2012-03-09, 10:26
Medlem
Stanowskis avatar
Jag råkade klicka på confirm Receipt några av mina varor, men har inte fått dom ännu, Vad kommer att ske?
Sa i online chatten igår i 90 min utan att får svar på min fråga
2012-03-09, 17:43
Medlem
CaptainHeros avatar
Jag avbeställde en order som jag la för 3 månader sen på DX. Fick svar dagen efter hör o häpna. Dock så ska jag nu få vänta i 3 veckor inann dom för över mina pengar till paypal ..... Hittade samma vara på priceangels o beställde därifrån. 2 dagar senare så ser jag att dom har packat ihop mitt paket o skickat iväg det. Avbeställde ett impulsköp från priceangels o fick svar dagen efter om att det inte var några problem och att mina pengar skulle finnas på kontot om två arbetsdagar . Dx ska jag avvakta med att beställa från tills jag fått hem alla mina varor.

Priceangels är i mina ögon en bättre leverantör med artig personal som svarar på frågor oftast inom 24 timmar OCH varorna skickas inom 2-4 dagar. vetifaen om det beror på att jag handlat så mycket från dom.

DX verkar ha växt för fort och har stora svårigheter med att hinna med alla beställningar o samordna allting.
2012-03-10, 01:54
Medlem
Anarchisms avatar
Går det att beställa över DX om man är under 18? Självklart vet jag att det är olagligt men det enda jag undrar är ifall det är möjligt.
2012-03-10, 01:58
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainHero
Jag avbeställde en order som jag la för 3 månader sen på DX. Fick svar dagen efter hör o häpna. Dock så ska jag nu få vänta i 3 veckor inann dom för över mina pengar till paypal ..... Hittade samma vara på priceangels o beställde därifrån. 2 dagar senare så ser jag att dom har packat ihop mitt paket o skickat iväg det. Avbeställde ett impulsköp från priceangels o fick svar dagen efter om att det inte var några problem och att mina pengar skulle finnas på kontot om två arbetsdagar . Dx ska jag avvakta med att beställa från tills jag fått hem alla mina varor.

Priceangels är i mina ögon en bättre leverantör med artig personal som svarar på frågor oftast inom 24 timmar OCH varorna skickas inom 2-4 dagar. vetifaen om det beror på att jag handlat så mycket från dom.

DX verkar ha växt för fort och har stora svårigheter med att hinna med alla beställningar o samordna allting.

Har Priceangels samma sal som DX? skicka som present så tullen kan skippas?
2012-03-10, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Har Priceangels samma sal som DX? skicka som present så tullen kan skippas?
Present eller inte påverkar inte Tull och moms...
B!
2012-03-10, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchism
Går det att beställa över DX om man är under 18? Självklart vet jag att det är olagligt men det enda jag undrar är ifall det är möjligt.

varför undrar du det?:S rädd att barna ska beställa eller?
2012-03-10, 18:48
Medlem
Amigo123s avatar
Tänkte beställa 3 -4 par hörlurar som väger cirka 1-1,5 kg styck. Kommer nog defenitivt fastna i tullen men kommer de öppna och kolla ?

Komemr skickas med DHL 2-7 dagar om det nu gör någon skillnad?

Någon som beställt en stor beställning och har erfarenhet? och

Det kommer vara ett värde över 1600 sek. runt 1600-2000 kr.

tack på förhand //
2012-03-10, 19:40
Medlem
Grizzlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amigo123
Tänkte beställa 3 -4 par hörlurar som väger cirka 1-1,5 kg styck. Kommer nog defenitivt fastna i tullen men kommer de öppna och kolla ?

Komemr skickas med DHL 2-7 dagar om det nu gör någon skillnad?

Någon som beställt en stor beställning och har erfarenhet? och

Det kommer vara ett värde över 1600 sek. runt 1600-2000 kr.

tack på förhand //
Gör du en order per hörlur du köper så finns ju risken att tullen missar,skipar nån,några paket.
Men då kostar det väl mer med frakten efter som du skulle ta ett snabbare alternativ antar jag?

Desto större paket och desto mer värde (om dom skriver det rätta värdet vill säga) har ju mycket större risk att stoppas i tullen.

Och som sagts tidigare i tråden så spelar det ingen som helst roll om paketet skickas som gåva och ingen loggotyp,text på det alls för tullen har lärt sig att 99% av alla kina,HK butiker har detta som val.
2012-03-10, 20:00
Medlem
Amigo123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizzly
Gör du en order per hörlur du köper så finns ju risken att tullen missar,skipar nån,några paket.
Men då kostar det väl mer med frakten efter som du skulle ta ett snabbare alternativ antar jag?

Desto större paket och desto mer värde (om dom skriver det rätta värdet vill säga) har ju mycket större risk att stoppas i tullen.

Och som sagts tidigare i tråden så spelar det ingen som helst roll om paketet skickas som gåva och ingen loggotyp,text på det alls för tullen har lärt sig att 99% av alla kina,HK butiker har detta som val.

jag skickar gratis alternativet (som tur är) DHL. och om man köper minst 3 så blir de ju några dollar 10-20 usd billigare styck. sen att paketet väger runt 4.5 - 6 kg, det är de som oroar mig. för det är ju inte rumsrena lurar och vill inte förlora 1600 - 2000 kr och att de pillar på paketet och råkar se att de är fake modeller ( dock för privat bruk) :P

köpte ett par på 1,5 kg nyligen och fick tulla 200 på de.
Senast redigerad av Amigo123 2012-03-10 kl. 20:02.
2012-03-10, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amigo123
jag skickar gratis alternativet (som tur är) DHL. och om man köper minst 3 så blir de ju några dollar 10-20 usd billigare styck. sen att paketet väger runt 4.5 - 6 kg, det är de som oroar mig. för det är ju inte rumsrena lurar och vill inte förlora 1600 - 2000 kr och att de pillar på paketet och råkar se att de är fake modeller ( dock för privat bruk) :P

köpte ett par på 1,5 kg nyligen och fick tulla 200 på de.

Är de fake förstör tullen de. Det spelar ingen roll om det är för privat bruk. Kostar de 2000 kronor totalt blir det närmare 750 kronor du betalar. Märker de att de är fake så blir det extra på det + att de bränner de.
2012-03-10, 20:17
Bannlyst
Glömde att nämna, skickas det med DHL är det ännu värre. För de förtullas ALLT som överstiger den tillåtna gränsen och de är mycket mer striktare.
2012-03-10, 20:32
Medlem
Grizzlys avatar
Ja visst ja det finns ju mängd rabatt med tänkte inte på de
Som jag sa det är ju större risk med ett större paket.
Samtidigt så kostar ju varje paket som fastnar 100-150:- i avgift (till posten,dhl,etc) plus tull och moms (men tull så måste värdet vara över 1400:-) momsen tas ut från första öret (oftas 25%).

Så skickar du i olika paket och alla tas så mister du ju rabatten samt 100-150:-x antal paket och även momsen.
Så det kan ju bli betydligt mycket dyrare då.

Tar du allt i ett paket så har du ju rabatten och endast en avgift på 100-150:- plus moms och tull som kan vara allt från 0-20% men det är då större risk att tullen tittar på paketet.

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632 f3ba9280005754.html
http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror/tullochmomspavanligtforekommandevaror.4.13ca5ad811 a0aafa2cc8000927.html

Så vilket du ska ta är svårt att säga du får räkna fram till hur mycket det kommer att kosta om tullen tar 1,2,3,4,5,osv paket det kan ju vara billigare att köra allt i samma om tar mer än ett paket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in