2012-10-23, 00:38
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Nä, man får säkert ha samma tålamod med själva dispytprocesserna som vid leveranserna i sig.

Jag har några ytterligare surdegar, beställningar från slutet av augusti, men det handlar om så små pengar att jag nog faktiskt skulle skämmas för att dra igång en reklamationskarusell för dessa.

Antagligen , bara udda att en del som beställt med någon dags mellanrum från mig fått sina försändelser, hmm ja finns inget på posten ännu och börjar närma sig 5 veckor sedan departure
2012-10-23, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
El-ciggen som finns på dx, är de något att ha? Förstår ju att de inte är de bästa, men,,, Någon som testat någon därifrån som ni kan rekomendera?

länk?
2012-10-23, 10:09
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Antagligen , bara udda att en del som beställt med någon dags mellanrum från mig fått sina försändelser, hmm ja finns inget på posten ännu och börjar närma sig 5 veckor sedan departure
Jag är nu uppe i sjunde veckan sedan det var "full-shipped"

Deras customer service är helt efterbliven dessutom.
2012-10-23, 16:05
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Jag är nu uppe i sjunde veckan sedan det var "full-shipped"

Deras customer service är helt efterbliven dessutom.
no shit?

är ju förseningar.. står lite överallt..
2012-10-23, 16:11
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Om artonde kommunistkongressen i Kina kan man läsa här.

Den äger rum åttonde november och är mycket väl omgärdad av en massa säkerhetsutövningar som kommer att påverka posthanteringen såväl före som efter eventet.

Men strulet med Kinapost har pågått sedan slutat av augusti. I början hette det att det var en manifestation för att belysa Japans handel och vandel med de gräns-öar de bråkade om, men ingen förstod kopplingen mellan sådant och strul med internationell postgång.

Nåja, härefter kommer ju allehanda beställningar inför julruschen. Jag betvivlar att Kina har råd med att bromsa utskeppningarna, om de nu är så att allt hittillsvarande har varit medvetet krångel.

true dat..!
2012-10-23, 16:19
Medlem
TheShapes avatar
.. och NU fick jag äntligen hem mitt paket - efter bra precis två månader (gjorde beställningen den 26:e augusti). Syns att den har fått sina smällar, då i princip samtliga förpackningar var söndermulade - men ingenting (av de faktiska grejerna) var trasiga.

Så det kommer fram, tar lite tid bara. Nu har jag en gjort ett gäng nya beställningar, såhär i juletider
2012-10-23, 17:07
Medlem
Grizzlys avatar
Ha,ha fick hem ett paket jag med som var beställt den 26 aug det med.
2012-10-23, 17:08
Medlem
karamellpojkens avatar
Har också upplevt några veckor extra leveranstid vid senaste beställningarna.
Små paket... ja, det kan ta ännu längre.

Fick ett paket idag som skickades den 29 Juli. Den tar nog priset.
2012-10-24, 01:24
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
oj jävlaq tid då får jag vänta ytterligare 2v då..
ni som får paket ofta från kina/HK brukar inte de ofta hamna i brevlådan tis/tors?
2012-10-24, 07:03
Medlem
nerdinsides avatar
Mitt paket som beställdes på expressfrakt kom till sverige inatt. Det står att det blev kontrollerat av tullen, sen står det "awaiting payment of taxes from reciver" eller liknande, men någon timme senare står det "arrived to destination depot". Törs man hoppas på att skurkarna släppte paketet?
2012-10-24, 07:48
Medlem
1 månad sen produkterna skickades.
Det är möjligt jag skrev fel plats på City: och State/Province:, alltså dem skulle byta plats, fast vet ej. Men det kan väl ändå inte ha nån betydelse i sverige?
Finns typ bara 1 adress där jag bor speciellt med den orten jag har.
Verkar som att man får tillbacka pengarna om man inte fick sina varor, hur funkar de?
2012-10-24, 12:04
Medlem
vimars avatar
Citat:
hi,

As advised by the logistics provider, China and Hong Kong Customs’ have temporarily increased inspection on mails/cargo due to China’s upcoming National Congress, mail delivery services (including Speedpost) are subject to delay or seized.

We have noticed that your package tracking status on the postal service hasn’t updated after the initial scan, and we have already feedback the issue to relevant personnel to track, but there still no latest update for it,

please wait with patience and get back to us one week later.

We apologize once again for the delays, and appreciate the patience and understanding that you have shown.

Fetmarkerat, dem vet mycket väl om att det har gått iväg den 17e sep, men efter som tracking funkar när den vill så skyller dem på det...
Borde ju kommit nu eftersom ni andra fått era från samma tidperiod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in