2019-08-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Så jävulskt tråkigt att inte Clonazepam fungerar på mig alls. Slängde i mig 10 st 2mg Iktorivil från svenskt apotek häromdagen och det hände ingenting. Den verkar ju vara så jävla mysig enligt andra. Alla andra benzos fungerar dock. Fattar verkligen inte varför...

Säker på att det var från apoteket? 20mg iktorivil är rätt mycket. Fast du kanske har en hög tolerans...
Citera
2019-08-31, 14:39
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Säker på att det var från apoteket? 20mg iktorivil är rätt mycket. Fast du kanske har en hög tolerans...

Helt säker. 20mg Klonazepam är en enorm dos och nej jag har väldigt låg benso tolerans. Tyvärr har det alltid varit såhär för mig gällande Iktorivil/Rivotril, och jag vet ingen annan som just denna benso inte biter på heller förutom mig själv.

Tar jag tex. 40mg Diazepam eller 4mg Alprazolam blir jag rejält påverkad men 20mg Klonazepam gör ingenting.

Så trist då den verkar vara så mångas favoritbenso och alla beskriver hur bra och potenta de faktiskt är. De har tom blivit så att om jag är ute efter att köpa benzo och jag bara för stunden får tag på Iktorivil/Rivotril så struntar jag numera hellre i att köpa benso alls just pga. den uteblivna effekten på mig.
Citera
2019-08-31, 15:33
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Helt säker. 20mg Klonazepam är en enorm dos och nej jag har väldigt låg benso tolerans. Tyvärr har det alltid varit såhär för mig gällande Iktorivil/Rivotril, och jag vet ingen annan som just denna benso inte biter på heller förutom mig själv.

Tar jag tex. 40mg Diazepam eller 4mg Alprazolam blir jag rejält påverkad men 20mg Klonazepam gör ingenting.

Så trist då den verkar vara så mångas favoritbenso och alla beskriver hur bra och potenta de faktiskt är. De har tom blivit så att om jag är ute efter att köpa benzo och jag bara för stunden får tag på Iktorivil/Rivotril så struntar jag numera hellre i att köpa benso alls just pga. den uteblivna effekten på mig.

Skumt, fast samtidigt inte. Det skumma är väl att Diazepamen kickar men inte Klona, även fast dom skiljer sig. Har du benzoforskat om varför? Blev lite nyfiken.
Har lite omvänd effekt, själv får jag väldigt liten effekt av Dia (dock i normaldos) medan Ikto ger den där avslappnande känslan, dock minimalt ågrendämpande som tex Alpra.
Citera
2019-08-31, 23:52
Medlem
Citat:

Då måste du ha något problem med din metabolisering av just iktorivil. Skulle dock rekommendera att du aldrig tar sådana doser igen, ifall det faktiskt skulle fungera. Då lär du nog hamna någon annanstans än du planerat.
Citera
2019-09-05, 13:10
Medlem
scheelinos avatar
Tog nyss 2mg ikt på jobbet. Det va väldigt längesen jag tog ikt, men jävlar va det hjälper! Jag får energi, man blir glad, motiverad, kreativ osv.. Jobbar som en galning!
Några fler som får dessa effekterna?

Absolut min favorit benso. All around benso!

Ride safe, friends!
Citera
2019-09-06, 01:30
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Tog nyss 2mg ikt på jobbet. Det va väldigt längesen jag tog ikt, men jävlar va det hjälper! Jag får energi, man blir glad, motiverad, kreativ osv.. Jobbar som en galning!
Några fler som får dessa effekterna?

Absolut min favorit benso. All around benso!

Ride safe, friends!

Jag blir mest avslappnad av Klona (vilket den ska ge) men inte särskilt uppiggad eller motiverad, kreativ vilket du nämner som tex Alpra kan vara utan tolerans i låga doser.
Både avundas men samtidigt inte dom som får ut den effekten av Ikton.

Vad jag förstått så har vissa Ikto som favorit mot tex ångest medan på andra kickar Alpra bättre mot samma symptom.

Nu vet jag inte hur stor erfarenhet du har av att käka benso men det brukar ha den effekten i början. Några koppar kaffe på det och man är som tjackad/kolad i effektivitet och självförtroende. Synd att det är så flyktigt dock.

Men jag håller med dig om att den är mysig

Smaska lugnt!
Citera
2019-09-06, 06:52
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Nu vet jag inte hur stor erfarenhet du har av att käka benso men det brukar ha den effekten i början. Några koppar kaffe på det och man är som tjackad/kolad i effektivitet och självförtroende. Synd att det är så flyktigt dock.

Smaska lugnt!

Understryker bara igen att självförtroendet och effektivitet försvinner efter ett tag, och då är man redan hooked på piller.

Men absolut, i början fungerar det så. Efter några år tycker jag effekten är den motsatta, men går omkring med dåligt minne och ångest över att man måste käka piller, så då fortsätter man käka ångestdämpande piller. And the wheels on the bus goes round, round, round...
Citera
2019-09-06, 07:03
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Jag blir mest avslappnad av Klona (vilket den ska ge) men inte särskilt uppiggad eller motiverad, kreativ vilket du nämner som tex Alpra kan vara utan tolerans i låga doser.
Både avundas men samtidigt inte dom som får ut den effekten av Ikton.

Vad jag förstått så har vissa Ikto som favorit mot tex ångest medan på andra kickar Alpra bättre mot samma symptom.

Smaska lugnt!
Ja visst. Avslappnad också förstås. Jag har ganska stor erfarenhet av benso. Alpra är för "tungt" för mig om du förstår. Men jävligt skön mot ångest.
Men på klona fungerar jag väldigt bra vardagligt. Har alltid fått den effekten av klona.
Har pratat med några vänner, vissa får effekterna ja nämnde o vissa får motsatta typ.
Vettefan va de kan bero på. Hur stor ångest, självförtroende osv man har spelar nog stor roll skulle jag tro.
Senast redigerad av scheelino 2019-09-06 kl. 07:07.
Citera
2019-09-09, 15:51
Medlem
Jag kan säga att iktorivil fördubblar effekten
På alkohol så 4 öl är som åtta
Bakfylla :upp på morgonen tugga 0,25 mg
Iktorivil på fastande mage vänta 20 min
Tills det börjar dra i ögonlocken
Gå in och sov 2 Tim vakna
Bakfyllan är helt borta oavsett hur illa det var!
Till sist big no no iktorivil + Bromazepam+ alkohol = fängelse i bästa fall blir du bara vräkt
Och förlorat dina kompisar
Citera
2019-09-13, 19:28
Medlem
Tryckt i mig 3 ST 2mg och 80 g oxycondone. Fy fan ny mår man bra 😃 och snart dags att få fötterna kliade kunglig kväll 😄
Citera
2019-09-16, 15:01
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Snickersson
Jag kan säga att iktorivil fördubblar effekten
På alkohol så 4 öl är som åtta
Bakfylla :upp på morgonen tugga 0,25 mg
Iktorivil på fastande mage vänta 20 min
Tills det börjar dra i ögonlocken
Gå in och sov 2 Tim vakna
Bakfyllan är helt borta oavsett hur illa det var!
Till sist big no no iktorivil + Bromazepam+ alkohol = fängelse i bästa fall blir du bara vräkt
Och förlorat dina kompisar

Alla bensodiazepiner boostar alkohol väldigt mycket. Det är ingen bra idé att kombinera alkohol och benso, förr eller senare så går det åt helvete.
Att ha benso för att bota en bakfylla med är däremot sjukt effektivt, som du skrev
Citera
2019-09-16, 15:29
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla bensodiazepiner boostar alkohol väldigt mycket. Det är ingen bra idé att kombinera alkohol och benso, förr eller senare så går det åt helvete.
Att ha benso för att bota en bakfylla med är däremot sjukt effektivt, som du skrev

Stämmer helt! Jag skulle dock rekommendera pregabalin mot bakfylla. Det håller längre och ger samtidigt en boost så att man orkar göra saker, sen blir man inte trött heller då ruset liknar tjack en del. Fast man kan sova när man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in