2012-11-02, 09:01
Medlem
creepyones avatar
Haha igår åkte man på den där äckliga benzo dimman och sen *POOF* väck bara.

Till min fråga jag har ätit klonazepam många många gånger förr fast då av märket Rivotril jag vet att det är samma skit som iktorvil den verksamma substansen i dom båda är altså kolnazepam.

lästa nånstans att det är i typ frankrike tyskland och schweiz där klonazepam går under namnet rivotril. Och här i sverige heter dom iktorivil men det är ju bara olika namn det är ju ändå samma skit.

Hur som haver jag har prövat på våra "svenska apotekts" varor förr som så fint vi brukar utrycka det här på FB altså iktorivil. Och sure jag har blitt flöddrad. Men nu på senaste tiden har jag just kört mycket rivotril och sen där efter har jag haft ett ganska så hyffsat uppehåll på 5 månader från benzo.

Fram tills igår då jag kom över 7 st lite lätt billiga iktorvil "våra svenska apoteks grejjer" med andra ord. Brukar kunna safta i mig duktigt på just denna benz men igår va jag med om nått som jag aldrig har vart med om förut jag tog 2 st som jag alltid brukar start med så att säga. Presic som med rivotrilen

Sen är det sista jag minns att min flickvän säger haha äru flöddrig eller ehhh va nee fan känner fan inget typ sen bah *POOOOOOOF* helt svart och helt plötsligt vare morgon

haha altså va fan det måste ha vart sånt jävla trycka i dom eller så vet i fan! så nu till expertpanelen hur bedömer ni Rivotril gemt imot iktorvil det är ju fan samma skit men är våra "svenska" grejjer bättre? hur som haver känner jag mig till och med lite efter flöddrad så här på morgon kvisten haha vet i fan altså jävla supah benz eller nått

hare gött ppl

MVH
Senast redigerad av creepyone 2012-11-02 kl. 09:09.
Citera
2012-11-02, 20:34
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
haha altså va fan det måste ha vart sånt jävla trycka i dom eller så vet i fan! så nu till expertpanelen hur bedömer ni Rivotril gemt imot iktorvil det är ju fan samma skit men är våra "svenska" grejjer bättre? hur som haver känner jag mig till och med lite efter flöddrad så här på morgon kvisten haha vet i fan altså jävla supah benz eller nått

hare gött ppl

MVH

För mig är det samma effekt på båda. Att du känner dig flöddrad på morgonen är inte så konstigt då klonazepam har en lååååååång halveringstid.
Citera
2012-11-05, 15:09
Medlem
creepyones avatar
Har en liten fundering kring just klonazepam.

Iomed den hyffsat långa halverings tiden så är min fundering denna.

Jag droppa 3 roche 2;or igår kväll mådde guld vaknade upp idag och kännde defenitivt av ikton fortfarande men nu framåt efter middan känner jag mig inte beng utan bara seg och trött vilket givetvis kommer av ikton men det jag funderar över är att efter som jag har kvar klonazepam i systemet skulle det gå att kunna boosta igång det på nått sätt igen.

Altså jag mennar låt oss säga att jag skulle dra i mig 3 groggar skulle man kunna få tillbaks lite av flödder kännslan haha låter rörigt förstår det men hoppas ni hajjar vad jag mennar

mvh
Citera
2012-11-05, 20:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Har en lång bussresa framför mig och tänkte testa iktorivil.
Har mer eller mindre obegränsad tillgång, hur mycket bör jag ta? Har aldrig testat och den enda drog jag använder nu är alkohol så jag har låg tolerans. Vill bara zona ut, komma ner i varv. Vad är en lämplig dos och vad kan jag förvänta mig?
Citera
2012-11-06, 09:54
Medlem
Negerkucks avatar
Testade 4mg igår första gången, tyckte man blev rätt skön, somna in gott å allt, mådde kanon morgonen efter också men jag vaknade till 2-3ggr under natten vad tror ni om att ta i en propavan också för att undvika uppvaknandet?

Bättre än xanor i min mening.
Citera
2012-11-09, 09:29
Bannlyst
Hejsan

Kan någon PMa mig en sida med Ikto?

Den som har den bästa ska få en riktigt fet sida av mig med somadril och fenazepam mm
Citera
2012-11-09, 15:16
Medlem
har hört att man kan få krampanfall av klonazepam stämmer det ? Om det stämmer är det bara i hööga doser eller kan det utlösas av låga doser också ?
Citera
2012-11-09, 15:46
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjesjuttonn
har hört att man kan få krampanfall av klonazepam stämmer det ? Om det stämmer är det bara i hööga doser eller kan det utlösas av låga doser också ?

Klonazepam är kramplösande så det låter inte så logiskt alls.
Citera
2012-11-09, 20:03
Bannlyst
Citat:

Det kan man för det är en anti EP medicin och som med alla andra såna som lyrica kan man få det.
För att förhindra ett anfall om man har EP ska man helst gå på 2-3 anti EP mediciner sammtidigt för att det inte ska hända men ensamt kan det utlösa anfall så JA.

Tycker folk borde läsa på innan dom svarar på om allvarlig fråga.

. EVENTUELLA BIVERKNINGAR
Liksom alla läkemedel kan Iktorivil orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.

Vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 100 personer):
Ofrivilliga ögonrörelser (nystagmus).
Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 1000 personer):
Huvudvärk.
Illamående och magbesvär.
Nässelfeber, klåda, utslag, övergående håravfall och pigmentförändringar.
Urininkontinens.
Minskat antal blodplättar.
Impotens, minskad sexuell lust.
Mycket sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 000 personer):
Anafylaxi (kraftig överkänslighetsreaktion).
Utlösning av krampanfall.
Följande biverkningar har rapporterats med Iktorivil, men frekvensen är inte känd:
Allergiska reaktioner.
Koncentrationssvårigheter, rastlöshet, förvirring, desorientering, överaktivitet, depression, lättretlighet, irritation, aggressivitet, häftig oro, nervositet, fientlighet, oro, sömnstörningar, mardrömmar, livliga drömmar, beroende, abstinenssymtom.
Sömnighet, nedsatt reaktionsförmåga, muskelsvaghet, yrsel, svårigheter att samordna rörelser, gångstörningar, talsvårigheter, minnesförlust och ökat antal anfall vid vissa former av epilepsi.
Dubbelseende.
Hjärtsvikt och hjärtstillestånd.
Försämrad andningsförmåga.
Muskelsvaghet.
Trötthet och slöhet.
Citera
2012-11-11, 12:08
Medlem
Hej! käkade rivotril roche 2 igår , tog 2 st (4mg) däckade tillslut o sov ett bra tag , men sedan när ja vakna var jag helt fuckt up . kunde knappt gå rakt o var lite illamående . Då kommer frågan kan det bero på att ja inte har någon tollerans (vilket jag inte har) som gjorde att jag mådde som jag gjorde ? eller käkade jag för mycket ? Skulle verkligen vilja fortsätta käka dom för när jag var påverkad var det jävligt soft men tiden efter (nästa dag) var absolut inte lika soft.
Citera
2012-11-11, 12:11
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
ja om du äter det ett halv år i relativt hög dos och tvärslutar rakt av så kan du åka på kramp förmodligen.
Citera
2012-11-13, 03:04
Medlem
Alltså, helvete. Jag har nu tagit ca 20 st 2mg ikto bara för att kunna sova för jag har jobb imorgon, och gick upp sent idag så att somna normalt tidigt är ett problem. Men jag blir ju inte trött? bara vinglig, flummig osv. WTF!? Är min tolerans fuckad? har inte tagit någon större dos på över 2 veckor.

Kommer ju vara lagom flummig på jobbet imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in