2009-10-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Jag har inte varit med om käkspänningar, min nacke kan däremot bli otroligt spänd.

Jag hade löjliga käkspänningar satt och bet en glasspinne till små flisor i en halvtimme, var förmodligen för att jag var väldigt hyperaktiv, i alla fall i mitt sinne.
Citera
2009-10-30, 20:08
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusty.Brandsteen
Låt säga att jag väntar en vecka, behöver jag en betydligt större dos då också? eller skulle en dos på 30 mg funka lika bra som för en vecka sedan?
Svårt att säga, det verkar vara väldigt individuellt hur hög tolerans man får.
Det där känns som precis i gränslandet dessutom.
Mitt spontana svar får bli att det går bra, dock bör du öka toleransen en aning, med kanske 10-15 mg. Men det är endast en kvalificerad gissning.
Citera
2009-10-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Svårt att säga, det verkar vara väldigt individuellt hur hög tolerans man får.
Det där känns som precis i gränslandet dessutom.
Mitt spontana svar får bli att det går bra, dock bör du öka toleransen en aning, med kanske 10-15 mg. Men det är endast en kvalificerad gissning.

Jävligt synd det här med hallucigener att man inte kan bruka de som tex cannabis, då hade livet varit rätt jävla intressant, typ jobb, skola och gå på ica på hallucigener.

En rätt dryg följdfråga: i fear and loathing in las vegas så är ju duke och gonze ständigt trippade, hur är det möjligt om man nu bara kan trippa 1 gång i veckan som bäst? kör de så överdrivna doser eller är det helt enkelt bara hollywood som begår faktafel? Någon insatt som vet?
Citera
2009-10-30, 20:49
Medlem
RipGs avatar
Tack för svaren! Då är det bara att tuta och köra när man får tillfälle
Citera
2009-10-30, 20:51
Medlem
Narcissistisks avatar
Citat:
En rätt dryg följdfråga: i fear and loathing in las vegas så är ju duke och gonze ständigt trippade, hur är det möjligt om man nu bara kan trippa 1 gång i veckan som bäst? kör de så överdrivna doser eller är det helt enkelt bara hollywood som begår faktafel? Någon insatt som vet?

Han klunkar ju från en flaska med nåt köttigt i, när man egentligen bara ska ta en droppe eller två. Men jag tror den är rätt överdriven ändå i vissa scener.

Grym film ändå.
Citera
2009-10-30, 21:02
Medlem
_abous avatar
Citat:
Jävligt synd det här med hallucigener att man inte kan bruka de som tex cannabis, då hade livet varit rätt jävla intressant, typ jobb, skola och gå på ica på hallucigener.

Ja, det hade varit häftigt att vara trippad till vardags, men man kan ju ändå trippa medans man går till jobbet, skolan eller går och handlar.
Sen skulle det nog vara värre än man förstår. Jag tycker ändå det är skönt att man måste ta en liten paus mellan varje tripp, annars hade jag nog blivit smått galen.

Angående Fear and Lothing frågan har jag för mig att dom tar enorma doser, och det är ju inte bara hallucinogener dom tar.
Och vafan, får man en vecka intensiv tripp om året blir det ju hälften färre trippar procentuellt per år gentemot varannan helg, så vem hade inte kört på det?
Citera
2009-10-30, 21:04
Medlem
Divine-Posts-Of-Truths avatar
Kan man kombinera 4-ho-met med kodein eller tramadol? Har hört innan att det kan sänka effekten av svamp något t.ex...
Citera
2009-10-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ja, det hade varit häftigt att vara trippad till vardags, men man kan ju ändå trippa medans man går till jobbet, skolan eller går och handlar.
Sen skulle det nog vara värre än man förstår. Jag tycker ändå det är skönt att man måste ta en liten paus mellan varje tripp, annars hade jag nog blivit smått galen.

Angående Fear and Lothing frågan har jag för mig att dom tar enorma doser, och det är ju inte bara hallucinogener dom tar.
Och vafan, får man en vecka intensiv tripp om året blir det ju hälften färre trippar procentuellt per år gentemot varannan helg, så vem hade inte kört på det?

haha nä klart att man inte orkar och jag tycker bäst om att trippa när jag är helt fri från åtagande och även människor, helt kravfritt!

Men till fear and loathing så säger vi imot oss själva lite ändå, för om de klunkar ur flaskan en dag, då blir de ju tungna att fullständigt hälla i sig nästa dag och de lär ju knappas ha tillgång till så mycket meskalin eller lsd eller hur?
Hade varit kul att veta vad Hunter hade sagt om saken, men jag tror att det är väldigt överdrivet i både filmen och boken när det kommer till hallucigenerna.
Citera
2009-10-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divine-Posts-Of-Truth
Kan man kombinera 4-ho-met med kodein eller tramadol? Har hört innan att det kan sänka effekten av svamp något t.ex...

Ja, jag undrar också. Men angående kodein. Tramadol skulle inte jag kombinera då det har en SSRI-effekt och jag misstänker att 4-ho-met utsöndrar serotonin (som shrooms?) och det kan bli en neurotoxiskt-interaktion där... Om inte annat, sänka kramptröskeln..

Anyway.. De gånger jag tagit shrooms (elephantos), har jag upplevt extrem eufori. Kan man förvänta sig något liknande på 4-ho-met? Klart att det kommer att svänga, som det gör på svamp, men.. Ja, vad säger ni, mer/mindre/likvärdig eufori-rusher som med shrooms?

Ha det bra, gott folk!
Citera
2009-10-30, 21:22
Medlem
_abous avatar
Citat:
haha nä klart att man inte orkar och jag tycker bäst om att trippa när jag är helt fri från åtagande och även människor, helt kravfritt!

Men till fear and loathing så säger vi imot oss själva lite ändå, för om de klunkar ur flaskan en dag, då blir de ju tungna att fullständigt hälla i sig nästa dag och de lär ju knappas ha tillgång till så mycket meskalin eller lsd eller hur?
Hade varit kul att veta vad Hunter hade sagt om saken, men jag tror att det är väldigt överdrivet i både filmen och boken när det kommer till hallucigenerna.
Ja, det är nog lite Hollywoodromantiserat allt.

Någon som vet om det är någon korstolerans mellan 4ho och HBW-frön?
Skulle jag exempelvis kunna ta 30mg 4ho imorgon, utan att behöva käka 15 HBW-frön på söndag?
Senast redigerad av _abou 2009-10-30 kl. 21:25.
Citera
2009-10-30, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanärkung
Anyway.. De gånger jag tagit shrooms (elephantos), har jag upplevt extrem eufori. Kan man förvänta sig något liknande på 4-ho-met? Klart att det kommer att svänga, som det gör på svamp, men.. Ja, vad säger ni, mer/mindre/likvärdig eufori-rusher som med shrooms?
Sålänge man inte får en snetripp, ja. Brukar garva åt allt och alla under trippen.
Citera
2009-10-31, 01:35
Medlem
Citat:

Att Hunter stoppade i sig narkotika dagligen ungefär hela sitt liv är mer fakta än hollywoodpåhitt Sedan tror jag nog att med rätt mängder går det trippa ganska många gånger på en helg, för vad jag vet och vad som nämns i boken och i filmen så är de där två eller tre nätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in