2010-01-20, 00:18
Medlem
I högstadiet några gånger mytade jag/gänget att jag fyllde år, fick sång och undervisande lärare frågade vad jag fick för paket, en började babbla om att hon fyllde så sent på året etc.

En klasskompis i låg- och mellanstadiet mytade om att han varit basketproffs, han var bäst i sitt lag men hade inte tid att spela mer för han började jobba på en restaurang, hans pengar förvarade han i fyra kassaskåp hemma. En dag kollade han på sitt ex-basketlag när de hade match, bollen hamnade i hans knä när han satt på läktaren, då ville de att han skulle vara med igen.
En gång åt vi pizza, då sa han att pizzabagaren var hans mosters ex-man.
En gång när han följde mig hem, huset jag bor i var 1 år gammalt likaså området som ligger utanför stadsgränsen, när vi gick på en cykelväg "jag hittar riktigt bra här, för jag åker inlines här varje dag", hade räckt med att säga att han hittade.
En valborg träffade jag honom och en till i vår klass nere vid brasan som man gick till på den tiden och vi umgicks. I skolan berättade han att han var pigg och pissnödig den kvällen, för han och den andre i vår klass hade druckit fyra cider och två koppar kaffe, vi gick i fyran.
Citera
2010-03-08, 00:59
Medlem
En kille som ljög varenda dag och jag orkar verkligen inte skriva upp allt men här kommer en jag minns väl!

"Jag har byggt en polisbil helt själv med inbyggt GPS-system jag själv byggt, som kan se alla polisbilar i världen så jag kan hjälpa dom med pistolen jag byggt själv."

Helt vrickad
Citera
2010-03-15, 23:29
Medlem
Vi snackade om att vi spelat det nya Battlefield 1942 och att man kunde ha samurajsvärd och hugga huvudet av folk samt kasta det. Mytomanen i gruppen hade inte spelat spelet, vi andra hade.

Dagen därpå kom han o sa att han nu spelat det och att han huggit av huvudet på två stycken.

Han hade även spelat GTA spelet där man kunde cykla. kommer inte ihåg vilket, anyhow.
Spelet hade vid tillfället inte kommit ut, men han hade laddat ner det.
På frågan av handling/nya vapen etc kunde han inte berätta nåt. Nämnde bara en massa saker från trailers till spelet.

Han ljög om att han var på begravning för sin far i Stockholm efter att han inte kom till skolan.

Han hade supit en massa, inte sant märkte vi första gången vi drack med han.
Vi följde han hem. Berättade dagen efter att han inte kom ihåg något alls. Sen berättade att han gått hem till sitt ex asnitad o runkat i hennes kök. Men han kom inte ihåg något ju, sa vi. Men just det kom han ihåg..

Ljög konstant och hela tiden. Hittade på saker och så. Detta var i högstadiet.
Citera
2010-03-17, 19:21
Medlem
FattigaShejkens avatar
Största mytaren du känner

Vem är den största mytaren du känner? Vad mytade h*n om och vad gjorde du efteråt?

Min kompis drog till den sämsta myten någonsin. Den gick såhär:

Han hade ett jobb på Bb. Där städade han och all den skit som följde med jobbet. En dag skulle ALLA läkare och sjuksköterskor ut och äta och han var då ENSAM på bb. En kvinna ska just då föda ett barn och eftersom att han är den enda där så förlöser han barnet SJÄLV. Inte bara det... nänä... Innan de är tillbaka så hinner han också städa och klippa av navelsträngen och se till så att allt är fixat.

Pallade inte käfta emot så jag bara nickade och hummade...

(hittade ingen tråd om detta så hoppas att jag är den förste)
Citera
2010-03-17, 19:32
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Vem är den största mytaren du känner? Vad mytade h*n om och vad gjorde du efteråt?

Min kompis drog till den sämsta myten någonsin. Den gick såhär:

Han hade ett jobb på Bb. Där städade han och all den skit som följde med jobbet. En dag skulle ALLA läkare och sjuksköterskor ut och äta och han var då ENSAM på bb. En kvinna ska just då föda ett barn och eftersom att han är den enda där så förlöser han barnet SJÄLV. Inte bara det... nänä... Innan de är tillbaka så hinner han också städa och klippa av navelsträngen och se till så att allt är fixat.

Pallade inte käfta emot så jag bara nickade och hummade...

(hittade ingen tråd om detta så hoppas att jag är den förste)

Haha, ja. Det lät ju inte så troligt.

Men tyvärr.

https://www.flashback.org/t886904
Citera
2010-03-17, 19:41
Medlem
Hedvigssons avatar
Kände en gång en kille som var mytoman, han var helt hopplös. Ska dela med mig av mina 2 favoriter, så håll till godo!

1. Han hade nya skor, skyddsskor med stålhätta och grejer, då sa han "Fick den av min farsa som jobbar på volvo, det är ju 1200 grader varmt där och då gäller det att ha ordentliga skor".

2. Han hade en kusin som klättrade upp för eiffeltornets utsida och hoppade ner när han var högst upp men han överlevde för han landade i en bäck.

Han var väldigt rolig att lyssna på

skön tråd!
Citera
2010-03-17, 20:48
Medlem
Emobunnys avatar
En av mina bättre kompisar kom till skolan med en tröja sydd av hans syster där det stod FÖL på ryggen. Den kände mytomanen vi kallar honom för Johan säger följande:

Johan: Snygg tröja, vilket märke är det?

Vi beslutade oss för att driva lite med Johan.

Kompisen: FÖL heter det, min syrra köpte den i USA och jag fick den igår.

Johan: Ajuste! Jag har flera sådana tröjor i min garderob, de är asnice ju!

Han hade förövrigt bankat ner 20 pers tillsammans med sin brorsa.
Han hade en Picasso uppe på vinden men ville inte visa den pga risken för inbrott.
Han klarade diverse tuffa tricks på skidor men inte när vi var på skidresor med skolan.
etc etc etc.
Citera
2010-03-17, 20:49
Medlem
Emobunnys avatar
En av mina bättre kompisar kom till skolan med en tröja sydd av hans syster där det stod FÖL på ryggen. Den kände mytomanen vi kallar honom för Johan säger följande:

Johan: Snygg tröja, vilket märke är det?

Vi beslutade oss för att driva lite med Johan.

Kompisen: FÖL heter det, min syrra köpte den i USA och jag fick den igår.

Johan: Ajuste! Jag har flera sådana tröjor i min garderob, de är asnice ju!

Han hade förövrigt bankat ner 20 pers tillsammans med sin brorsa.
Han hade en Picasso uppe på vinden men ville inte visa den pga risken för inbrott.
Han klarade diverse tuffa tricks på skidor men inte när vi var på skidresor med skolan.
etc etc etc.
2010-03-17, 21:09
Medlem
alec.baptistes avatar
Jag har träffat säkert fem såna här riktiga mytoman-helveten och jag hatar dem så jädra mycket.

En historia, min förra flickväns bror,
Jag skulle upp och fiska i en sjö vid ett fjäll i Sveriges norra delar, iaf så började han gapa om storgäddan där och då sa jag att jag fått upp en på tio kilo när jag var 15, då kommer killen på direkten med, ja i hågsjön fick de upp en på 28!
Oj! sa jag de måste vara rekord för nån så stor gädda har jag aldrig hört talas om,
då spottar han ur sig Ja o året innan tog dom en på 38!!
Jahaaaa! utbrister jag och låtsas fundera, nämen när jag tänker efter så tror jag rekordet i sverige inte ens är över 25 kg...
Då säger myten, ja men det beror på vilken sorts gädda det är....
Jaha vilka gäddor finns det då sa jag, enbart för att bränna på han lite.
Men ska den som ger sig han börjar rabbla, Vanlig gädda, Strömgädda, Näbbgädda, då fråga jag hur stor näbbgädda han hade hört talas om, 32 kg svarar han!!!

Jag skulle kunna nita fanskapet, en näbbgädda blir fan inte större än 5 kg.

Sån här var han jämt den jäveln, och de få gånger han talade sanning så trodde man ju ändå inte på han.
Citera
2010-03-17, 22:30
Medlem
FuskandeTalibans avatar
Orkar inte skriva så mycket som går att skriva om personen i fråga. Men en liten rolig myt var när han berättade om sin Replay-jacka som kostade 20 tusen. Jackan ifråga kostade egentligen 2 tusen
Citera
2010-03-17, 22:45
Medlem
welanders avatar
Ojoj, jag vet en kille som är duktig!.
Han golvade 18 personer själv, han börja med att gå fram till den största av dom som var 2 meter och fick ner honom på en smäll.
Han har suttit på kåken i 2 år (han var 17 när han sa det).
en dag gick han runt på stan och berättade för alla att han har 2 ton marijuana hemma.
en gång när han stod och rökte en joint kom det fram 2 poliser men dom skulle bara fråga om
dom fick vara med på den, och det fick dom.

Cool kille
Senast redigerad av welander 2010-03-17 kl. 22:47.
Citera
2010-03-17, 23:04
Medlem
borrasss avatar
har lite om en kille från smålands djupa skogar.

Han hade en vw bubbla som isbil och en gång när han var ute på isen o körde så gick den igenom, men det var inga problem för han körde på botten upp på land igen.

Han hade en saab 900 turbo som var riktigt grym (enl han själv), när han gasade fullt så drog den upp på bakhjulen (saaben är framhjulsdriven).

Hans camaro hade en kompressor under instrumentbrädan som han kunde koppla in när han ville.

Ett tag hade han en tjej (?) i polen som han hälsade på, när han kom hem så berättade han om det fattiga landet där folk bodde i hyddor utan fönster samt att dom eldade direkt på golvet.

det sjukaste är att han trodde på allt han sa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in