Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Jag vill minnas att jag läste om minst två separata fall där personer drabbats av krampanfall i samband med intag av 4-HO-MET dock framgick inte speciellt mycket information.
Kom det någonsin fram något mer om det?
Hur mycket tog personerna och av vilken batch?
Bekräftades eller dementerades det hela som trollning/skrämselpropaganda?
All information är utav intresse.
Jag tycker fallen låter som allergiska reaktioner. Taget från
http://emedicine.medscape.com/article/167398-overview
Citat:
Some people are allergic to psilocybin. For these people, eating "magic mushrooms" can lead to: 1) coma—a state of unconsciousness from which a person cannot be aroused by noise or other stimuli; 2) convulsions—the twitching of limbs and the involuntary contracting of muscles while in a state of unconsciousness; and 3) seizures—brain disturbances that cause loss of consciousness and uncontrolled movements in the limbs and tongue. For young children, a single dose of psilocybin can cause fatal heart problems, seizures, and coma.
Eftersom metocin (4-HO-MET) då är en analog till psilocin, som är det ämne som är en metabolit från psilocybin som i sig inte är psykoaktivt, är sannolikheten stor att det är ungefär samma typ av allergisk reaktion. Det är därför man bör ta en väldigt låg dos (~5mg när det gäller 4-HO-MET) för att kolla om man är allergisk, flera timmar innan man tar sin riktiga dos. En sådan dos bör som regel inte skapa någon tolerans, och bör heller inte skapa någon större allergisk reaktion, mer än lite obehag.