2011-03-19, 17:30
Medlem
sparv3ns avatar
Drop Shipping är att dom tar bort loggan och skickar den som gåva (typ).

Vilket för att det är mindre risk för att den stoppas i tullen.

Har beställt därifrån typ 5-6ggr och har aldrig fastnat i tullen. Ibland handlat för typ 1000kr och det har heller inte fastnat.
2011-03-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinylen
< 500 tull och momsfritt
Fel.
Läs mitt tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Nån som vet hur det blir med tull om man beställer en 200MW laser?
Ovan länkade inlägg är rekommenderad läsning även för dig. Kontentan är dock att du kan riskera att åka på moms. Jag vet inte hur det är med risken att bli av med laserpekaren i Tullen, då laserpekare på över 5mW kräver tillstånd, men bara för att man ska få ha dem på allmän plats... Det BORDE vara lugnt, men Tullen har enligt uppgift plockat nålarna ur försändelser med kanyler, så...
B!
2011-03-19, 18:42
Medlem
chaoswithins avatar
Kollade igenom större delen av sidorna här, men hittade inget svar.

Hur är kvalitén på grejorna rent generellt?

Och i synnerhet, hur är kvalitén på deras Låspistoler?
2011-03-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Kollade igenom större delen av sidorna här, men hittade inget svar.

Hur är kvalitén på grejorna rent generellt?

Kvaliteten är låg, du får vad du betalar för. Läs recensioner på det du ska beställa för att vara någorlunda säker på att det inte är skräp.
2011-03-22, 19:10
Medlem
Hur upplevar ni väntetiderna på paket / brev just nu?

Jag har väntat i tio dygn på att leverans ska komma hit från Hong Kong. Enligt Hong Kong Post skickades det ut den 11 mars, men inget har dykt upp här ännu.
2011-03-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinylen
< 500 tull och momsfritt

Jag har fått betala moms + avgift för paket som var värt ~400. 100 + 0.25*500.

Paket värda upp till 200 går igenom utan moms + avgift.

Ja, jag har uppgett korrekt värde när "Tullen" (Posten Utrikesbrev) har kontaktat mig via brev.
2011-03-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag förstår inte varför beställa från dom tar sån extremt lång tid, har beställt saker från ebay och det har också skickats från hong kong och kommit efter en vecka typ samma som från usa eller kanada. så jäkla drygt å vänta snart över 1 månad på lite ficklampor och en tändare wow liksom..
Låga priser:
1. Många konsumenter
2. Små intäkter

Mindre antal anställda:
1. Större intäkter
2. Längre tid att ta hand om varor etc.
2011-03-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Fel.
Läs mitt tidigare inlägg.
Ovan länkade inlägg är rekommenderad läsning även för dig. Kontentan är dock att du kan riskera att åka på moms. Jag vet inte hur det är med risken att bli av med laserpekaren i Tullen, då laserpekare på över 5mW kräver tillstånd, men bara för att man ska få ha dem på allmän plats... Det BORDE vara lugnt, men Tullen har enligt uppgift plockat nålarna ur försändelser med kanyler, så...
B!

Dom har även en gräns på 300:-
http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632 f3ba9280005754.html

Jag har fått betala moms och tull på saker som jag beställde och då var värdet bara 700:- fast det var över ett år sedan och reglerna ändras lite från år till år.
2011-03-23, 23:48
Medlem
Jag antar att du syftar på:
Citat:
Momsen är oftast 25 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 SEK är befriade från moms.
Om jag inte tar fel, är det gällande tidningar, och "liknande".
B!
2011-03-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GundeSvan
Hur upplevar ni väntetiderna på paket / brev just nu?

Jag har väntat i tio dygn på att leverans ska komma hit från Hong Kong. Enligt Hong Kong Post skickades det ut den 11 mars, men inget har dykt upp här ännu.

Nu dök det upp en del av de saker jag väntade på. Hong Kong Post är extremt sega just nu, det tog över tre veckor från att DealExtreme postade det till att det kom fram.
2011-03-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Jag antar att du syftar på:Om jag inte tar fel, är det gällande tidningar, och "liknande".
B!

Ja, men för att förtydliga - det finns en oskriven undre gräns (200 SEK?). Är värdet på försändelsen under det kommer Posten inte att lägga på moms + avgift.
2011-03-24, 23:41
Medlem
Mitt blev skickat den 15 mars från HK och har ÄN inte registrerats i Sverige ? Vad har hänt? supportern har ju helt värdelös och svarar inte, är paktet försvunnet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in