2012-03-10, 22:37
Medlem
Amigo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petris
Är de fake förstör tullen de. Det spelar ingen roll om det är för privat bruk. Kostar de 2000 kronor totalt blir det närmare 750 kronor du betalar. Märker de att de är fake så blir det extra på det + att de bränner de.

om jag betalar med mitt paypal och så ser de att jag beställt och ser att de e fake m.m.
kan man säga att de var inte jag som beställt? typ hackad dator eller liknanade? vill ju inte bli stämd på något 5 siffrigt belopp.

sen om man ska ta flera små och betala 70-100 mer i styckvis paket (och eventuellt skippa tull) eller ta tull och beställa för 210-300 kr billigare (och eventuell förstörelse).

tror första alternativet. :?
2012-03-10, 22:43
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amigo123
om jag betalar med mitt paypal och så ser de att jag beställt och ser att de e fake m.m.
kan man säga att de var inte jag som beställt? typ hackad dator eller liknanade? vill ju inte bli stämd på något 5 siffrigt belopp.
Ja visst!
Men dom kommer ju då att fråga vilka bevis du har att du blivit hackad och har du inga så är DU ansvarig.
Och därmed får du stå till svars för följderna vilka är inga pengar tillbaka du får betala tull,moms,avgift till transportören (posten,dhl,etc) och eventuella rättsliga åtgärder för det är ju olagligt att ta in piratkopior.

Sen 5 siffrigt? säker på att det inte blir 6,7,8 nuffror?
2012-03-10, 23:33
Medlem
Amigo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Ja visst!
Men dom kommer ju då att fråga vilka bevis du har att du blivit hackad och har du inga så är DU ansvarig.
Och därmed får du stå till svars för följderna vilka är inga pengar tillbaka du får betala tull,moms,avgift till transportören (posten,dhl,etc) och eventuella rättsliga åtgärder för det är ju olagligt att ta in piratkopior.

"Har ni inget bättre för er? please (som ove sundberg)" blir mitt svar skämt och sido.
2012-03-10, 23:49
Medlem
Det är inte ditt fel att de skeppat kopior till dig. Du trodde självklart att de var äkta, och vill någon processa får de ge sig på ursprunget, och inte dig. För 4'a pissiga lurar kommer de inte göra sig besväret.

Däremot är det definitivt så att DHL kommer tulla och momsa paketet. De är mycket mer strikta än posten. Jag hade därmed beställt en och en, och hoppats på att få skiten skickad med posten.
B!
2012-03-11, 08:29
Bannlyst
Glöm inte att kineserna samarbetar inte med dig. Händer något med ditt paket och du säger åt tullen att det var de som skickade paketet med falska hörlurar kommer de att skylla på dig och hänvisa dig till deras användaravtal/beställningsavtal som säger att kund är ansvarig för det den beställer.

Hej svejs.
2012-03-11, 21:56
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Vilken kinasite har bäst sortiment av mobiltelefontillbehör förutom DX?

Priceangels har rätt dåligt sortiment, focalprice ännu sämre och buyincoins rent uselt.

/#LOUDmouth#
2012-03-11, 22:49
Medlem
svulles avatar
Finns det några pengar att hämta i att plocka in billiga kinagrejer ifrån DX/DHGate och sedan kränga vidare, eller pratar vi struntsummor? Har själv inga planer på att starta någon business i det hela, men försöker få en kamrat att förstå att det förmodligen blir rätt svårt att leva på det hela.
2012-03-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Ja visst!

WTF? Trollar du eller skämtar? Vet inte om du är seriös. Allt du säger är helt fel. Helt och hållet fel. Liksom vafan?!

Edit: Beställde nyss lite skit från DX. Tändare, ficklampa och en kniv och skit. Sammanlagt typ 26 dollar. Ska bli kul att se om när man får dem
Senast redigerad av Deusfan 2012-03-11 kl. 23:06.
2012-03-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Finns det några pengar att hämta i att plocka in billiga kinagrejer ifrån DX/DHGate och sedan kränga vidare, eller pratar vi struntsummor? Har själv inga planer på att starta någon business i det hela, men försöker få en kamrat att förstå att det förmodligen blir rätt svårt att leva på det hela.
Titta på blocket, tradera osv. Folk köper hem ett gäng olika varor och kränger dem i sin tur till ovetande. Det är ingen slump att samma användare säljer ett gäng hörlurar, nya, i oöppnade förpackningar, med motiveringen att de inte längre behövs, och att de köptes från USA för en eller annan anledning... Lurar för ett par hundra går att kränga för tusenlappar, om man låtsas som att det regnar. Nog fan går det att tjäna pengar på det, men man bör vara medveten om att det är olagligt. Att kränga piratkopior kan kosta en bra slant, och kan rent av ge statlig semester, även om det känns osannolikt om man inte kränger en sju jävla massa piratkopior...
B!
2012-03-11, 23:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Finns det några pengar att hämta i att plocka in billiga kinagrejer ifrån DX/DHGate och sedan kränga vidare,
Vafan räcker att du springer in till lidl sett verktyg från lidl säljas på tradera för 3ggr inköpspriset
2012-03-12, 01:49
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:

Det finns alltid pengar att hämta i att importera billigt från Kina och sälja dyrare i Sverige, utmaningen är att hitta rätt varor och rätt köpare. Om din polare har affärssinne ska det nog kunna gå, detta är trots allt vad de flesta företag gör.

Jag skulle dock rekommendera att han letar upp fabriker eller andra mellanhänder än DX för att få ännu lägre inköpspriser.
2012-03-12, 06:50
Medlem
CaptainHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Har Priceangels samma sal som DX? skicka som present så tullen kan skippas?

Ja allt skickas som "presenter", dom skriver också ner värdet av varan till runt 8$ på paketet oavsett hur mycket man betalat.

Deras paket är märkta med deras logga också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in