2007-08-12, 12:07
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zalsicha
En av mina cans (montana black: horizon) är lite bucklig typ och så när man skakar den så låter det som en läskburk, innehållet är bara en blaskig sörja.. Det går såklart inte att spraya ut nåt heller.. Nån som har upplevt något liknande? Jag fattar att den inte kommer gå att använda men är nyfiken på vad som orsakat detta ..

Tappat det på nån kant, sen har det blivit hål som gasen läckt ut igenom kanske? Eller jag vet inte, men det kan ju vara en förklaring..
2007-08-12, 14:11
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Stog och målade i solen. och allt går bra tills jag ska fylla med en Montana Gold: Flamingo. Skakar den, och så när jag trycker ner capen är färgen som, en tjock, kladdig sörja bara Helvete vad sur jag blev då! Men.. vad var felet?
KÖr igenom med en level 5 eller liknande, tills det inte kommer kladdig sörja längre.
2007-08-12, 16:13
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
KÖr igenom med en level 5 eller liknande, tills det inte kommer kladdig sörja längre.
Hade en Pink Fat på då. Men jag ska testa nästa gång det händer
2007-08-12, 16:44
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Hade en Pink Fat på då. Men jag ska testa nästa gång det händer
Hm, för mig har det bara varit i början det varit som sörja, men sluta du direkt, när du såg att det kom sörja? du prova inte att köra på ett tag?
2007-08-12, 18:45
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
Hm, för mig har det bara varit i början det varit som sörja, men sluta du direkt, när du såg att det kom sörja? du prova inte att köra på ett tag?
Nä.. var ju tvungen att fylla men sen när jag var klar med fyllen kastade jag kannan åt helvete!!
2007-08-12, 20:44
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Nä.. var ju tvungen att fylla men sen när jag var klar med fyllen kastade jag kannan åt helvete!!
Fel skrivet av mig, men fick svar på det hur som helst, men vart det inte bättre efter ett tag?
2007-08-12, 21:01
Medlem
The Fugazis avatar
Enklast att hålla kvar caps mer än den gången du är ute är att sätta botten mot munnen och blåsa ur dom hårt när du är klar och medans färgen fortfarande är blöt.
2007-08-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Fugazi
Enklast att hålla kvar caps mer än den gången du är ute är att sätta botten mot munnen och blåsa ur dom hårt när du är klar och medans färgen fortfarande är blöt.

Du kan väll okså hålla kannan upponer och trycka lite så den sprutar ut luft.

Men om du nu kör med munnen, så ha en bit papper med dig i fickan och lägg det över, så du inte kommer hem och ser ut som du haft på dig läpstift
2007-08-13, 08:22
Bannlyst
Detta är ju nybörjartråden så : Jag förstår mig inte på alla ord och uttryck inom graffen , skulle någon kunna snickra ihop en ordlista ?
2007-08-13, 10:56
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
Detta är ju nybörjartråden så : Jag förstår mig inte på alla ord och uttryck inom graffen , skulle någon kunna snickra ihop en ordlista ?
Från whoa:

-En liten ordlista:
CANS - sprayburk
CAPS - munstyckte till burken
FLOW - spritpenna
RACKA - sno
BAJTA - kopiera av någon annans målning eller idé
YARD - ett område där tågen står över natten
LAYUP - en tillfällig tågparkering där tåg kan stå medans de tas ut ur trafik och spåren blir lediga så de kan köras til yarden
PANEL - en tågmålning
TOPTOBOTTOM - en tågmålning som sträcker sig från botten till taket på ett tåg.
WHOLECAR - en helt målad tågvagn
WHOLETRAIN - ett helt målat tåg
TAG - ett psedonymen/andra namn. Varje graffare har en unik tag eller ska helst ha det.
BOMBA - sätta up sin "tag" eller ljuga
PIECE - en väggmålning
THROWUP - en snabb målning som slängts upp i stundens upplevelse
KROM - silverfärg som "lyser"
BATTLE - när två olika graffer, crews, breakare vad som helst går i fejd och försöker "battla" ut varandra.
SPITTA - köra över någon annan
TOYS - nybörjare inom graff
2007-08-13, 11:14
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz

Är det något spec du undrar över?
2007-08-13, 12:31
Bannlyst
Jag skulle gärna vilja veta lite mer om själva målningen . typ som highlights , men exakt vad menas med seconds osv ?
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Är det något spec du undrar över?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in