2012-11-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
Jag menade naturligtvis inte att en svensk myndighet skulle inleda en rättsprocess, brottet har ju begåtts i något annat land.
Det är ju först när brottet uppmärksammas någon kan starta en utredning. Och det är då i mottagarlandet. Sen är det en fråga för samarbete mellan det anmälande landets rättsväsende, och Kinas.

Citat:
Är DX förresten Kina-baserade?
Telefon-nummer är +86, och jag tror det är Kina.

Citat:
Varorna tycks skickas från Singapore.
Allt jag shoppat har klisterlappar som säger att det kommer från Kina. CN22 lappen (den gröna) ska innehålla info som gör det möjligt att ange ursprungslandet för försändelsen.
B!
2012-11-22, 18:33
Medlem
Floatings avatar
Hej alla, nu är det så att ett av mina paket från DX har fastnat i tullen. De (tullen) vill att jag ska skicka en orderbekräftelse där priset på sakerna står.

Eftersom jag beställde ett ganska stort paket så delades sakerna upp i flera små istället, som skickas med några dagars skillnad. Hur ska jag göra nu när jag ska maila tullen bekräftelsen? Ska jag skicka HELA min order, även för de sakerna som inte har fastnat i tullen (än)? Eller ska jag klippa och klistra och ta bort allt utom det som finns i paketet de frågar efter?

Tack!

Edit: Jo juste ja, glömde att säga att jag definitivt kommer åka på tull och skatt då det är över pris-gränsen.
Senast redigerad av Floating 2012-11-22 kl. 18:36.
2012-11-22, 18:56
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floating
Ska jag skicka HELA min order, även för de sakerna som inte har fastnat i tullen (än)? Eller ska jag klippa och klistra och ta bort allt utom det som finns i paketet de frågar efter?
Uppge ordervärdet på endast de produkter som finns i paketet. Tullen behöver inte (just nu, i vart fall) veta att det är ännu fler paket på ingång, dessa kan lika gärna slinka igenom utan åtgärd.
2012-11-22, 19:15
Medlem
napsterspys avatar
http://fishki.net/comment.php?id=127913
Dealextreme posthantering.
2012-11-22, 20:54
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
http://fishki.net/comment.php?id=127913
Dealextreme posthantering.

http://dealextremebiz.com/dx-warehouse-2012/ *film*

ej fått klarhet i vem som äger sidan dock.. intressant film dock.
Senast redigerad av vimar 2012-11-22 kl. 20:58.
2012-11-22, 21:31
Medlem
EdwardWs avatar
Fick tidigare idag ett mail från DX, "Dina varor finns inte längre i lager, vill du ändra ordern så kan du svara på mailet *blablabla*".

Nu kontaktade jag deras supersnabba (botliknande) kundsupport, DX chatten, som påstod att varorna kommit in nu precis innan jag skrev! Så lägligt! Han försäkrade mig om att varorna snart kommer, och att jag kan ha dem innan två veckor. "Kan" är nyckelordet i den meningen känns det som.

Håller er uppdaterade.
2012-11-23, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floating
Hej alla, nu är det så att ett av mina paket från DX har fastnat i tullen. De (tullen) vill att jag ska skicka en orderbekräftelse där priset på sakerna står.

Eftersom jag beställde ett ganska stort paket så delades sakerna upp i flera små istället, som skickas med några dagars skillnad. Hur ska jag göra nu när jag ska maila tullen bekräftelsen? Ska jag skicka HELA min order, även för de sakerna som inte har fastnat i tullen (än)? Eller ska jag klippa och klistra och ta bort allt utom det som finns i paketet de frågar efter?

Tack!

Edit: Jo juste ja, glömde att säga att jag definitivt kommer åka på tull och skatt då det är över pris-gränsen.

Jag har varit med om samma sak och då mejlade jag tillbaka och sa att jag inte visste vad som fanns i försändelsen, men att de själva kan kolla upp priserna på hemsidan för DX. Vet inte om du beställt därifrån tidigare, men allt är märkt med ett artikelnummer.
2012-11-25, 18:43
Medlem
Amazonites avatar
Har faktiskt slutat beställa av DealExtreme eftersom de oftast skickar fel saker, det tar väldigt lång tid att få sakerna och en gång så fick jag en vara som såg ut att vara begagnad (hade repor och tappat färg).

Jag började att beställa av eBay. Lite billigare än DX men det finns inget alternativ till att få frakt med tracking number vilket gjorde att ett flertal paket aldrig kom fram till mig.

Under hela den här tiden så har jag samtidigt beställt andra saker från eForChina (http://www.eforchina.com/). Fördelar med eForChina:
- Man får 1 poäng för varje 10$ man handlar vilket motsvarar 0,1$ som man direkt kan handla för. Det är inte mycket pengar men det är något och jag tycker att det är bättre än att byta in sina poäng (som tar väldigt lång tid att samla på DX) mot varor.
- Man får en present för varje 50$ som man handlar för som skickas direkt med din beställning.
- Alla paket kommer i tid och aldrig senare än 40 dagar!
- Inget har fastnat i tullen någonsin! (Beställde 7 (!) stycken Solo HD till min kompis en gång och det var inga problem alls!)
- De säljer billiga Beats-hörlurar i alla kvaliteter och SMS Audio by 50 Cent.
- Väldigt snabba på att ge dig poäng när du skriver en recension på bara en mening.

Jag beställde två Beats Studio till exempel. De skickade varje paket var för sig vilket gjorde att de slank igenom tullen lättare. Fick två olika spårningsnummer utan någon extra kostnad. När paketen kom fram trodde jag att de hade skickat fel varor men icke. Det såg ut som datorhögtalar-paket med plast men när jag öppnade allting så hittade jag Beats Studio-paketet i sin ordning. Svårt att förklara men eForChina får sakerna att se ut som något de inte är ifall tullen öppnar ditt paket, vilket är ett väldigt stort plus från mig. Video som visar hur det kan se ut: http://www.youtube.com/watch?v=-rxuUrVLuQI
2012-11-25, 18:58
Medlem
Prova www.ioffer.com (säljare med 99% eller 100% rating) eller FyyGame

Bra grejer där. beställ med DHL eller EMS
2012-11-25, 19:13
Medlem
Vågar man köpa fake grejer där? typ en tröja för 20 dollar... ? Ralph lauren osv..=?
2012-11-25, 19:20
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thade
Vågar man köpa fake grejer där?
Vardå?

Var tydligare, om det är något tidigare inlägg du ansluter till. Citeringsfunktionen finns av en anledning.
2012-11-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Var tydligare, om det är något tidigare inlägg du ansluter till. Citeringsfunktionen finns av en anledning.
Jag känner att det är troligt att han syftar på handelsplatsen i inlägget före sitt. Det är inte utan att jag hade avstått från att citera i detta läget.

Om frågan, i sak, ingen aning. iOffer känns som en anspelning på en "i" fluga, och det känns för mig som om det är lite billigt...
B!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in