2010-09-25, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Oja. Pröva nångång att bestämma i förväg typ en destination 30 meter nånting bort och gå ditåt. Man inser att man tar sig aldrig dit.
Har inga problem att röra mig när jag är trippad, problemet är när jag sitter still då är allt så tidlöst, träden rör sig knappt i vinden, molnen står stilla etc. Känner ni likadant?
Citat:
Ursprungligen postat av rokit55
Bra att visa att det fortfarande är grönt ljus
Ja, något sjukt mycket.
Prisman har alltid varit grön och är den enda seriösa inrikeshoppen, väntar på min tredje beställning inom loppet av 3 veckor. Men nu är shoppsnack OT för att denna tråd handlar om homet och ber om ursäkt för det.
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Är det mycket skillnad på längden av trippen när intagningsmetoden är nasalt istället för oralt?

Och ja, det tar så sjukt lång tid tycker jag.
Går upp sjukt fort när jag snortat, 30 minuter och jag är peakad, det dalar väl ca 2 timmar senare och afterglowen varar i ca 2 timmar till.
Citera
2010-09-25, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Går upp sjukt fort när jag snortat, 30 minuter och jag är peakad, det dalar väl ca 2 timmar senare och afterglowen varar i ca 2 timmar till.

Perfekt ju!
Citera
2010-09-25, 23:18
Medlem
Sleazers avatar
Okey nu har jag läst hela FAQn och en hel del i denna tråden men det finns ju hur många inlägg som helst.

Det jag vill veta är: Är det någon skillnad, och i så fall hur stor, i tiden ruset sitter i oralt Vs nasalt?
Citera
2010-09-25, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToreroNachos
Perfekt ju!
Tänk på att detta är för mig och mina vänner och att din tripp kan skilja sig från mina.
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazer
Okey nu har jag läst hela FAQn och en hel del i denna tråden men det finns ju hur många inlägg som helst.

Det jag vill veta är: Är det någon skillnad, och i så fall hur stor, i tiden ruset sitter i oralt Vs nasalt?
Är du blind? Titta två inlägg ovanför ditt
Citera
2010-09-26, 02:48
Medlem
rokit55s avatar
Oralt 30-50min sen peakar det. sitter 3-5h.
Nasalt 20-40min sen peak. sitter 2-4h

mvh
Citera
2010-09-26, 14:40
Medlem
Qaowous avatar
Är 4-ho-met beroendeframkallande?
Citera
2010-09-26, 14:48
Medlem
Seraphiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaowou

Du kan bli beroende på allt. Däremot så de flesta väldigt svårt att bli beroende på hallucinogena p.ga. du bygger upp toleransen fort. Du kan bara ta sådär 2-3 gånger / månaden som mest. Inte som marijuana där du kan sitta stenad varje dag i flera månader utan att bygga upp någon form av tolerans.
Citera
2010-09-26, 14:49
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:

Inte fysiskt. Inga rena psykadelier är det. Detta beror på att psykadelier släpper lös serotonin-förråden och när dessa är tömda så kan man inte längre få någon effekt, avsett dos.

Däremot så kan det vara smått psykologiskt beroendeframkallande, precis som precis allt kan vara. Jag älskar 4-HO-MET så mycket att om jag kunde, så skulle jag ta det varje dag. Men det är tyvärr inte möjligt, på grund av drogens funktion.
Citera
2010-09-26, 19:09
Medlem
rokit55s avatar
40mg var för mkt för mig. har tagit 20-30 fyra gånger innan. Blev riktigt stor skillnad för mig åtminsotne. Istället för mysigt rörigt blev det bara tokröra av allt och jag fick typ ringa en kompis och prata lite för att rätta till mitt psyke. hallisarna var riktigt starka och började få former av folk och det kändes inte som man var ensam.
Citera
2010-09-26, 23:18
Medlem
Qaowous avatar
Tänkte ta och köpa mig ett gram från prisman imorgon. Men jag har en fundering först, hur doserar man det? Till och köpa en "knarkar-våg" (:P) eller kan man köpa typ kapslar någonstans? Kommer det i påsar eller kapslar på en gång?

Tacksam för hjälp!
Citera
2010-09-26, 23:21
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:
Tänkte ta och köpa mig ett gram från prisman imorgon. Men jag har en fundering först, hur doserar man det? Till och köpa en "knarkar-våg" (:P) eller kan man köpa typ kapslar någonstans? Kommer det i påsar eller kapslar på en gång?

Tacksam för hjälp!

Själv så brukar jag köra ögonmått med att dela upp det i högar. Med 1000mg skulle jag dela det först i två, med ca 500mg i varje hög. Sen dela den högen i fem ungefär lika stora högar. Då har man fem högar med 100mg i varje. Du fattar principen. Det blir inga exakta doser, men +/- 5mg gör inte så mycket.
Citera
2010-09-27, 11:53
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Tacksam för hjälp!
Visst går det att ögonmåtta med tillräcklig precision, men detta gör att du hela tiden får vissa felmarginaler (som mot slutet av påsen kan vara större än bara 5-10 mg).

Säkrast är att köpa en "knarkvåg"; dessa finns till exempel med 0.01 grams precision för 89 spänn inklusive frakt på http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29495
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in