2012-04-10, 23:44
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Ingen fara ännu, i morgon ser du om det har plockats eller helt enkelt sänts vidare i de två steg jag nämnde: 1) Övergripande lokala postkontoret och sedan 2) Utlämningsstället.

Paketet har dykt upp på Arlanda. Bor du själv i trakterna runt ABC-området så är allt löst under morgondagen, men om du bor på annan ort och bara råkar ha Arlanda som närmsta internationella godsflygplats så kanske Posten behöver ytterligare någon distributionsdag på sig, vet faktiskt inte.

Skulle nog säga att malmö alternativt göteborg är närmare om dem ens tar emot utrikes? Men har ingen betydelse var det kommer till landet väl, ja förutom nån extra dag?

Sorry e lite trög idag, åkt på en omgång vara sjuk :/
Senast redigerad av vimar 2012-04-10 kl. 23:47.
2012-04-10, 23:49
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Skulle nog säga att malmö alternativt göteborg är närmare om dem ens tar emot utrikes? Men har ingen betydelse var det kommer till landet väl, ja förutom nån extra dag?
Malmö och Göteborg tar garanterat emot gods från utlandet, men nu har ju bevisligen din försändelse dimpt ner på Stockholms inkommande-terminal.

Därefter sköter Posten resterande del av det hela, så ja, det kan kanske ta någon extra dag.

Men förmodligen är paketet redan på väg hem till dina trakter. Kolla trackingstatus under förmiddagen i morgon.
2012-04-10, 23:52
Medlem
vimars avatar
Citat:
Malmö och Göteborg tar garanterat emot gods från utlandet, men nu har ju bevisligen din försändelse dimpt ner på Stockholms inkommande-terminal.

Därefter sköter Posten resterande del av det hela, så ja, det kan kanske ta någon extra dag.

Men förmodligen är paketet redan på väg hem till dina trakter. Kolla trackingstatus under förmiddagen i morgon.
Tack för du tar dig tid att svara
Men då är det andra på gång med snart
Som sagt i förra, sorry jag är seg ikväll
2012-04-10, 23:57
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Men då är det andra på gång med snart
Översatt från sjukling-språk: -Men då är det med andra ord på gång snart.

Jodå, har försändelsen kommit så här långt så har du den snart i din famn.

Nyfiken fråga: Vad är det för något du har beställt?

(Sorry till läsarna om det blir lite chat-artat i tråden, men det är alltid kul med tips och annat om vad folk köper för kul prylar från Kina-sajterna.)
2012-04-11, 00:11
Medlem
vimars avatar
Citat:
Översatt från sjukling-språk: -Men då är det med andra ord på gång snart.

Jodå, har försändelsen kommit så här långt så har du den snart i din famn.

Nyfiken fråga: Vad är det för något du har beställt?

(Sorry till läsarna om det blir lite chat-artat i tråden, men det är alltid kul med tips och annat om vad folk köper för kul prylar från Kina-sajterna.)

Typ en del ficklampor bland annat en uv, nån termometer, minimal bluetooth usb, minneskortläsare, nån stor radiostyrd råtta som typ present till någon (typ 25 cm lång fan fullstor råtta förhelvete ), hörlurar, minneskort. Mest typ för känna på leveranstid och kvaliten på sakerna
2012-04-11, 00:18
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Typ en del ficklampor bland annat en uv, nån termometer, minimal bluetooth usb, minneskortläsare, nån stor radiostyrd råtta som typ present till någon (typ 25 cm lång fan fullstor råtta förhelvete ), hörlurar, minneskort. Mest typ för känna på leveranstid och kvaliten på sakerna
Radiostyrda råttan låter helt klart som något man vill ha! Lägg gärna upp länk till den SKU:n.

Vilket varuvärde landade allt på totalt? Även sådant kan vara av betydelse om tullen tar in paketet eller inte (anges på en grön lapp utanpå paketet).
2012-04-11, 00:23
Medlem
vimars avatar
Citat:
Radiostyrda råttan låter helt klart som något man vill ha! Lägg gärna upp länk till den SKU:n.

Vilket varuvärde landade allt på totalt? Även sådant kan vara av betydelse om tullen tar in paketet eller inte (anges på en grön lapp utanpå paketet).

Svart : http://www.dealextreme.com/p/scary-r-c-simulation-plush-mouse-with-remote-controller-black-3-x-aaa-2-x-aa-69295

Grå (den jag valde):http://dx.com/scary-r-c-simulation-plush-mouse-with-remote-controller-gray-3-x-aaa-2-x-aa-68982
på dx var värdet totalt 17.21 $ men blev delad i 2 då en vara för typ 1.8$ kommer sidan om. Focalprice typ 19.5 $
2012-04-11, 00:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Svart : http://www.dealextreme.com/p/scary-r-c-simulation-plush-mouse-with-remote-controller-black-3-x-aaa-2-x-aa-69295

Grå (den jag valde):http://dx.com/scary-r-c-simulation-plush-mouse-with-remote-controller-gray-3-x-aaa-2-x-aa-68982
på dx var värdet totalt 17.21 $ men blev delad i 2 då en vara för typ 1.8$ kommer sidan om. Focalprice typ 19.5 $
Ser ut som sån där sak som går rakt fram men svänger när man backar, tämligen tråkigt och inte mycket till R/C.
2012-04-11, 00:34
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:

Cool rats!

Märkligt dock att du fick försändelser med trackingnummer, de brukar bara skicka registrerat för försändelser överstigande 20 USD. Bara att tacka och ta emot!

Jag anser att risken är fullständigt obefintlig att försändelserna plockas in för klarering med dessa låga varuvärdesbelopp. Men vem vet, weird things happens ibland.

Någon undrade förresten vad detta SKU betyder. Står för "Stock Keeping Unit", helt enkelt artikeln/artikelnumret i sig inom respektive webshops lagersystem.
2012-04-11, 00:35
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ser ut som sån där sak som går rakt fram men svänger när man backar, tämligen tråkigt och inte mycket till R/C.

japp är som du skriver. mest tänkt för gömma under en säng och köra fram när man ska skrämma nån troligen

Citat:
Cool rats!

Märkligt dock att du fick försändelser med trackingnummer, de brukar bara skicka registrerat för försändelser överstigande 20 USD. Bara att tacka och ta emot!

Jag anser att risken är fullständigt obefintlig att försändelserna plockas in för klarering med dessa låga varuvärdesbelopp. Men vem vet, weird things happens ibland.

Någon undrade förresten vad detta SKU betyder. Står för "Stock Keeping Unit", helt enkelt artikeln/artikelnumret i sig inom respektive webshops lagersystem.

Dealextreme fick jag på för 1 cent eller vad det var men priceangels valde jag till (1.7$)
2012-04-11, 00:46
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Dealextreme fick jag på för 1 cent eller vad det var men priceangels valde jag till (1.7$)
Jag har märkt att om man utnyttjar "mängdrabatten", alltså köper tre eller flera exemplar av samma produkt, så sjunker priset linjärt, men gratis tracking försvinner i samma veva. Oftast blir det ändå billigare om man är ett par stycken polare som ska ha samma produkt, trackingavgiften är ju bara just kring dessa 2 USD i regel.

Har även något minne av att de ville ha en blygsam summa för fraktkostnaden någon gång jag utnyttjade "mängdrabatt", men minns inte riktigt sammanhanget. Förmodligen var det DX som var aktören den gången.
2012-04-11, 01:57
Medlem
Grinfarbrors avatar
Många eBay-aktörer är ju i själva verket Kina-shoppingsajter, men i regel produktspecifika och med i sammanhanget begränsat sortiment.

Det skulle bli fullständigt oöverskådligt om alla börjar rabbla upp sina senaste eBay-inköp här, men en god tanke vore att om någon frågar om någon SKU på en specifik Kina-webshop, så kanske någon annan kontrar med att "-Exakt samma pryl är ju mycket billigare hos den här eBayaren!" osv.

PayPal är ju det som gäller även för eBay-inköp, så man har samma säkerheter och rättigheter som när man handlar från "etablerade" sajter. Dessutom sänder dessa småhandlare oftast fraktfritt både från Hongkong och riks-Kina, precis som de etablerade shopparna.

Jag har nog, som så många andra, efter egen beställningserfarenhet några tips om eBay-kineser som säljer allehanda prylar till klart lägre pris för exakt samma produkt än vad de "etablerade" gör, men ser ingen vettig plan för att tipsa om dessa med mindre än att någon just efterlyser liknande produkter.

Vi kan väl hjälpas åt med "Bästa priset, brushan!" när vi ser att någon i tråden har hittat något spännande som vederbörande funderar på att beställa. Prylen är kanske billigare hos "veryverygoodsell312" på eBay, a.k.a. Plong Pling Chen nånstans i Kina, än hos DX.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in