2020-04-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hoppas du har rätt och jag fel. Man vet aldrig när det är läkemedelsbolag med i bilden. De kan helt plötsligt sluta sälja ett väldigt viktigt och nödvändigt preparat på en marknad för att de inte går med tillräcklig vinst. Alla tre återförsäljare av Nitrazepam la ju ner tillverkningen unisont, det kommer många med grava sömnstörningar att få lida för. Som sagt Iktorivil försvann helt från Storbrittanien 2016 och avregistrerades i Australien 2019 . Jag kollade upp behandlingsalyernativen för hur det ser ut för just epileptiker och där nämns inte ett endaste ord om någon bensobehabdling över huvudtaget. Som Tredjehandsalternativ när inget annat funkar ska man tydligen ge Gabapentin enligt riktlinjerna, ett preparat jag knappt kan något om och diazepam vid akuta anfall. Inga andra mediciner nämndes. Glömde att spara länk till källan men det är lätt att googla

Vad fan tar epileptikarna i Australien och Storbritannien nu? Om vanliga antiepileptiska mediciner inte fungerar?

Antiepileptiska(icke benso) fungerar inte alltid på svåra fall. Då används Iktorivil som komplement för att stoppa anfallen.

Har en syster som käkar 4 antiepilptiska mediciner plus Iktorivil. 4 mg per dygn tar hon av iktorivil.

Räcker med att vi sänker med 1 mg, och hon blir sämre direkt. Vore sjukt att ett sånt läkemedel skulle försvinna.

Lorazepam räddade livet på min syster när hon hamnade i status epilepticus. Ingen annan benso hjälpte då. Bara Lorazepam.

Iktorivil finns alltså inte alls i de länder du nämner? Inte ens på sjukhusen? Låter ju helt sjukt.

Gabapetin är förfan större gift, plus att den inte hjälper en bråkdel så mycket. Plus att Gabapentin har 23445 biverkningar. Benso har få.

Diazepam är bra. Men den hjälper inte alltid. Lorazepam är bättre mot svåra kramper.

Sjukt, pengar styr exakt allt.
Senast redigerad av blaha95 2020-04-29 kl. 00:40.
Citera
2020-04-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vad fan tar epileptikarna i Australien och Storbritannien nu? Om inte vanliga antiepileptiska inte fungerar?

Vanligt antiepileptiska fungerar inte alltid på svåra fall. Då används Iktorivil som komplement för att stoppa anfallen.

Har en syster som käkar 4 antiepilptiska mediciner plus Iktorivil. 4 mg per dygn tar hon av iktorivil.

Räcker med att vi sänker med 1 mg, och hon blir sämre direkt. Vore sjukt att ett sånt läkemedel skulle försvinna.

Lorazepam räddade livet på min syster när hon hamnade i status epileticus. Ingen annan benso hjälpte då. Bara Lorazepam.

Iktorivil finns alltså inte alls i de länder du nämner? Inte ens på sjukhusen? Låter ju helt sjukt.

Gabapetin är förfan större gift, plus att den inte hjälper en bråkdel så mycket. Plus att Gabapentin har 23445 biverkningar. Benso har få.
Jo jag tycker det är helt sjukt när livsviktiga mediciner prioriteras bort av kostnadskäl, skriver svenska doktorer inte ut benso så klassas de som icke vinstdrivande för läkemedelsbolagen och försvinner från marknaden. Jag känner folk som stått på Flunitrazepam i typ 30 år och inte kan sova utan, vad händer med dom nu och vad händer med mej nu som inte tål eller kan sova på något annat än Nitrazepam. Jag känner till en cp skadad som tar låga doser Nitrazepam mot spasmer fördelat under dygnet där inget annat hjälper, hon är helt förtvivlad nu. Vad som används mot epilepsi i de länder jag nämnde så vet jag faktiskt inte hur de behandlar epilepsi där. Det var lättare att hitta information om hur det tydligen skall gå till här
Citera
2020-04-29, 00:48
Medlem
Citat:
Jo jag tycker det är helt sjukt när livsviktiga mediciner prioriteras bort av kostnadskäl, skriver svenska doktorer inte ut benso så klassas de som icke vinstdrivande för läkemedelsbolagen och försvinner från marknaden. Jag känner folk som stått på Flunitrazepam i typ 30 år och inte kan sova utan, vad händer med dom nu och vad händer med mej nu som inte tål eller kan sova på något annat än Nitrazepam. Jag känner till en cp skadad som tar låga doser Nitrazepam mot spasmer fördelat under dygnet där inget annat hjälper, hon är helt förtvivlad nu. Vad som används mot epilepsi i de länder jag nämnde så vet jag faktiskt inte hur de behandlar epilepsi där. Det var lättare att hitta information om hur det tydligen skall gå till här

Det är helt sjukt ju. Jag vet inte vad jag ska skriva. Man blir bara så jävla arg!

Var det i Sverige, du menade att man skulle ha Gabapetin som tredje alternativ om inget annat funkade?

Då är min syster körd på riktigt. RIP min syster då

Hon har testat den för länge sedan, hon fick fan värre anfall av den.
Citera
2020-04-29, 00:52
Medlem
Citat:
Det är helt sjukt ju. Jag vet inte vad jag ska skriva. Man blir bara så jävla arg!

Var det i Sverige, du menade att man skulle ha Gabapetin som tredje alternativ om inget annat funkade?

Då är min syster körd på riktigt. RIP min syster då

Hon har testat den för länge sedan, hon fick fan värre anfall av den.
Ja det var Gabapentin som tredjehandsalternativ, samt Stesolid vid akuta anfall. De två första alternativen var sådant som inte var narkotikaklassat och som jag glömt namnen på men det var säkert skräp
Citera
2020-04-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ja det var Gabapentin som tredjehandsalternativ, samt Stesolid vid akuta anfall. De två första alternativen var sådant som inte var narkotikaklassat och som jag glömt namnen på men det var säkert skräp

Fyfan vad stört detta är.

Tack så mycket för informationen dock.

Rävgiftet Gabapentin vill de dock fortsätta producera. Otippat, eller inte.
Citera
2020-04-29, 01:07
Medlem
Citat:
Fyfan vad stört detta är.

Tack så mycket för informationen dock.

Rävgiftet Gabapentin vill de dock fortsätta producera. Otippat, eller inte.
Ja visst är det stört. Jag har tom funderat på att lämna landet och bosätta mig någon annan stans där man fortfarande kan få adekvat vård om man är svårt sjuk.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-04-29 kl. 01:27.
Citera
2020-05-05, 18:27
Medlem
Jag är beroende på tramadol (600 mg varje dag) Någon förslog att att jag skall ta "klonazepam" och minska tramadolen tills att jag blir av med denna. Skall jag göra detta? Kommer jag blir frisk eller det finns bättre lösning? Jag måste tillägga att jag är beroende av tramadol på 30 år. innan dess använde jag opiuom 5 år.
Citera
2020-05-12, 02:14
Medlem
socialtisolerads avatar
Rivotril, hur ser det ut på den fronten gällande tid -> tillvänjning, samt hur illa blir avtändningen efter ''x'' antal dagar på det? Den typen av info tar jag gärna kunskap utav tacksamt.
Inte så bekant med klonazepam, blivit ksalol/blåbär men tkr de har för starkt ''pårus/drag' för o sedan plana av lika intensivt.

Tack på förhand
Citera
2020-05-14, 11:40
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merr
Tryckt i mig 3 ST 2mg och 80 g oxycondone. Fy fan ny mår man bra 😃 och snart dags att få fötterna kliade kunglig kväll 😄
Skrattade gott åt detta inlägg 😂 Sitter själv på några men vet inte om jag ska mumsa i mig dem. Verkar vara nå fake Rochar. Frågan är dem öht innehåller klonaz.
Citera
2020-05-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialtisolerad
Rivotril, hur ser det ut på den fronten gällande tid -> tillvänjning, samt hur illa blir avtändningen efter ''x'' antal dagar på det? Den typen av info tar jag gärna kunskap utav tacksamt.
Inte så bekant med klonazepam, blivit ksalol/blåbär men tkr de har för starkt ''pårus/drag' för o sedan plana av lika intensivt.

Tack på förhand
Jag har ätit den dagligen i över 3 år 4 mg per dag, hälften morgon och hälften kväll. Har aldrig upplevt något rus på de doserna. Däremot dödar den ångesten nästan lika bra idag som när jag började så för mig har tillvänjningen inte varit speciellt stor. Det enda som försvunnit och försvann ganska snabbt var den lite sömngivande effekten. Den försvann ganska fort. Har aldrig varit utan medicinen mer än nån gång då jag missat en dos och man mår ju inte bra då direkt men hur en riktig AT skulle kännas vet jag faktiskt inte
Citera
2020-05-15, 01:01
Medlem
Varför påstås iktorivil vara den jobbigaste benzon att sluta med?
Den har ju lång halveringstid och borde således vara enklare än annat benzo?
Citera
2020-05-15, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Varför påstås iktorivil vara den jobbigaste benzon att sluta med?
Den har ju lång halveringstid och borde således vara enklare än annat benzo?

Vet inte om jag har hört de påståendet tidigare.. Har däremot hört att Alprazolam är ett rent helvete att sluta med, och Lorazepam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in