2009-12-06, 21:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindTwister
Haha, utmärkt. Fast då får väl de svenska shopparna (Pulvermannen, jurfoder) in det lite senare då jag antar att de beställer från Prismatic eller någon annan wholesale, och dessa direkt från tillverkarna?
Jag tog för givet att de svenska sidorna också köpte direkt från tillverkarna, finns det någon som har mer (bekräftad) information om detta?
Citera
2009-12-07, 00:50
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
Nu vet inte jag vad som gäller för just denna tråd, men jag har i alla fall några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Är väldigt novis inom dessa ämnen, jag har aldrig testat en drog innan. Ursäkta om jag är fånig

Jag är en estetisk snubbe, jag gillar musik, fotografera och jag spelar mycket teater (vilket har fått mig att lära känna mig själv väldigt väl). Jag gillar och tänka och fundera och kom för ett bra tag sedan på att hallucinogener vore värt att testa. I början mest för hallisarna men jag har nu insett att det är så mycket mer och jag ser mig mogen nog att prova.

Jag och några kompisar var ute efter LSD eller svamp då det är "the real deal" så att säga, förstå mig rätt. Men vi har inte fått tag på något av dem och tänker nu prova 4-ho-met.

Samtidigt som jag känner mig säker och redo för detta är det något jag undrar;
  • Bör jag ha rökt på innan jag testar denna? Bara för att ha känt ett annat rus än alkohol menar jag. Har läst på mycket och har hört folk rekommendera det, men aldrig riktigt förstått varför.
  • Hur grovt våldtagen i hjärnan blir man om man följer MM's "russkala" och kör på en medeldos?

Vet att många reagerar olika även om man doserar lika mycket, men ge mig något att gå efter (gäller båda frågorna)

Läser igenom min post och nu och inser att hela första delen ser ut som ett utdrag ur ett dejtingprogram...
Senast redigerad av en.frukt.om.dan 2009-12-07 kl. 00:54.
Citera
2009-12-07, 01:08
Medlem
Mullemecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.frukt.om.dan
Nu vet inte jag vad som gäller för just denna tråd, men jag har i alla fall några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Är väldigt novis inom dessa ämnen, jag har aldrig testat en drog innan. Ursäkta om jag är fånig

Jag är en estetisk snubbe, jag gillar musik, fotografera och jag spelar mycket teater (vilket har fått mig att lära känna mig själv väldigt väl). Jag gillar och tänka och fundera och kom för ett bra tag sedan på att hallucinogener vore värt att testa. I början mest för hallisarna men jag har nu insett att det är så mycket mer och jag ser mig mogen nog att prova.

Jag och några kompisar var ute efter LSD eller svamp då det är "the real deal" så att säga, förstå mig rätt. Men vi har inte fått tag på något av dem och tänker nu prova 4-ho-met.

Samtidigt som jag känner mig säker och redo för detta är det något jag undrar;
  • Bör jag ha rökt på innan jag testar denna? Bara för att ha känt ett annat rus än alkohol menar jag. Har läst på mycket och har hört folk rekommendera det, men aldrig riktigt förstått varför.
  • Hur grovt våldtagen i hjärnan blir man om man följer MM's "russkala" och kör på en medeldos?

Vet att många reagerar olika även om man doserar lika mycket, men ge mig något att gå efter (gäller båda frågorna)

Läser igenom min post och nu och inser att hela första delen ser ut som ett utdrag ur ett dejtingprogram...

skulle jag vara du skulle jag köra på ca 15mg som första, bara för att få en bild på hur hallucinogener funkar och det lär slå på helt okej för en förstagångare.

Förstår inte varför du skulle behöva röka på innan du testat 4homet men fortf tkr jag det vore en fin grej och du får erfarenhet om du rus kan variera mellan olika substanser osv om du förstår hur jag menar för det lär vara långt ifrån hur du tänkt dig men troligtvis bättre.
Citera
2009-12-07, 01:53
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
Men en runda rökning (självklart inte under samma tillfälle) kan alltså inte "hjälpa" mig med att hantera substansen bättre, utan är mer bara för min drogerfarenhets skull?
kan inte påstå att jag är sugen på att röka nån form av cannabis, har inte lockat mig bara.

när du säger att det kommer vara långt ifrån det jag tänkt mig, menar du cb'n eller 4homet?

jag kanske är trög, men jag hade lite svårt att pussla ihop slutet på din sista mening.
Citera
2009-12-07, 02:15
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
Men en runda rökning (självklart inte under samma tillfälle) kan alltså inte "hjälpa" mig med att hantera substansen bättre, utan är mer bara för min drogerfarenhets skull?
kan inte påstå att jag är sugen på att röka nån form av cannabis, har inte lockat mig bara.

när du säger att det kommer vara långt ifrån det jag tänkt mig, menar du cb'n eller 4homet?

jag kanske är trög, men jag hade lite svårt att pussla ihop slutet på din sista mening.

Du kan testa metocin utan att ha provat på cannabis, men då bör du nog börja med en lägre dos, exempelvis 15mg som redan föreslagits.

Ta det lugnt och var positiv till det hela så ska det inte vara några problem.
Citera
2009-12-07, 02:38
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
det låter fantastiskt finemang
hade bara hakat upp mig på den där lilla detaljen.

då blir det till att testa då
är med några goda vänner som jag känner och litar på, så oro finns inte.
Men jag har såklart respekt för substansen!

kanske till och med snickrar ihop en tripprapport?

har fått idén om att det är många som kör denna drog ensamma? är jag ute och cyklar?
Citera
2009-12-07, 02:57
Medlem
Oczwaps avatar
Citat:
det låter fantastiskt finemang
hade bara hakat upp mig på den där lilla detaljen.

då blir det till att testa då
är med några goda vänner som jag känner och litar på, så oro finns inte.
Men jag har såklart respekt för substansen!

kanske till och med snickrar ihop en tripprapport?

har fått idén om att det är många som kör denna drog ensamma? är jag ute och cyklar?
Själv har jag hittils endast trippat själv, men det gäller alla hallucinogener, inte bara metocin. För det mesta tycker jag om det så, men ibland känner jag att jag skulle vilja ha någon att berätta saker för.
Citera
2009-12-07, 16:55
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Cannabis och metocin är två helt olika droger. Bör man ha ätit äppelpaj innan man smakar ostbågar?

(jag vet att liknelsen inte är rättvis, min poäng är bara att du inte alls behöver ha erfarenhet av cannabis för att prova en hallucinogen. Var försiktig bara!)
Citera
2009-12-07, 17:01
Medlem
Derangements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Cannabis och metocin är två helt olika droger. Bör man ha ätit äppelpaj innan man smakar ostbågar?

(jag vet att liknelsen inte är rättvis, min poäng är bara att du inte alls behöver ha erfarenhet av cannabis för att prova en hallucinogen. Var försiktig bara!)
Det lär ju definitivt inte skada, i vilket fall som helst.
Citera
2009-12-07, 18:09
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oczwap
Du kan testa metocin utan att ha provat på cannabis, men då bör du nog börja med en lägre dos, exempelvis 15mg som redan föreslagits.

Ta det lugnt och var positiv till det hela så ska det inte vara några problem.

Känner du dig psykiskt stabil? Är du redo för en världsomvältande upplevelse? Kör på en normaldos, 25mg, första gången, det är då det blir allra bäst. Alla nya känslor och tankar är helt nytt för dig, och då ska du inte bara skrapa på ytan heller. Det värsta som kan hända är att du bestämmer dig för att inte göra om det, just när det är ett så kort rus dessutom. En normaldos leder även sällan in i en rejäl snedtripp.
Citera
2009-12-07, 18:23
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Tror det inte kommer dröja allt för länge tills den är klassad, nu när fler och fler börjar få upp ögonen för den.. tyvärr
Snarare helt otroligt att det inte klassats än. Jag tycker mig både ha hört och läst om ämnet på låt oss säga ställen där man minst minst av allt kunde föreställa sig. Men det gäller kanske "nätdroger" i överlag förvisso, för det har ju blivit en hel del liv i media om fenomenet på sistone. Men det känns ändå på något vis som om folk går mot mer öppensinnade håll.

Men jag spekulerar bara..
Citera
2009-12-07, 18:38
Medlem
en.frukt.om.dans avatar
[quote=Ninjalittle]Känner du dig psykiskt stabil?[quote]

jajemän, har haft det lite krångligt för måga år sedan, men nu mår jag prima och sitter inte och ruvar på några större psykiska åkommor

men det är skönt att höra, jag kör på detta!
Senast redigerad av en.frukt.om.dan 2009-12-07 kl. 18:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in