2010-12-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezpro
Varför ändra summan? Ska den inte överstiga nått visst belopp eller?
Desto mindre summa, desto mindre belopp att betala i tull...
2010-12-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuba1
Desto mindre summa, desto mindre belopp att betala i tull...

Ahhh juste, är det nån viss procent eller?
Hade kanske tänkte köpa en SSD och lite småskit därifrån, undrar dock hur det blir om nått går sönder? Måste man betala frakt då för att skicka tillbaka sakerna? Nån som vet?
2010-12-05, 22:17
Medlem
Edit: Glöm mitt inlägg, av någon anledning så hade inte webbläsaren refreshat tråden..
2010-12-05, 22:18
Medlem
Vad tror ni? Vågar man köpa en SSD därifrån?
Senast redigerad av Jezpro 2010-12-05 kl. 22:25.
2010-12-05, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jezpro
Vad tror ni? Vågar man köpa en SSD därifrån?
Absolut. Bara du inte har bråttom med att få hem den.
Senast redigerad av d0ck 2010-12-05 kl. 23:24.
2010-12-05, 23:25
Medlem
Hur kan de går runt ?!
2010-12-06, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Hur kan de går runt ?!

Arbetande, för en slavlön, kinesbarn.
2010-12-06, 13:53
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Hur kan de går runt ?!

Tillverkningen är bara en liten del av priset du betalar i butik här hemma, en massa ockrande mellanhänder & Anders Borg lägger vantarna på resten. Känns ganska bra när man snuvar ockrarna som en gång i tiden flyttade tillverkningen till Kina på deras vinster.
2010-12-06, 19:50
Medlem
Nu tycker jag det är dags för update från ts-sida! Har du beställt? Har du fått orderbekräftelse, har de dragit pengar eller har du dragit dig ur? Fått någon mer info? Hade det inte varit för man satt här med en rätt sjysst tv redan hade man ju varit oerhört nyfiken på att prova!

/A.P
2010-12-07, 11:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amagadfittnoob
Tänkte handla lite julklappar på den här sidan!

Hur mycket kan man handla för utan att riskera ökade tullrisker? Hört något om att man bör hålla sig under 50 dollar per beställning? Är det så? Om ja, varför? Givetvis känner jag till "Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package)", som jag "köper" med oavsett vad det kommer kosta.

Jag brukar hålla mig till max $20 per paket. Köper man något som är dyrare än $20 så beställer jag alltid det separat. Om något inte finns på lager så beställer jag också det separat oavsett varuvärde.

Har ännu aldrig upplevt att något paket fastnat i tullen. Små paket kommer lättare igenom så därför är det bättre att välja många små paket än ett stort. Dessutom får man hem de små paketen i brevlådan medan de större oftast skickas som REK och måste hämtas i den lokala konsumbutiken med enorma köer..

Enda problemet med de små paketen är att PC-prylar som behöver drivrutiner oftast får med en piratkopierad mini-CD-RW skiva som sällan överlever transporten. Välj därför produkter där drivrutinerna finns att hämta via nätet..

Det som jag tycker är mest prisvärt att handla på DX är kablar av olika slag. T.ex. långa HDMI-kablar kan kosta 1/5-del av vad exakt samma kabel kostar i butik här.

Billaddare är också billiga. Köpte senast en för ca 30 kr som kostar 99 kr i butiken och då följde också en extra usb-laddkabel med.
2010-12-07, 11:18
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag brukar hålla mig till max $20 per paket. Köper man något som är dyrare än $20 så beställer jag alltid det separat. Om något inte finns på lager så beställer jag också det separat oavsett varuvärde.

Har ännu aldrig upplevt att något paket fastnat i tullen. Små paket kommer lättare igenom så därför är det bättre att välja många små paket än ett stort. Dessutom får man hem de små paketen i brevlådan medan de större oftast skickas som REK och måste hämtas i den lokala konsumbutiken med enorma köer..

Enda problemet med de små paketen är att PC-prylar som behöver drivrutiner oftast får med en piratkopierad mini-CD-RW skiva som sällan överlever transporten. Välj därför produkter där drivrutinerna finns att hämta via nätet..

Det som jag tycker är mest prisvärt att handla på DX är kablar av olika slag. T.ex. långa HDMI-kablar kan kosta 1/5-del av vad exakt samma kabel kostar i butik här.

Billaddare är också billiga. Köpte senast en för ca 30 kr som kostar 99 kr i butiken och då följde också en extra usb-laddkabel med.

Har du någonsin valt att skicka grejerna med EMS? Kostar ju lite extra men om frakten förkortas med 2-3 veckor så tycker iaf jag det är värt det.
2010-12-07, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Jag handlade för 44 dollar, 5 stycken varor som enskilt är hyffsat små. Finns hyffsat billiga kablar på kabelgiganten.se, kommer inte ihåg om det var fri frakt dock (har för mig att det var dte när jag köpte en 10 meters hidmi kabel iaf, den kostade 299 sek).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in