2012-10-22, 01:46
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Inga problem alls! Se bara till att använda Alipay som erbjuder *tjänstensomjagglömtnamnetpåmensominnebärattdomint esläpperpengartillsäljarenförrändutagitmotochgodkä ntvaran*. Får du inte varan eller om det skulle vara några problem med varan så får du tillbaka pengarna.

EDIT: Escrow heter tjänsten!

/#LOUDmouth#
Aldrig riktigt förstått hur dom tjänsterna fungerar. Måste ju vara hur många som helst som får hem dyra produkter men påstår att dom aldrig fått hem produkten, och således får dom både produkten och pengarna tillbaka. Hur kan sådanna betalningsalternativ fungera i längden utan att försäljaren blir blåst?
2012-10-22, 03:16
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Aldrig riktigt förstått hur dom tjänsterna fungerar. Måste ju vara hur många som helst som får hem dyra produkter men påstår att dom aldrig fått hem produkten, och således får dom både produkten och pengarna tillbaka. Hur kan sådanna betalningsalternativ fungera i längden utan att försäljaren blir blåst?

Fan vet hur Aligänget gör men andra tjänster tar ju ut en liten avgift av köparen för att använda escrow och det kanske täcker ev. förluster för säljare? Men ärligt talat har jag ingen aning.

Och snackar vi Alibaba Group så lär dom ju ha resurser i.a.f. Antar att någon slags försäkring för säljare mot förluster som du beskriver kanske ingår i avgiften dom tar ut av säljarna.

/#LOUDmouth#
2012-10-22, 04:50
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeSvan
Om värdet är under 20-30 dollar (vet inte exakt summa, kanske 200 kr?) lägger posten inte på moms och avgift.
Som jag skrev några inlägg över ditt så la posten på moms plus avgifter på ett paket vars värde var ca 2$.
Och dom har lagt på detta på ALLA paket som tullen har tagit en titt på vilka har varit mellan 2-80$ (dom flesta under 20$).
2012-10-22, 06:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Som jag skrev några inlägg över ditt så la posten på moms plus avgifter på ett paket vars värde var ca 2$.
Och dom har lagt på detta på ALLA paket som tullen har tagit en titt på vilka har varit mellan 2-80$ (dom flesta under 20$).

Och som jag skrev så har dom inte gjort det på mina 30$-paket som "fastnat" så helt självklart är det knappast! Är inte ute efter något tjaffs men tycker bara att få det att låta så självklart!

/#LOUDmouth#
2012-10-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Och som jag skrev så har dom inte gjort det på mina 30$-paket som "fastnat" så helt självklart är det knappast!
Sanningen är väll att de SKA lägga på avgifterna, men att det finns människor som är lite mänskliga även inom den organisationen. Att lägga på 100 kronor i avgift på något som kostat en tjuga är lite väl mycket, kan tyckas. (Tyvärr är inte alla så mänskliga, det har hänt mig.)
B!
2012-10-22, 20:53
Medlem
Fyr4ns avatar
El-ciggen som finns på dx, är de något att ha? Förstår ju att de inte är de bästa, men,,, Någon som testat någon därifrån som ni kan rekomendera?
2012-10-22, 21:30
Medlem
Grisons avatar
Nån som vet hur det funkar med Deal Extremes EU shopping

http://dx.com/direct/eu

Skickas varorna från EU ska ju tullockrarna få hålla sina giriga tassar ifrån paketen. Vågar man tro att det skickas från EU?

Nån som provat?
2012-10-23, 00:21
Medlem
vonOlofs avatar
Postkaoset i Kina:

Jag har nu reklamerat tre separata beställningar som börjar tangera PayPals 45-dagarsklausul.

Jag är ganska övertygad om att prylarna dyker upp förr eller senare. Småkrafs bara till ett totalt värde av kanske 200 kr totalt från Focalprice, DX och Priceangels.

Mitt syfte är att se vad som händer och hur PayPal-garantin funkar i praktiken. Själva pengarna kan jag överleva förlust av, dessutom skulle det inte förvåna mig om allt dyker upp i posten dagen efter att man har reklamerat...
2012-10-23, 00:25
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Postkaoset i Kina:

Jag har nu reklamerat tre separata beställningar som börjar tangera PayPals 45-dagarsklausul.

Jag är ganska övertygad om att prylarna dyker upp förr eller senare. Småkrafs bara till ett totalt värde av kanske 200 kr totalt från Focalprice, DX och Priceangels.

Mitt syfte är att se vad som händer och hur PayPal-garantin funkar i praktiken. Själva pengarna kan jag överleva förlust av, dessutom skulle det inte förvåna mig om allt dyker upp i posten dagen efter att man har reklamerat...

Det går inte snabbt iallfall, 2 oktober reklamerade jag en, efter en vecka ungefär så eskalerade jag tvisten pga "please sir close the dispute" var det enda svaret från dx, för någon dag sedan ändra det sig till granskas av paypal, efter jag eskalerade den så krävde paypal dx skulle "offline tracking" av försändelsen, ännu har inget hänt iallafall.
2012-10-23, 00:30
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Postkaoset i Kina:

Imorgon har det gått 45 dagar sedan jag beställde ett paket från DX som ännu inte kommit fram, betalade även jag med PayPal. Hur reklamerar man beställningarna med PayPals 45-dagar grejj? Vore ju inte helt fel att få tillbaka sina ~100:- och förhoppningsvis även produkten tillslut.

Inte för att 100:- är mycket pengar, men det är ändå ~3,5% av studiebidraget och räcker till två dagars käk i skolan.
2012-10-23, 00:31
Medlem
vimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Imorgon har det gått 45 dagar sedan jag beställde ett paket från DX som ännu inte kommit fram, betalade även jag med PayPal. Hur reklamerar man beställningarna med PayPals 45-dagar grejj? Vore ju inte helt fel att få tillbaka sina ~100:- och förhoppningsvis även produkten tillslut.

Inte för att 100:- är mycket pengar, men det är ändå ~3,5% av studiebidraget och räcker till två dagars käk i skolan.
Logga in på paypal, leta upp transaktionen i listan, så skall där vara en knapp / länk för denna funktionen.
2012-10-23, 00:33
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vimar
Det går inte snabbt iallfall
Nä, man får säkert ha samma tålamod med själva dispytprocesserna som vid leveranserna i sig.

Jag har några ytterligare surdegar, beställningar från slutet av augusti, men det handlar om så små pengar att jag nog faktiskt skulle skämmas för att dra igång en reklamationskarusell för dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in