2020-05-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Vet inte om jag har hört de påståendet tidigare.. Har däremot hört att Alprazolam är ett rent helvete att sluta med, och Lorazepam.

Jo jag har läst det på nätet men läkare har även påstått det så jag fick lorazepam istället.
Jag fattar inte varför jag inte svarar på benzo för muskelavslappning och sömn.
2 mg lorazepam, 10 mg stesolid och 0,75 mg iktorivil har jag provat. Lider av muskelryckningar vid insomning samt rls. Inget funkar. Inte sifrol heller.
Citera
2020-05-22, 15:06
Medlem
Tjena! För ett tag sedan så hade jag lösa Roche tvåor, som identiskt såg ut som riktiga.
Pissar till och från, resultaten visade oaxepam på resultat.

Någon som har haft något liknande?
Mvh
Citera
2020-05-22, 18:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av G0DFellas
Tjena! För ett tag sedan så hade jag lösa Roche tvåor, som identiskt såg ut som riktiga.
Pissar till och från, resultaten visade oaxepam på resultat.

Någon som har haft något liknande?
Mvh

Vem gjorde testet? När jag jobbade inom slutenvården så gjorde vi "standard benso tester" visade det någonting så för att helt avgöras så behövde det skickas på analysering för att verkligen avgöra vad det var för något. Det polisen och sånt har kan vara missledande. Sen borde du känt det också då Iktorivil är enormt mycket starkare än Oxazepam om det var t.ex 2mg tabletter. 4mg Ikto = 80mg Stess = 240mg Oxascand om man kollar en artikel gjord av en överläkare i psykiatri och professor.

Jag har tidigare fått Oxascand och visste inte dem ekvivalenta doseringarna och är flygrädd och undrade va fan inte dem hjälpte på 20mg när jag tidigare fått Stesolid 20mg sen kom jag hem och ringde sjuksköterskan och då fick man reda på det jävla resultatet.
Citera
2020-05-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Vem gjorde testet? När jag jobbade inom slutenvården så gjorde vi "standard benso tester" visade det någonting så för att helt avgöras så behövde det skickas på analysering för att verkligen avgöra vad det var för något. Det polisen och sånt har kan vara missledande. Sen borde du känt det också då Iktorivil är enormt mycket starkare än Oxazepam om det var t.ex 2mg tabletter. 4mg Ikto = 80mg Stess = 240mg Oxascand om man kollar en artikel gjord av en överläkare i psykiatri och professor.

Jag har tidigare fått Oxascand och visste inte dem ekvivalenta doseringarna och är flygrädd och undrade va fan inte dem hjälpte på 20mg när jag tidigare fått Stesolid 20mg sen kom jag hem och ringde sjuksköterskan och då fick man reda på det jävla resultatet.

Tjena gjorde mitt urine prov hos psykiatriker/polisen, trodde jag seriöst hade ikto i min kropp för det kändes så, alltså tabletterna jag fick såg exakt ut som riktiga (svarta marknaden då)

Roche två prickar på ena sidan med en 2a. m brytskåra så du kan dela den i fyra bitar
Varför säger resultaten att jag fick det jag hade?
Är helt Lost. Mvh
Citera
2020-05-24, 15:22
Medlem
Hashcracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Vad har du för diagnoser om man får fråga? Adhd? För du en dialog med din behandlande läkare över vad som funkar och inte. Jag får iktro o nitra av en vän vid sidan av. Alla funkar på sitt sätt bra för mig. Propavan har aldrig funkat för mig. Theralen har samma verksamma ämne som mirtazapin så den känns överflödig för mig.
Iaf hoppas det löser sig för dig! Det bästa är att kommunicera med behandlade läkare(inom öppenpsykiatrin, inte nån vårdcentral) så brukar dom fatta läget??

Theralen och Mirtazapin innehåller inte alls samma verksamma ämne. I Theralen heter det verksamma ämnet Alimemazin och i Mirtazapin heter det just Mirtazapin. De tillhör inte ens samma läkemedelsklass. Mirtazapin är ett antidepressivt medel av typen NaSSa och Alimemazin som finns i Theralen är ett Neuroleptikum.

/Mvh
Citera
2020-05-24, 23:02
Medlem
Hashcracks avatar
Hur mycket av Klonazepam använder ni för att få effekt? Har haft 0,5 orna på recept i över 10 år och ska ta 3st per dag som stämningstabiliserande, men aldrig känt någon direkt effekt. Äter dom dock väldigt sällan så jag har knappast byggt upp någon direkt tolerans. Ska jag känna någon effekt får jag ta minst 4 - 5mg och det enda som egentligen händer då är att jag blir lite seg och lätt muskelavslappnad. Så enligt mig är Klonazepam den absolut sämsta benson jag provat vilket är alla bensodiazepinerna som funnits registrerade i Sverige de senaste 15 åren.

Känner betydligt mycket mer på tex 10mg Oxazepam eller 5mg Diazepam än vad jag gör på 4mg Klona. Så att 4mg Klonazepam ska motsvara 60mg Diazepam samt 120mg Oxazepam har jag väldigt svårt att tro på.

/Mvh
Citera
2020-05-25, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashcrack
Hur mycket av Klonazepam använder ni för att få effekt? Har haft 0,5 orna på recept i över 10 år och ska ta 3st per dag som stämningstabiliserande, men aldrig känt någon direkt effekt. Äter dom dock väldigt sällan så jag har knappast byggt upp någon direkt tolerans. Ska jag känna någon effekt får jag ta minst 4 - 5mg och det enda som egentligen händer då är att jag blir lite seg och lätt muskelavslappnad. Så enligt mig är Klonazepam den absolut sämsta benson jag provat vilket är alla bensodiazepinerna som funnits registrerade i Sverige de senaste 15 åren.

Känner betydligt mycket mer på tex 10mg Oxazepam eller 5mg Diazepam än vad jag gör på 4mg Klona. Så att 4mg Klonazepam ska motsvara 60mg Diazepam samt 120mg Oxazepam har jag väldigt svårt att tro på.

/Mvh
Hmm, om du inte känner något speciellt av 4mg Klona utan tolerans så kan du ju vara en av de människorna som inte känner något direkt av dessa. Hade en sambo som kunde käka 6mg utan tolerans (späd liten pryl) och uppföra sig som vanligt, medans jag blir soffsittandes och inaktiv av bara 3-4mg.
Citera
2020-05-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashcrack

/Mvh
Det där är så individuellt så man kan ofta ta ekvivalenstabellerna med en nypa salt. Vissa preparat funkar asbra för vissa medans de är totalt skit för andra.
Citera
2020-05-26, 12:21
Medlem
Hej.
Har fått tag på ikto utan något på baksidan. Den är kryssad som dem brukar vara. Var är dom från?

Edit: rivotril va de visst.
Senast redigerad av blancotramco 2020-05-26 kl. 12:33.
Citera
2020-05-28, 01:20
Medlem
MrSimpletons avatar
Minnesluckorna är bra mkt starkare på dessa än diazepam eller alprazolam?

Tog 3 st i förra veckan och kommer knappt ihåg nått under 2 dagar.
Citera
2020-05-29, 11:58
Medlem
Fick en några påsar pix men en påse e jag osäker, står det 2 på galenikas ikto? Är kryss på andra sidan.
Citera
2020-05-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Fick en några påsar pix men en påse e jag osäker, står det 2 på galenikas ikto? Är kryss på andra sidan.

Låter precis som Galenika, jag köpte från en etablerad shop och dom såg ut som du beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in