2011-10-24, 23:46
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legasionen
Fungerar även att lösa upp det i en vätska och således kunna beräkna vikt per volymenhet. Som sagt så blir det ingen hållbarhet då men det är ett hyfsat enkelt sätt att dosera på.

Annars är det riktigt bra våg som gäller tror jag.
Löser sig rätt halvkasst i vatten dock om jag kommer ihåg. Men lär ju funka skitbra om man har lite koll.
Annars kan jag skryta och säga att jag köpte 500mg och när det var en runt 200mg kvar typ lyckades jag mäta upp något udda nummer 70-90mg eller vad det var med 1mgs fel. Kört på linjal-mätmetoden hela tiden.
Våg är det bästa ja.
Citera
2011-10-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Löser sig rätt halvkasst i vatten dock om jag kommer ihåg. Men lär ju funka skitbra om man har lite koll.
Annars kan jag skryta och säga att jag köpte 500mg och när det var en runt 200mg kvar typ lyckades jag mäta upp något udda nummer 70-90mg eller vad det var med 1mgs fel. Kört på linjal-mätmetoden hela tiden.
Våg är det bästa ja.
Har inte testat men har också hört det. Man får väl se till att röra om ordentligt och se efter så att det inte är några klumpar som simmar omkring.

Alla gånger jag doserat än så länge har också varit halveringsmetoden. Kortet jag använde har dessutom en linjal på ena kanten så det har inte varit några problem, man får bara se till att "högen" är någorlunda symmetrisk. Lite skumt med kortet förresten då det är ett studentkårkort, man undrar lite, vill de underlätta för studenterna att måtta upp dödsknark?
Citera
2011-10-25, 00:11
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legasionen
.
Mjo precis, precis.
Haha!
Citera
2011-10-25, 04:38
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullemeck
jo, dela upp 50/50 kör jag oftast på, men har planer på att ta hem mer än bara 1g i framtiden och därför det kan vara bra att veta något simplare sätt

Det absolut bästa sättet är att använda en våg, det finns billiga (200-300kr) milligram vågar som fungerar bra till att mäta upp 4-ho-met.
Citera
2011-10-25, 07:22
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Våg är det bästa ja.

förklara hur du gör med "linjalmetoden"

Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Det absolut bästa sättet är att använda en våg, det finns billiga (200-300kr) milligram vågar som fungerar bra till att mäta upp 4-ho-met.

Vet du någon svensk sida med bra milligramsvågar?
Citera
2011-10-25, 10:34
Medlem
Citat:

Måste det vara en svensk sida? Dealextreme är väl annars den sida de flesta brukar använda.
Citera
2011-10-25, 13:57
Medlem
Citat:
Om du har t.ex. 100 mg så tar du en linjal och gör en 10 cm lång jämn lina av 100 mg 4homet. Då vet du att varje centimeter är 10 mg. Eller så gör du en jämn och fin 20 cm lång line så är varje centimeter 5 mg.
Citera
2011-10-25, 14:23
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:

Jag köpte en sån våg genom tradera...självklart ny! dom skeppas dock från
shanghai så tar ca 2-3 veckor innan du har den hemma. Betalde runt 200 spänn inkl frakten.
Citera
2011-10-25, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Jag köpte en sån våg genom tradera...självklart ny! dom skeppas dock från
shanghai så tar ca 2-3 veckor innan du har den hemma. Betalde runt 200 spänn inkl frakten.
dealextreme och kanske ebay är också skitbra och aningen billigare. betalade 100 spänn inkl frakt för en 0,001-grams våg
Citera
2011-10-26, 21:28
Medlem
någon som kan skicka PM med vart man kan köpa 4homet? provat ett par sidor men alltid fegat ur pga deras suspekta betalningsmetoder.
Citera
2011-10-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khalim
någon som kan skicka PM med vart man kan köpa 4homet? provat ett par sidor men alltid fegat ur pga deras suspekta betalningsmetoder.
prisman
Citera
2011-10-27, 01:33
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
dealextreme och kanske ebay är också skitbra och aningen billigare. betalade 100 spänn inkl frakt för en 0,001-grams våg

När var det här? Var precis inne på dealextreme och kikade men den som var 0.001 precision gick på typ 46dollars....vore schysst om du kunde länka till den du köpte lr nåt.

Fick hem mitt 4-ho-met igår från prisman...var ruskigt sugen på att testa idag så till min besvikelse har jag köpt en våg som bara mätte 0.01-precision och verkade riktig knas för det hände inget när jag skyfflade på.....blev irriterad å la ner hela projektet!

Så nu är man sugen på en ny våg!

edit: hittade en för 17dollars som jag beställde, inkl frakten! Blir alltså ca 120 spänn....lätt värt
Senast redigerad av POMJUP53 2011-10-27 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in