2008-03-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontte
sen r det ju svrt att veta om det r exakt 100mg i psen om du inte har en vg, r det 120mg s blir ju trippen betydligt starkare med "hgmetoden"
antar att detta r risken man fr ta nr man ska pyssla med snt hr pulver istllet fr riktiga grejer

Jepp.. Risken fr att det r mer n 100 mg i psen r rtt liten eftersom personen som sljer det vill knappast ge bort 20 mg gratis.

http://www.importe-uzman.de/product_...b9668fb4c4da08 <-- En vg som klarar har upplsning till 0.01 gram, s du kan med andra ord kolla tiotalet mg. Kostar 14.99 men du behver dock kpa kalibreringsvikter fr att den skall mta exakt. Dessa kan du skert lna frn t.ex. en skola eller ngot sdant.

http://www.prylus.se/American-Weigh-...-till-50-gram/

Hittade en till vg som sljes frn en svensk sida. Lite dyrare, men som sagt: Svensk butik
Senast redigerad av -198 2008-03-11 kl. 16:03.
Citera
2008-03-12, 12:13
Medlem
Ang. att lsa i vatten:
Se till att kpa destillerat vatten. Det r vldigt troligt att 4-ho-met bryts ner ganska fort i kranvatten. Sen tror jag att det kan underltta att tillstta c-vitamin (askorbinsyra) eller mjligen vrma lsningen lite (se till att hlla er under 4-ho-mets kokpunkt bara). Sen in i frysen med det ni inte ska anvnda fr stunden. Efter upptining kan det vara bra att utg ifrn att mnet inte r lst ordentligt i vattnet igen.

Respons p att det skulle vara skrare med "riktiga grejor":
Kper du blotters har du ingen aning om hur stor dos det r p varje lapp. Redan vid tillverkningen skiljer sig ofta styrkan mellan varje blotter. Sedan har vi problemet med hanteringen av den frdiga produkten samt problemet med blotters med likadana motiv men som kommer frn olika batchar eller tillverkare. Kper du ecstacy-tabletter vet du inte vilka mnen som ingr och i vilken mngd. Inte ens svamp r skert eftersom styrkan varierar avsevrt. Hur kan man mena att det skulle vara skrare med riktiga grejor? Jag tror frresten att en del av den stora variationen i respons p olika doser beror p oskerheten i anvndningen av "hg-metoden".

Ang. vgar:
En vg som vger ned till 0,01g r fullstndigt vrdels fr att vga upp sdana hr mnen. En vg som mter ned till ett milligram kan ocks vara riktigt otillfrlitlig, det kan finnas en oskerhetsgrad p +- 5 mg p en sdan vg. En plitlig labb-vg kostar tyvrr runt 4000. Mjligen skulle en "milligramvg" kunna vara ett bttre alternativ n "hgmetoden" slnge man knner till den exakta felmarginalen och rknar med denna vid uppvgningen, ex. nr vgen har vgt upp 15 mg: "Jag har hr vgt upp mellan 10 och 20 mg."

Hur r det med responsen p oralt vs nasalt intag? Det str skert ngonstans i denna trd men den r lite fr lng att lsa igenom.

Mushi-mushi:
12,5 mg till flickvnnen var allts inte lika kul som 15 mg. P vilket stt var det inte lika kul? Jag fr intrycket av att 12,5 mg kanske ger en Level 1 medan 15 kanske motsvarar Level 2 p vg mot Level 3, dvs. den niv som jag tror de flesta tycker r roligast.
Citera
2008-03-12, 13:55
Medlem
yehaaaaas avatar
Nr jag lser i den hr trden blir jag sugen p att testa 4-ho-met igen ven fast det inte var ngon hjdare de tidigare gngerna trots stora doser. Tror ni det r vrt att testa doser ver 50mg? Eller br jag prova ngon annan hallucinogen istllet?
Citera
2008-03-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPants
Ang. att lsa i vatten:
Se till att kpa destillerat vatten. Det r vldigt troligt att 4-ho-met bryts ner ganska fort i kranvatten. Sen tror jag att det kan underltta att tillstta c-vitamin (askorbinsyra) eller mjligen vrma lsningen lite (se till att hlla er under 4-ho-mets kokpunkt bara). Sen in i frysen med det ni inte ska anvnda fr stunden. Efter upptining kan det vara bra att utg ifrn att mnet inte r lst ordentligt i vattnet igen.

Respons p att det skulle vara skrare med "riktiga grejor":
Kper du blotters har du ingen aning om hur stor dos det r p varje lapp. Redan vid tillverkningen skiljer sig ofta styrkan mellan varje blotter. Sedan har vi problemet med hanteringen av den frdiga produkten samt problemet med blotters med likadana motiv men som kommer frn olika batchar eller tillverkare. Kper du ecstacy-tabletter vet du inte vilka mnen som ingr och i vilken mngd. Inte ens svamp r skert eftersom styrkan varierar avsevrt. Hur kan man mena att det skulle vara skrare med riktiga grejor? Jag tror frresten att en del av den stora variationen i respons p olika doser beror p oskerheten i anvndningen av "hg-metoden".

Ang. vgar:
En vg som vger ned till 0,01g r fullstndigt vrdels fr att vga upp sdana hr mnen. En vg som mter ned till ett milligram kan ocks vara riktigt otillfrlitlig, det kan finnas en oskerhetsgrad p +- 5 mg p en sdan vg. En plitlig labb-vg kostar tyvrr runt 4000. Mjligen skulle en "milligramvg" kunna vara ett bttre alternativ n "hgmetoden" slnge man knner till den exakta felmarginalen och rknar med denna vid uppvgningen, ex. nr vgen har vgt upp 15 mg: "Jag har hr vgt upp mellan 10 och 20 mg."

Hur r det med responsen p oralt vs nasalt intag? Det str skert ngonstans i denna trd men den r lite fr lng att lsa igenom.

Mushi-mushi:
12,5 mg till flickvnnen var allts inte lika kul som 15 mg. P vilket stt var det inte lika kul? Jag fr intrycket av att 12,5 mg kanske ger en Level 1 medan 15 kanske motsvarar Level 2 p vg mot Level 3, dvs. den niv som jag tror de flesta tycker r roligast.

Bra inlgg! Ser att du r rtt ny ocks, s jag passar p att sga: Vlkommen.

Som du sger s r vgar som vger tiotals milligram rtt vrdelsa i sammanhanget, men nd mycket bttre n "hgmetoden".

Det bsta sttet att lsa doseringprocessen p, r att lsa 100 mg substans i destillerat vatten och sedan dricka s mnga procent av vattnet som man vill ha i mg substans.

Din estimering p dos/level r rtt s exakt skulle jag sga, men som vi mrkt s skiljer den hr substansen sig oerhrt frn person till person.
Citera
2008-03-12, 15:46
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPants

Mushi-mushi:

Responsen p 4at verkar jvligt random, som jag skrivit tidigare i trden har effekten p mig varierat till synes utan samrre med mngden.
20 mg oralt frsta gngen gjorde mig hyfsat trippad, kaske en 2-3a

30 mg nsta gng(ingen tolerans, vntade lnge) Gav mig knappt inget, innan jag efter 1,5h rkte en fet, d blev det rejl effekt, ca en 3+a.

nsta gng snortade jag s lite som 12,5mg, var lite halvfull, gav hyfsade visuals och grymma CEVs, dock vldigt lite mindfuck, mindre n tidigare trippar, och rtt kort effekt(ca 2 h innan det avtog rejlt)
Citera
2008-03-15, 08:15
Medlem
Frga

Vet inte om ngon har frgat detta innan men kan man rka 4-ho-met?
Citera
2008-03-15, 11:18
Medlem
Rogge-s avatar
Kan man skert, genom lampa eller liknande. Men finns ingen som helst anledning att gra det imo. Oralt s kommer effekten efter redan 10min och nr en slags peak kort drefter. Logiskt sett och efter vad jag hrt och lst borde det sl nnu snabbare om man snortar.

Det slr allts lskigt snabbt. Obehagligt om man inte r van vilket jag absolut inte var innan.
Citera
2008-03-15, 11:45
Medlem
r det ngon annan n jag som fick som "kittlingar" i nacken av 4-HO-MET? Precis vid kotan dr det vergr frn nacke till rygg.
Citera
2008-03-15, 13:05
Medlem
Rogge-s avatar
Hm, kanske... Lter bekant iaf. Ska frska minnas det klart och tydligt ifall det uppstr nsta gng
Citera
2008-03-15, 14:30
Medlem
Det var under sjlva onsetet. C:a 10 minuter efter intag.
Citera
2008-03-15, 15:13
Medlem
Rogge-s avatar
Mjligt att det drunknade i alla nojknslor som jag fick under onset
Citera
2008-03-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-
Mjligt att det drunknade i alla nojknslor som jag fick under onset

Jag hade stark "now or never" knsla under onsetet och var i allmnhet vldigt lugn. Dock s fick jag starta "nojknslor" efter peaken dr jag undrade: "kommer jag ngonsin tillbaka till verkligheten?", "Tnk om morsan kommer hem innan jag r vanlig" etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in