligen har en ångest attack.. om nu inte dom kommer varje dag såklart, men då är man ju verkligen ett fall som behöver benso också för ingen ska behöva leva med dagliga ångestattacker
Citera
2010-06-07, 01:24
Medlem
Jag går med i denna fanclub iktrovil är den bästa skönaste benzon för mig, kanske inte om man äter för för många och tar nån starkbärs till, då kan man få minneslucka i ett par dagar, man lär sig av sina misstag.
Citera
2010-06-07, 01:29
Medlem
Astronomics avatar
Många gillar Ikto, även dom utan ångest, den där avslappnande, flummiga känslan. Det är lite som att man tar några öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in