2010-09-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifos
Tja, jag har trippat några gånger förut och de har varit både bra och dåliga gånger. Men varje gång har det varit i sällskap antingen 1-2 personer och jag. Nu är jag sugen på att trippa själv för att bara kunna fokusera på min tripp och göra vad jag vill och lyssna på vilken musik jag vill osv. Alltså vara lite egoistisk men jag tänkte fråga folk som har trippat själv förut vad dom gjort och hur det är. Vill inte att det ska bli för mycket bara ligga och fokusera eller är det så det ofta blir? Det jag tänker på är att det kommer bli att jag sitter vid datorn lyssnar på musik och kanske är ute i trädgården lite. Men brukar ni ha några speciella saker ni gör när vi är själva? När jag trippa förut så har det varit att vi velat prova på saker och upptäcka saker så det har blivit en del runt springande som är lite segt enligt mig. Men kom med idéer och dela med er av era kunskaper och erfarenheter om trippa själv.

Jag brukar söka mig ut i naturen och bara gå omkring, sätta mig ner och fundera, titta på växter och djur. Bara låta det som sker ske. Blir bra varje gång och jag känner en sådan enormt stark samhörighet med naturen. Samtidigt som jag då känner mig extremt trygg i min omgivning vilket är en bra grund för en fin tripp. Fågelsång är dessutom extremt vackert när man är trippad (som om det inte vore det i vanliga fall), nu är det dock inte den bästa säsongen men på vårkanten när sångfåglarna är som mest aktiva rekommenderar jag verkligen en liten tripp. Ingen musik i världen kan mäta sig med det.

Å andra sidan kanske det bara passar mig, då jag även i nyktert tillstånd älskar att vara ute i naturen.
Senast redigerad av Fiskfjäll 2010-09-28 kl. 22:59.
Citera
2010-09-29, 23:02
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ishq
Håller inte alls med dig.Nu var det länge sen jag körde syntetiskt men jag tycker det är väldigt tråkigt på låga doser. Det är de högre doserna när det händer något. Runt 80-150mg.
Men jag har alltid känt att 4-ho-met saknar ett "djup" som LSD och Psilocybin svampar som bland annat har.

Jag tycker 4-ho-met är riktigt mysigt på låga doser, passar utmärkt till sex eller en salongsberusing. När jag tar mycket 4-ho-met blir jag för speedad och det kryper i hela kroppen. Gillar inte riktigt det, samt att det är jobbigt att sova efteråt.
Citera
2010-10-01, 08:50
Bannlyst
Låga doser av 4-HO-MET är verkligen mysiga, min första tripp var 15 mg oralt och det var mest bara att man låg och hade det mysigt.
Drog 25 mg nasalt för ett tag sen och det var verkligen intensivt, både på det psykiska men också på det fysiska sättet. Tråkigt att man skulle sova efteråt, för det var omöjligt.

EDIT: Nasalt så är det rätt obehagligt till en början, men man klarar sig rätt snabbt.
Senast redigerad av ToreroNachos 2010-10-01 kl. 08:56.
Citera
2010-10-03, 11:18
Medlem
Jag körde ensam tidigare i våras på cirka 15mg satte då på filmen into the wild låg i soffan och filosoferade allmänt om livet och sitt eget levende. Under afterglown skrev jag ner ett brev hur jag kände mig själv livet som varit, pågår och om mina framtids drömmar och visioner .
Citera
2010-10-03, 11:54
Medlem
[quote=aircap]
Citat:
Ursprungligen postat av Skoen86
sätt i skivan "Meddle" och förbered er på en resa långt bortom allt ni någonsin varit förut.QUOTE]

Fint ska jag komma ihåg att lyssna på. Funderar starkt på att köra en "epic" resa nästa gång med musik från ex. Enya, Enigma och Vangelis. Nån som provat det? Skulle nog passa jävligt bra när man är ute i ex. skogen och utforskar

Back to topic så har man dragit iväg en beställning för ett par dagar sedan. Hoppas det hinner fram tills fredag så man kan få sig lite fredagsmys

Ironiskt nog så tänkte jag samma tanke till min nästa tripp faktiskt, det lär vara oehört mysigt! Speciellt Vangelis syntslingor tror jag kan passa sig rätt bra

Men att förklara Pink Floyds storhet under en tripp är svår att göra, hade lyssnat mycket på dom innan en polar mer eller mindre tjatade och tvingade mig att köra Pink Floyd under nästa tripp, han sa att man inte har lyssnat på dom på "riktigt" innan man har trippat till dom, det var något jag skulle förstå när jag väl gjorde det

Sagt och gjort så körde jag i "Meddle" vid nästa tripp och jag blev helt blown away kan man säga. Deras musik känns inte bara i psyket eller i OCV:ena och CEV:ena. Du känner bokstavligt talat musiken i kroppen och hur varje liten gittarplonk slår mot ryggrad/mage/lever/lunga/hjärta/ och masserar dig inuti. Jag trodde jag fattade deras storhet innan, men det är inte förrän efter min första tripp till "Meddle" som jag förstod vilka mästare dessa gamla herrar är med sina instrument, gudar minst sagt

Så ja, nuförtiden är det jag som prackar på Pink Floyd på andra trippare haha. Do it!
Citera
2010-10-03, 12:36
Medlem
ifoss avatar
Trippade igår med 3 kompisar och en sitter. Vi var ute i skogen och det var något av det häftigaste jag varit med om. Vädret var underbart och vi gled runt och ett tag förstod jag inte vart vi var med spelade ingen roll allt var så vackert. Vi började på ett fält och sen in i skogen när vi kom tillbaka så kändes det väldigt konstigt ungefär som att när man gick in i skogen så var man trippad och när man kom ut så var man normal. Det kändes som jag varit med i Loka reklamen ungefär! Men allt gick helt enligt planerna och allt var både sjukt häftigt att uppleva och se så idag mår jag som ett barn tidigt på julaftons morgon!
Citera
2010-10-03, 21:27
Medlem
Godkväll.

Jag sitter på några påsar 4-ho-met som jag köpte på mig förra året vid den här tiden.
Dessa påsar är alltså runt 1 år gamla. Värt att notera är även att jag bara öppnat en av påsarna 2 gånger, de övriga är oöppnade.

Frågan blir därför följande:

1. Har mina påsar passerat bäst-före-datumet
2. Har 4-ho-met ens ett bäst-före-datum?
Citera
2010-10-03, 21:33
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Godkväll.

Jag sitter på några påsar 4-ho-met som jag köpte på mig förra året vid den här tiden.
Dessa påsar är alltså runt 1 år gamla. Värt att notera är även att jag bara öppnat en av påsarna 2 gånger, de övriga är oöppnade.

Frågan blir därför följande:

1. Har mina påsar passerat bäst-före-datumet
2. Har 4-ho-met ens ett bäst-före-datum?

Jag har för mig att 4-ho-met oxideras och ämnet bryts ner till något som inte alls är intressant längre med tiden. 4-ho-met bör förvaras i minusgrader och mörkt i sluten (dock inte nödvändigtvis oöppnad) påse för bästa hållbarhet. Ditt 4-ho-met kommer säkerligen fungera, men kanske inte till samma grad som om det vore "färskt".
Citera
2010-10-04, 00:06
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
Jag tar strattera (atomoxetin), som höjer noradrenalinvärdena i hjärnan. Är detta ett problem om jag vill trippa? Kan säga också att jag inte bara kan "skippa dosen den dagen", det tar ett par veckor för substansen att helt lämna kroppen.

Någon som vet?
Citera
2010-10-04, 01:45
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLagret
Ska trippa på detta 4-ho-met nästa helg!

Har trippat på det 3 gånger. 2/3 har jag snedtrippat Får se hur det går nu.
Se till att endast trippa under optimala förhållanden. Det kan sluta illa om du inte tar hallucinogener på allvar...
Citera
2010-10-04, 01:55
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Se till att endast trippa under optimala förhållanden. Det kan sluta illa om du inte tar hallucinogener på allvar...

Exakt, man ska ha stor respekt för Hallucinogener. Dock lär man sig allt som oftast av sina misstag, så ofta blir man bättre på set och setting med tiden.
Citera
2010-10-04, 16:54
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Jag brukar söka mig ut i naturen och bara gå omkring, sätta mig ner och fundera, titta på växter och djur. Bara låta det som sker ske. Blir bra varje gång och jag känner en sådan enormt stark samhörighet med naturen. Samtidigt som jag då känner mig extremt trygg i min omgivning vilket är en bra grund för en fin tripp. Fågelsång är dessutom extremt vackert när man är trippad (som om det inte vore det i vanliga fall), nu är det dock inte den bästa säsongen men på vårkanten när sångfåglarna är som mest aktiva rekommenderar jag verkligen en liten tripp. Ingen musik i världen kan mäta sig med det.

Å andra sidan kanske det bara passar mig, då jag även i nyktert tillstånd älskar att vara ute i naturen.

Hur stor dos har du tagit då och är du "erfaren" trippare? Det är den här grejen jag är ute efter, vackra ting och att sitta och kontemplera bara. Jag är inte erfaren.

Citat:
Jag tar strattera (atomoxetin), som höjer noradrenalinvärdena i hjärnan. Är detta ett problem om jag vill trippa? Kan säga också att jag inte bara kan "skippa dosen den dagen", det tar ett par veckor för substansen att helt lämna kroppen.

Någon som vet?

Nu är jag lite dryg och frågar igen det som står skrivet i citatet. Skulle gärna veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in