2012-10-19, 20:54
Medlem
Det här är ju en sjukt härlig benso som jag blir grymt produktiv och nästan övermotiverad på. Jag käkade de en period för bara några månader sen efter att ha börjat knapra de vid en utlandsresa och fick med ett lager hem.

De 6-7 veckorna på jobbet kände jag att jag gjorde riktigt bra ifrån mig och jag var så jävla lugn och sansad, saker som normalt sett skulle irritera mig brydde jag mig inte mycket om. Typ min närmaste chef som jag vanligtvis hatar blev helt plötsligt snäll, men inte riktigt . Som sagt man skiter i allt negativt!

Sen minns jag flygresan hem, hade stoppat i mig MÄNGDER av olika benso, lite lyrica och tramaol hahaha! Sumpade en tax free parfym för 600:- och började ragga helt öppet på en tjej på tunnelbanan sen på väg hem Då tyckte jag nog att jag framstod som världens självsäkraste snubbe, men jag tror nog hon tyckte jag var lite creepy. Haha.

När lagret började ta slut fick jag lite panik, har kört som mest en månad på låga doser valium och fick knappt några avtändnings symptom. Hade läst att ikto var värre. Det jobbiga var första måndagen på jobbet, jag tänkte bara för mycket på vad som kanske väntade, men någon direkt avtändning kom aldrig. Förutom den psykiska som var den mest påtagliga men även den var väldigt mild. Jag skulle säga att det är nu idag som jag är 100% återställd, även om min AT var väldigt lindrig som sagt.

Jag har, nu ca 1-2 mån efter avslutet förstått att jag verkligen inte är i behov av benso, oavsett för ångest eller jobb, det har jag tidigare misstänkt eller kanske bara velat tro.

Varför skriver jag allt detta? Jo för att jag vill ta fram hur otroligt korkat det är att käka benso om man inte behöver det, framför allt som jag gjorde på en daglig basis för att kunna överprestera, i mitt fall i jobbsyfte. Jag vet att ni är många som börjat med bens på liknande sett, att göra vardagen bättre än vad den redan är utan tabletter.

Det var jävligt nära att sluta illa för mig och hade jag fått tag på mer hade jag nog än idag gått på skiten. Det hade inte varit lika lätt att sluta nu bara någon månad senare.

Nä, lider man inte av ångest ska man inte käka benso, förutom om man inte tar det i russyfte ihop med alkohol t.ex. där får man vara försiktig med doseringen - det går lätt snett.

Hoppas någon uppskattade min historia. Hoppas folk som känner igen sig kan ta till sig lite
Senast redigerad av PurpleBanana 2012-10-19 kl. 20:57.
Citera
2012-10-20, 18:55
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
2 mg.

Tycker att detta är lite i överkant om man inte har någon vana, 1 mg räcker utmärkt för de flesta. Jag tar själv aldrig mer än 1 mg åt gången, och då har jag tagit benso till och från i ett par år. Nyligen slocknade en fullt påtänd tjackis här efter 4 mg. Så för en date skulle jag nog inte ta mer än 1 mg, särskilt om ni tänker ta ett glas vin till maten :P lycka till hur som helst. benso bör man inte ta större doser av än vad som är absolut nödvändigt

EDIT: skall bara understryka här lite, vad jag vill åt är att ikto är relativt till andra benso lite svårdoserat.. Kommer oftast som 2mg:are, men tänk på att 1 mg beräknas motsvara 20mg diazepam. Det är rätt stor skillnad på 20 och 40 mg diazepam inför en vardagssituation Samtidigt är ju inte ikto så säknande som många benso är, såatte..... det går nog bra hur som. fan jag börjar bli lite småfull, skönt att jag inte ska på date ikväll skål!
Senast redigerad av EyeShakingKing 2012-10-20 kl. 19:30.
Citera
2012-10-20, 19:43
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemkanbliettGLAS
Behöver ett par råd här pojkar!

Har kört CS en del och dragit på mig paniksyndrom, agorafobi osv. Det har dock blivit bättre sedan det började men har nu börjat ta iktorivil sedan några dagar (aldrig kört benzo innan) och med dem känner jag mig glad och helt ångestfri om dagarna, är social och känner mig frisk som en lärka i princip.

Jag tänker såhär, ifall jag fortsätter käka dem ett tag till dagligen så kanske jag "glömmer bort" den ångest jag haft tidigare, och därmed kan sluta äta ikto och vara helt frisk sen. Är det naivt kanske? Kan det istället vara så att de psykiska problemen kommer tillbaka till och med värre om jag slutar sen?

Sjukt tacksam för tips!! (L)

Egentligen är det väl exakt såhär som benso används bäst, som en temporär lindring under en jobbig period. Jag tror inte alls att det är fel att tro att du kan glömma bort din ångest, aka. "ändra ditt tänkande" kring vissa situationer och därmer bli "helt frisk" genom att ta det en månad eller så. Var dock vaksam så att perioden inte råkar sträcka ut sig längre än så. Vet du med dig att du inte är en väldigt viljestark person bör du vara extra försiktig. Det är skönt att stödja sig på kryckan, men bli inte för van med den... Det kan göra jäävligt ont när den brister
Citera
2012-10-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyeShakingKing
Egentligen är det väl exakt såhär som benso används bäst, som en temporär lindring under en jobbig period. Jag tror inte alls att det är fel att tro att du kan glömma bort din ångest, aka. "ändra ditt tänkande" kring vissa situationer och därmer bli "helt frisk" genom att ta det en månad eller så. Var dock vaksam så att perioden inte råkar sträcka ut sig längre än så. Vet du med dig att du inte är en väldigt viljestark person bör du vara extra försiktig. Det är skönt att stödja sig på kryckan, men bli inte för van med den... Det kan göra jäävligt ont när den brister

Dom hälper bra som fan bara trycka i sig 5st sen glömer du dina problem
Citera
2012-10-24, 19:38
Medlem
Ovcharkas avatar
"Nu står det klart att förre riksdagsledamoten William Petzäll avled av en överdos.
Han hade stora mängder av lugnande medlet Iktorivil i kroppen, enligt obduktionsrapporten som Nyheter24 tagit del av."

http://www.expressen.se/nyheter/mamman-visste-att-det-var-en-overdos/
Citera
2012-10-24, 21:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
"Nu står det klart att förre riksdagsledamoten William Petzäll avled av en överdos.
Han hade stora mängder av lugnande medlet Iktorivil i kroppen, enligt obduktionsrapporten som Nyheter24 tagit del av."

http://www.expressen.se/nyheter/mamman-visste-att-det-var-en-overdos/
Måste ju varit något mer också? alla vet ju att han tog metadon, varför visades inte det? att dö av enbart benso är ju i princip omöjligt även ihop med stora mängder alkohol? hmm skumt

antar att obduktionsrapporter inte är offentliga handlingar?
Citera
2012-10-24, 23:38
Medlem
mikeskinners avatar
Vad betalar ni per tablett ungefär? Självklart blir det billigare ju mer man köper men låt säga att man köper 20st vad betalar ni per tablett då? Rivotril talar jag om då
Citera
2012-10-25, 01:08
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeskinner
Vad betalar ni per tablett ungefär? Självklart blir det billigare ju mer man köper men låt säga att man köper 20st vad betalar ni per tablett då? Rivotril talar jag om då
20 kr styck, fast jag köper svenska ikto men rivo är rätt bra tryck i också, minst lika bra.
Citera
2012-10-25, 01:24
Medlem
NirvanAs avatar
Bara en fråga, känns Ikto som lite grand som Somadril? Om inte, vad är skillnaden?
Citera
2012-10-25, 02:01
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara en fråga, känns Ikto som lite grand som Somadril? Om inte, vad är skillnaden?
Nej, soma är mycket skönare rent fysiskt sett.
Citera
2012-10-25, 16:26
Medlem
Numes avatar
Går ju åt idiotiskt många....har jag å andra redan skrivit men fyfan.

Skummaste "vanliga" benzon som så.
Citera
2012-10-29, 10:15
Medlem
Aviarts avatar
Fick hem en hundraburk roche 2mg. Tog två och däckade som en klubbad oxe och vaknade idag och mådde asbra. Bästa i min mening!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in