2009-03-27, 03:05
Medlem
ostresss avatar
haha mytomaner äger. Dom e så jävla roliga så det inte e sant! Måste dela med mig med den värsta lögnen jag hört.

En "kompis" berättade att han skulle tända sin cigg men sin tändare, å gasen var slut. Då såg han en helikopter som flög över honom, så han kastade ett mynt på helikopters tank så att bensin läckte ut. Med det så fyllde han på sin tändare. När tändaren äntligen var fylld så kastade han sitt tuggummi på helikopter tanken och täckte hålet. hahaha muppjävel!
Tycker lite synd om honom ändå. Det värsta med mytomaner är ju att dom tror på det dom säger. Kallar man dom för lögnare så tycker dom ju att man e dum i huvet. LOL
Citera
2009-03-27, 07:05
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
Hehe lögner om kampsportskunskaper verkar vara ett återkommande ämne hos många mytomaner.

En annan sak som är återkommande hos mytomanerna är Klingtbergare och andra urban legends.Nu kommer det här börja som en Klintbergare.
Min farsas polares tjej höll jämt på o drog massor av såna historier, eftersom det var cirka 20 år sen så tänkte dom väl inte lika mycket på det. Men sen när farsan hade läst om Klintberg och några av hans historier så tyckte han att han kände igen många av hennes berättelser. Men hon berättade ju som att hon hade upplevt det själv.

En gång kunde han inte hålla sig utan sa "Men du, det där har jag läst om i råttan i pizzan. Det är ju inget som har hänt på riktigt."

Hon blev tydligen skitsur över det
Citera
2009-03-27, 07:36
Medlem
C8H11Ns avatar
Träffade en alkoholist häromdagen som tydligen hade varit Göteborgs bästa målvakt -65 och att ÖIS, IFK, GAIS och BK Häcken ringde till honom konstant. Hans IFK-hejande pappa blev dock sur när han valde ÖIS så han blev utkastad och blev därför alkis.
Citera
2009-03-27, 08:06
Medlem
har en barndomsvän som är en "äkta" mytoman har sagt mkt roligt

Kommer främst ihåg när han berättade att han hade vart på kulturskolan(spelade trummor) och när han hade slutat så hade han gått ut och sett att en kärring hade blivit överkörd på vägen, och dom stog och skyfflade i hennes kroppsdeler i ica-påsar(brandkåren), hon var i princip köttfärs, och han var ändå 16år vid tillfället när han berättade detta.

men konstigt nog så stog det inte ett skit om en överkörd kärring i tidningen eller nån annanstans
Citera
2009-03-27, 09:51
Medlem
hans farsa är även mytoman han med, han berättade bla för min farsa att deras granne gömde juha valjakalla (stavning?) i sin källare när han var på rymmen ifrån fängelset.

Och han sa även till min klasskamrats farsa (som även är grannar) att han son (mytomanen i förra inlägget) hade redan läst upp matte A,B,C innan han började gymnasiet, fast att han gick i sämsta mattegruppen på högstadiet, och läste matte A senare på gymnasiet (går samma linje som han)
Senast redigerad av gnusen 2009-03-27 kl. 10:25.
Citera
2009-03-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
haha mytomaner äger. Dom e så jävla roliga så det inte e sant! Måste dela med mig med den värsta lögnen jag hört.

En "kompis" berättade att han skulle tända sin cigg men sin tändare, å gasen var slut. Då såg han en helikopter som flög över honom, så han kastade ett mynt på helikopters tank så att bensin läckte ut. Med det så fyllde han på sin tändare. När tändaren äntligen var fylld så kastade han sitt tuggummi på helikopter tanken och täckte hålet. hahaha muppjävel!
Tycker lite synd om honom ändå. Det värsta med mytomaner är ju att dom tror på det dom säger. Kallar man dom för lögnare så tycker dom ju att man e dum i huvet. LOL

haha
Citera
2009-03-27, 10:23
Medlem
fafferss avatar
Finns inget jobbigare än mytomaner.

Är det någon som vet om denna sjukdom är botlig eller hur man kan knäcka dem på ett vackert sätt?
Citera
2009-03-27, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faffers
Finns inget jobbigare än mytomaner.

Är det någon som vet om denna sjukdom är botlig eller hur man kan knäcka dem på ett vackert sätt?

skäm ut dom/den riktigt ordenligt inför folk, tex när dom kommer med sina påståenden så ska motargumentera som fan, dom brukar bli jävligt sura då ialla fall
Citera
2009-03-27, 11:20
Medlem
ahamass avatar
En tragisk figur i min dåvarande hemtrakt gjorde gällande att han vid tillfälle hade jobbat som kranförare på en oljeplattform i Nordsjön. Det kunde väl ha varit sant om det inte hade visat sig vara plattformen Alexander Kielland det gällde, som slog runt år 1980 varvid 123 människor omkom. Vår kranförare hade dock haft is i magen och väntat i sin kranhytt hundra meter över plattformen, när hela konstruktionen välte. När hytten befann sig blott några meter över vattenytan hoppade vår hjälte ur hytten och ned i det iskalla vattnet och undkom så.
Tyvärr bröt han höger arm vid nedslaget men lyckades trots det simma tillbaks till Bergens hamn där han möttes av blåsorkester och en jublande folkmassa som skallade: - "Länge leve Lasse"....

På frågan hur han hade livnärt sig under den långa simturen svarade han på sitt självklara vis: - "Jag fångade fisk, det var gott om fisk på den tiden".

Ja, kära nån.
Senast redigerad av ahamas 2009-03-27 kl. 11:27.
Citera
2009-03-27, 12:25
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
skäm ut dom/den riktigt ordenligt inför folk, tex när dom kommer med sina påståenden så ska motargumentera som fan, dom brukar bli jävligt sura då ialla fall
Inte ens det brukar bita på de mest rabiata mytomanerna. T.ex. snubben jag berättade om tidigare i tråden. Jag och jobbarpolarna tänkte en gång överbevisa honom angående Kaknästornet han varit med och byggt (suck).
Han hävdade nämligen att det var lika högt som Eiffeltornet, och vi ringde upp deras informationsavdelning från en högtalartelefon i fikarummet så alla skulle kunna höra svaret. Även mytomanen själv.
Tjejen i informationen svarade att det var 144 meter inkl. mast (inte exakt säker på höjden då det är många år sedan, men iaf. långt ifrån Eiffeltornets 300 m)
Vad gör dårjäveln? Jo han lutar sig helt coolt bakåt i stolen och säger:" Det är då själva fan att de anställer folk som inte vet vad de snackar om"
Stöön,vad gör man med såna personer??
Citera
2009-03-27, 13:05
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Inte ens det brukar bita på de mest rabiata mytomanerna. T.ex. snubben jag berättade om tidigare i tråden. Jag och jobbarpolarna tänkte en gång överbevisa honom angående Kaknästornet han varit med och byggt (suck).
Han hävdade nämligen att det var lika högt som Eiffeltornet, och vi ringde upp deras informationsavdelning från en högtalartelefon i fikarummet så alla skulle kunna höra svaret. Även mytomanen själv.
Tjejen i informationen svarade att det var 144 meter inkl. mast (inte exakt säker på höjden då det är många år sedan, men iaf. långt ifrån Eiffeltornets 300 m)
Vad gör dårjäveln? Jo han lutar sig helt coolt bakåt i stolen och säger:" Det är då själva fan att de anställer folk som inte vet vad de snackar om"
Stöön,vad gör man med såna personer??

Vilken jävla idiot.
Citat:
Jag har själv försökt mig på denna metod. Det slutar oftast med att mytomanen säger "Gick du på den lätta?" "men ja skojja ju bara fattar du väl?!"
Citera
2009-03-27, 13:23
Medlem
-Jamaica-s avatar
Haha, träffade en riktigt kul snubbe en gång.

Han hade åkt till nån liten sjö för att campa när han var ung, och tagit med sig massa häftiga bomber och spränggrejer. Iallafall så hade han fått för sig att spränga en sjö, vilket han enligt honom lyckades med. Hans kommentar om det var;
"Höhö, det regnade i flera dagar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in