2010-09-27, 13:28
Medlem
TrollkarlenLurifixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Visst går det att ögonmåtta med tillräcklig precision, men detta gör att du hela tiden får vissa felmarginaler (som mot slutet av påsen kan vara större än bara 5-10 mg).

Säkrast är att köpa en "knarkvåg"; dessa finns till exempel med 0.01 grams precision för 89 spänn inklusive frakt på http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29495
Vad ni än gör så köp inte en skitvåg och väg upp med.
Lägg minst 3-500 på en riktig milligramvåg med felmarginal på högst 5mg.(Alla billiga vågar på dealextreme är skit.)

Vågen kvm3 tipsar om kan man inte ens väga upp 4-ho-met på.
För det första så väger den inte ens ner till milligram.
För det andra så har vågen enligt recensionen en felmarginal på 50mg, vilket är en stark dos 4-ho-met.

Så tänk er för fan för innan ni rekommenderar folk att köpa skit, finns folk som har tagit överdoser pga sånt här.

Det är för övrigt omöjligt att ögonmåtta, om ni ögonmåttar(om än väldigt noga) så räkna med en felmarginal på minst 10mg.
Om ni delar era högar slarvigt så kan det vara ännu mera.
Så var väldigt noga om ni inte kan dela upp det på annat vis.
Senast redigerad av TrollkarlenLurifix 2010-09-27 kl. 13:41.
Citera
2010-09-27, 17:27
Medlem
thereins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollkarlenLurifix
Vad ni än gör så köp inte en skitvåg och väg upp med.
Lägg minst 3-500 på en riktig milligramvåg med felmarginal på högst 5mg.(Alla billiga vågar på dealextreme är skit.)

Vågen kvm3 tipsar om kan man inte ens väga upp 4-ho-met på.
För det första så väger den inte ens ner till milligram.
För det andra så har vågen enligt recensionen en felmarginal på 50mg, vilket är en stark dos 4-ho-met.

Så tänk er för fan för innan ni rekommenderar folk att köpa skit, finns folk som har tagit överdoser pga sånt här.

Det är för övrigt omöjligt att ögonmåtta, om ni ögonmåttar(om än väldigt noga) så räkna med en felmarginal på minst 10mg.
Om ni delar era högar slarvigt så kan det vara ännu mera.
Så var väldigt noga om ni inte kan dela upp det på annat vis.

Har du en länk till en vettig våg? Jag har en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002 (mer eller mindre exakt samma som länken innan), borde jag alltså se mig om efter en bättre?
Citera
2010-09-27, 19:52
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therein
Har du en länk till en vettig våg? Jag har en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15002 (mer eller mindre exakt samma som länken innan), borde jag alltså se mig om efter en bättre?

För 4-ho-met behövs en våg med mer precision, som den här:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10515

Jag har använt den till 4-ho-met, och den fungerar rätt bra. Mycket mycket bättre än att ögonmåtta
Citera
2010-09-27, 19:58
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
40mg var för mkt för mig. har tagit 20-30 fyra gånger innan. Blev riktigt stor skillnad för mig åtminsotne. Istället för mysigt rörigt blev det bara tokröra av allt och jag fick typ ringa en kompis och prata lite för att rätta till mitt psyke. hallisarna var riktigt starka och började få former av folk och det kändes inte som man var ensam.

Tycker 4-ho-met gör sig bäst i lägre doser, 30 mg och mindre. Vill man trippa, så visst, 30mg, helst i kombination med lustgas eller ketamin, som boostar rejält temporärt. Men jag tycker att man får bäst effekt av att ta kanske 15mg, så allting får en liten magisk glow, stjärnor och ljus blir vackert och man blir riktigt mysig. På högre doser blir 4-ho-met lätt lite jobbigt. Vill man trippa mycket rekommenderar jag andra substanser, som syra eller 2c-*.
Citera
2010-09-27, 21:24
Medlem
latsomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Visst går det att ögonmåtta med tillräcklig precision, men detta gör att du hela tiden får vissa felmarginaler (som mot slutet av påsen kan vara större än bara 5-10 mg).

Säkrast är att köpa en "knarkvåg"; dessa finns till exempel med 0.01 grams precision för 89 spänn inklusive frakt på http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29495
www.peroett.se har grymma vågar till ett bra pris som skickar inrikes.
Citera
2010-09-27, 21:30
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee
Tycker 4-ho-met gör sig bäst i lägre doser, 30 mg och mindre. Vill man trippa, så visst, 30mg, helst i kombination med lustgas eller ketamin, som boostar rejält temporärt. Men jag tycker att man får bäst effekt av att ta kanske 15mg, så allting får en liten magisk glow, stjärnor och ljus blir vackert och man blir riktigt mysig. På högre doser blir 4-ho-met lätt lite jobbigt. Vill man trippa mycket rekommenderar jag andra substanser, som syra eller 2c-*.
Nu har jag iofs bara testat 2c-c och 2c-p, men homet är bättre lämpat för starka trippar än dessa substanser.
Citera
2010-09-27, 22:28
Medlem
ishqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillLee

Håller inte alls med dig.Nu var det länge sen jag körde syntetiskt men jag tycker det är väldigt tråkigt på låga doser. Det är de högre doserna när det händer något. Runt 80-150mg.
Men jag har alltid känt att 4-ho-met saknar ett "djup" som LSD och Psilocybin svampar som bland annat har.
Citera
2010-09-27, 23:20
Medlem
Asgarvars avatar
Om jag ska jämföra 4-HO-MET med toppisar så tycker jag att 4-HO-MET är bättre av flera orsaker. Man blir gladare, mer energisk, man kan tänka klart (och bättre/snabbare), det visuella är mer kontrollerbart och framförallt så har 4-HO-MET den effekten att man kan med händerna "dra ut" mönster ur väggar och manipulera dessa mellan händerna, väldigt likt magi.

Toppisar tycker jag gör en dum, seg och det visuella bara händer och man kan inte kontrollera det alls. Toppisar är visserligen skönt och nice, men att dra ett likamed-tecken mellan toppisar och 4-HO-MET är som att jämföra en dator med en TVspels-konsoll - båda är kul men på olika sätt.

Dessutom så misstänker jag att 4-HO-MET gör mer i hjärnan än bara släppa lös massa serotonin. Jag tror att det också släpper lös lite dopamin, vilket skulle kunna förklara den svaga tjack-liknande effekten som jag aldrig får av toppisar.

Är det någon som håller med mig?
Citera
2010-09-28, 21:05
Medlem
ifoss avatar
Tja, jag har trippat några gånger förut och de har varit både bra och dåliga gånger. Men varje gång har det varit i sällskap antingen 1-2 personer och jag. Nu är jag sugen på att trippa själv för att bara kunna fokusera på min tripp och göra vad jag vill och lyssna på vilken musik jag vill osv. Alltså vara lite egoistisk men jag tänkte fråga folk som har trippat själv förut vad dom gjort och hur det är. Vill inte att det ska bli för mycket bara ligga och fokusera eller är det så det ofta blir? Det jag tänker på är att det kommer bli att jag sitter vid datorn lyssnar på musik och kanske är ute i trädgården lite. Men brukar ni ha några speciella saker ni gör när vi är själva? När jag trippa förut så har det varit att vi velat prova på saker och upptäcka saker så det har blivit en del runt springande som är lite segt enligt mig. Men kom med idéer och dela med er av era kunskaper och erfarenheter om trippa själv.
Citera
2010-09-28, 21:17
Medlem
Dolmantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifos
Tja, jag har trippat några gånger förut och de har varit både bra och dåliga gånger. Men varje gång har det varit i sällskap antingen 1-2 personer och jag. Nu är jag sugen på att trippa själv för att bara kunna fokusera på min tripp och göra vad jag vill och lyssna på vilken musik jag vill osv. Alltså vara lite egoistisk men jag tänkte fråga folk som har trippat själv förut vad dom gjort och hur det är. Vill inte att det ska bli för mycket bara ligga och fokusera eller är det så det ofta blir? Det jag tänker på är att det kommer bli att jag sitter vid datorn lyssnar på musik och kanske är ute i trädgården lite. Men brukar ni ha några speciella saker ni gör när vi är själva? När jag trippa förut så har det varit att vi velat prova på saker och upptäcka saker så det har blivit en del runt springande som är lite segt enligt mig. Men kom med idéer och dela med er av era kunskaper och erfarenheter om trippa själv.

Så här ser det ut för mig:

Steg 1: Planera extremt noga vad du vill göra och ha alla grejer redo, helst dagen innan.

Steg 3: Inse under afterglowen att du inte gjort/använt något av det du planerat.

Steg 3: ...

Steg 4: Profit!

Det brukar lösa sig automatiskt faktiskt, dock har jag turen att ha en skog till hands om jag skulle bli uttråkad. Måla är något som många rekommenderar, även jag! Utforska även CEV's intensivt, du kommer inte bli besviken.
Citera
2010-09-28, 21:24
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifos

Jag har trippat själv några gånger. För det mesta låg jag i sängen under peaken och sen satte jag mig vid datorn när jag var påväg att landa (jag ville berätta för en massa kompisar om vad jag såg och upplevde). Det underbara med att trippa själv är att resan blir väldigt inåtriktad och man lär känna sig själv på ett helt annat sätt.

Jag brukar som sagt alltså ligga i min egen säng med ljuset släckt. Ju mörkare, ju bättre. Det är då man kan bara titta på allt det visuella (OEV's och CEV's blandas i mörker, vilket är mys) men man kan också manipulera det om man vill. Trådar av mönster går t ex att manipulera mellan händerna vilket är otroligt mysigt. Efter ett tag börjar hjärnan liksom plocka isär medvetandet i mindre komponenter som är lättare att hantera och att analysera. Med främst Shpongle i bakgrunden (men även ibland Karnivool) så är det också möjligt att i huvudet resa till andra kulturer och länder. Shongle, t ex, tar mig oftast till indiska platser. Man inser så lätt att man är som person mer komplicerad än man först kan tro och man lär sig så mycket om sig själv.

Att blunda och meditera boostar den "själsliga" resan ännu mer och euforin man får av både 4-ho-met och meditationen gör att man även kan hantera negativa insikter om sig själv med en positiv inställning. Du kommer själv få se. Efteråt så känner man sig ren och helad inombords, på något sätt. Stress dämpas (om stressen inte försvinner helt) och dagen därefter så inser man verkligen hur relationen mellan sig själv och universum blir starkare och mer positiv, eftersom relationen mellan sig själv och sig själv också har förbättrats.

Men som sagt, Shpongle som musik hjälper en att öppna dörren till sitt inre och till andra platser man vill besöka. 4-ho-met ger dig ögonen. Din hjärna gör resten. Hoppas du får en lika underbar resa som jag själv har fått under alla mina ensamma resor!
Citera
2010-09-28, 22:13
Medlem
ifoss avatar
Okej, tack för svaret får se när det blir bara, behöver minst 8 timmar där jag är själv hemma sen har jag landat tillräckligt för att kunna prata med mina föräldrar ordentligt :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in