2007-12-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
En helyllepsykedelia. Jag har inte bttre ord just nu.

Vad gller detaljrikedomen har jag aldrig skdat ngot liknande. Det slr allt jag testat innan. Till en brjan blev allt liksom frglst, svartvit nstan fr att sen explodera i frger. Mrkte du ocks detta fenomen i brjan?

Vi snackar faktiska hallucinationer ocks. Bland annat djvulen kom p besk och satte p min TV bakifrn. Mnstrena var dock det av den visuella biten som var s detaljrik att det gjorde ont i en. Jag orkade fr det mesta inte med det. Var liksom rdd och frlora mig sjlv i det.

Egentligen kan man inte beskriva det med ord. Man fr rkna med en full blown psychedelic experience men s r det ju en tryptamin ocks men ven som sdan makals skulle jag vilja understryka. Inget du glmmer i frsta taget du heller mysticalguy?
Knner helt klart igen mnstrena, under vissa delar av trippen var det vldigt framtrdande vart man n kollade, just frgerna mrkte jag inte av jttemycket. Det var helt klart jvligt intressant, om ett par mnader gr jag ett nytt frsk p lite hgre dos.

Hur mycket tog du btw?

EDIT: Hade svag huvudvrk igrkvll som sitter i n, kan ju bero p vad som helst, men knner du nt snt?
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Har du provat n-ethyl-2c-b och kan jmfra? Fr den var ocks extremt visuell, och just det dr att sjunka in djupare och djupare i mnster knner jag igen som fan frn ne2cb!
P 100mg Nethyl (oralt) fick jag en CEV under hela trippen och inga OEVs, 25-30mg av 4-HO-MET var rejlt mkt mer potent och visuellt!
Citera
2007-12-07, 12:44
Medlem
Thalassas avatar
100mg ne2cb och inga OEV's? Det lter ju fullstndigt barockt i mina ron.
Citera
2007-12-07, 14:00
Bannlyst
har ocks lagt en bestllning p 4-ho-met nu..
hoppas de kommer tidigt nsta vecka , hr ska exprimenteras hehe
Citera
2007-12-07, 14:54
Medlem
lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp
Har du provat n-ethyl-2c-b och kan jmfra? Fr den var ocks extremt visuell, och just det dr att sjunka in djupare och djupare i mnster knner jag igen som fan frn ne2cb!

Jag har bara provat n-ethyl-2C-B en gng. 4-ho-met skulle jag sga r minst sagt snppet mer visuellt och frggrannare men du skulle nog knna igen dig i en del. Mnstrena r s sjukt detaljrika och mngdimensionella. Tycker den dr tripprapporten p erowid r lysande.

Det dr med att sjunka djupare in i mnstrena upplevde jag lite p n-ethyl-2C-B ocks fast det var mer knsla av att min kropp var pvg att lsas upp. Just den biten att kroppen lses upp var ganska snll 4-ho-met nr det gller bodyload. Kan ju te sig olika frn tripp till tripp s klart. Men tankarna man fr, det blev en skakig resa ibland och inget om man bara r ute efter lite najs fyrverkerier.

Jag stdade hela lgenheten nstan nr det var riktigt jobbigt ett tag men vilket samtal man fick med sig sjlv. Ett tag nr jag stdade blundade jag och gick omkring och stdade och hade mig i en liksom virtuell, inre vrld. Jag skulle stda upp i mina drmmar. Konstigt nog rev jag inte ner en sak. Var fullkomligt logiskt just d. Nr jag var utmattad la jag mig ner i sngen och blundade och kte igenom ett blinkande, frggrannt flipperspel. Jag var flipperkulan.

Har aldrig varit s upplst mentalt. Jag drskrattade och grt om vartannat. Nr man kommer ner frn peaken var det himmelskt. Man kunde analysera det som hnt samtidigt som man var ganska s trippad. Som vanligt knde man: ta vara p livet nu, det r en gva man inte har tid eller egentligen mjlighet att vara otacksam ver. Mdde som en bortskmd prins. D tog jag ocks mer tid p mig och njuta av mnster, frger och musik. Landande fint med Buffalo Springfield. Ltarna kndes som ett fullkomligt naturligt avslut.
Citera
2007-12-07, 15:23
Medlem
lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysticalguy
Knner helt klart igen mnstrena, under vissa delar av trippen var det vldigt framtrdande vart man n kollade, just frgerna mrkte jag inte av jttemycket. Det var helt klart jvligt intressant, om ett par mnader gr jag ett nytt frsk p lite hgre dos.

Hur mycket tog du btw?

EDIT: Hade svag huvudvrk igrkvll som sitter i n, kan ju bero p vad som helst, men knner du nt snt?

P 100mg Nethyl (oralt) fick jag en CEV under hela trippen och inga OEVs, 25-30mg av 4-HO-MET var rejlt mkt mer potent och visuellt!

Hehe bra att du tar ett par mnader innan nstan frsk. Inget man rusar in igen snabbt. Trots att jag hade usel set och setting kan jag sga att jag kan leva p den hr trippen ett bra tag till. Under sjlva trippen hade jag en knsla av att jag aldrig kommer behva trippa mer eftert s fet var det. Jag brukar andra sidan alltid ha relativt dlig set och setting. Som en annan Ikaros som aldrig lr mig typ.

Jag gonmttade ska jag erknna. Min vg r trasig. Jag mttade vad jag skulle tro var en 20 mg men det kunde ju varit mer ocks. Ska du ta mer n 25-30 mg? Det lr bli en resa det.

Sjlv kan jag nog tnka mig att g under 20 mg och snorta det fr en mjligen kortare tripp. Trots att det satt i fyra timmar kndes det som man varit borta betydligt lngre.

Tur att man inte hade ngon med sig under trippen. Man tolkade saker omkring sig hur som helst. Allt var mjligt. Det var koder verallt tyckte man. Magiskt tnkande och vidskeplighet r bara frnamnet. Det kan vara en helt fantastisk vrld och resa i men kan ocks ltt dra en ner, ofta bda p en och samma gng. Helyllepsykedelia som sagt.

Det mest visuella jag testat innan r 120 mg DPT nasalt men inte ens det kom i nrheten av den hr skningen. Skulle vilja kunna kntrolla mig bttre med 4-ho-met precis som jag lrt mig anvnda syra eller DPT, d kommer den helt klart kunna bli en favorit p alla plan.

Yes, jag knde av en svag huvudvrk och den sitter i n.
Citera
2007-12-07, 15:41
Medlem
lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0sse
har ocks lagt en bestllning p 4-ho-met nu..
hoppas de kommer tidigt nsta vecka , hr ska exprimenteras hehe

Hoppas du inte hoppar in i det som jag gjorde bara. Frmodligen r du vl inte lika korkad som jag r. nskar i efterhand att jag skulle varit mer frberedd och tagit till vara mer p trippen. Ltt och vara efterklok kanske men jag ngrar verkligen inget och hur pass frberedd man kan vara egentligen nr det gller snt hr.

Det slog hrt men samtidigt ocks snllt och mjukt p nt vnster. Jag har inte testat DMT men det nrmar sig dom hjderna skulle jag tro visuellt.

r du van tryptonaut kommer du inte bli besviken.
Citera
2007-12-07, 15:54
Bannlyst
Citat:
Hoppas du inte hoppar in i det som jag gjorde bara. Frmodligen r du vl inte lika korkad som jag r. nskar i efterhand att jag skulle varit mer frberedd och tagit till vara mer p trippen. Ltt och vara efterklok kanske men jag ngrar verkligen inget och hur pass frberedd man kan vara egentligen nr det gller snt hr.

Det slog hrt men samtidigt ocks snllt och mjukt p nt vnster. Jag har inte testat DMT men det nrmar sig dom hjderna skulle jag tro visuellt.

r du van tryptonaut kommer du inte bli besviken.

tack fr tipset
har lrt mig av tskilliga misstag sen tidigare att man inte ska hoppa rakt in i det.. s de ska nog g bra!

Hoppas bara jag fr grejerna p mndag
gillar inte de hr med att betala i frskott, postfrskott hade varit bttre.
Finns liksom inget stt att kontakta smokieee p heller, str ingen mail eller ntt p sidan s man kan n honom!
Citera
2007-12-08, 14:01
Medlem
Lter verkligen som en toppenpsykedelia, utifrn Era lovord. Vore vldigt intressant att prova, nr jag vl lyckas finna rtt shop p ntet.
Citera
2007-12-08, 19:56
Bannlyst
Fr man en schysst tripp p 25mg av 4-ho-met frn tryptaminer.se?

r det likt Psilocybin som man har lst?
Citera
2007-12-08, 20:19
Medlem
lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Fr man en schysst tripp p 25mg av 4-ho-met frn tryptaminer.se?

r det likt Psilocybin som man har lst?

Har inte testat syntetisk psilocybin men svampat en del. 4-ho-met r betydligt mer visuellt n svamp. P 25 mg fr du en monstertripp som heter duga kan jag lova.

Det r inte avslappnat som svamp, speedad som en raket blir man. Jag upplevde det mer speedat n syra rent av. Jag blev manisk, storhetsvansinne, ville skapa, var geni och djur p en och samma gng. Tyvrr hade jag inte ens ritblock till hands. Fick stda, diska och porrsurfa istllet. Med rtt set och setting och givetvis vana frn tryptaminvrlden har du en riktig goding i 4-ho-met.
Citera
2007-12-08, 20:29
Bannlyst
Citat:
Har inte testat syntetisk psilocybin men svampat en del. 4-ho-met r betydligt mer visuellt n svamp. P 25 mg fr du en monstertripp som heter duga kan jag lova.

Det r inte avslappnat som svamp, speedad som en raket blir man. Jag upplevde det mer speedat n syra rent av. Jag blev manisk, storhetsvansinne, ville skapa, var geni och djur p en och samma gng. Tyvrr hade jag inte ens ritblock till hands. Fick stda, diska och porrsurfa istllet. Med rtt set och setting och givetvis vana frn tryptaminvrlden har du en riktig goding i 4-ho-met.
Det lter ju jvligt schysst. Kpte du ditt frn tryptaminer.se?

Tnkte att det frn tryptaminer kan vara lite smre i potens n andra sidor.
Hur lnge trippar man om man tar ~25mg?
Citera
2007-12-08, 20:39
Medlem
lens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Det lter ju jvligt schysst. Kpte du ditt frn tryptaminer.se?

Tnkte att det frn tryptaminer kan vara lite smre i potens n andra sidor.
Hur lnge trippar man om man tar ~25mg?

Yes, tryptaminer

Jag tappade rkningen p hur lnge jag var borta men en fem, sex timmar. Peaken kommer efter en halvtimme, fyrtio minuter. Knsla av evighet infann sig konstant, var beredd p det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in