2009-03-27, 14:11
Medlem
the_d0ct0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Inte ens det brukar bita på de mest rabiata mytomanerna. T.ex. snubben jag berättade om tidigare i tråden. Jag och jobbarpolarna tänkte en gång överbevisa honom angående Kaknästornet han varit med och byggt (suck).
Han hävdade nämligen att det var lika högt som Eiffeltornet, och vi ringde upp deras informationsavdelning från en högtalartelefon i fikarummet så alla skulle kunna höra svaret. Även mytomanen själv.
Tjejen i informationen svarade att det var 144 meter inkl. mast (inte exakt säker på höjden då det är många år sedan, men iaf. långt ifrån Eiffeltornets 300 m)
Vad gör dårjäveln? Jo han lutar sig helt coolt bakåt i stolen och säger:" Det är då själva fan att de anställer folk som inte vet vad de snackar om"
Stöön,vad gör man med såna personer??
Fyfan i ett sånt läge vill man bara ge mytarn en fet smäll på käften, ord biter inte på mytomaner.
Citera
2009-03-27, 16:05
Medlem
theshades avatar
Kan återberätta det farsan berättade för mig om en mytoman som jobbade på hans jobb när han var yngre. (Återberättandet är smått modifierat eftersom jag inte minns detaljerna, men ungefär så här lät det: )

Snubben pratade vitt och brett om sin fina båt han hade köpt för enorma pengar. Pengar som farsan och alla andra jobbarkompisar visste att han inte hade.

Tillslut tröttnade gänget på hans skitsnack och farsan sade: "hörrödu, låt oss få se den där fina båten någongång!" Ja visst det gick utmärkt. "Det kan vi ju ta nu när semestern kommer igång! Svarade han glatt i tron om att det skulle glömmas bort tills dess.

Mycket riktigt så plingade farsan o gänget på dörren en dag under första veckan i semestern, då de hade kontrollerat att mytomanen inte var upptagen.

-Tjena, ingenting för dig idag?
-Öh, hej. Näää vadårå?
-Vi är ju så grymt sugna att få kolla in båten! Kom så drar vi! (påtryckningar från alla närvarande)
-Öh, ehh... OK häng med. (går ut mot bilen.)

Efter en lång färd ala "Är vi inte framme snart?" kommer de slutligen fram till en båtbrygga med ett par lediga platser bland de förtöjda båtarna. Snubben går sakta ut på bryggan och ställer sig slutligen vid en av de tomma platserna och utbrister "Åh herregud! Båten har blivit STULEN!"

Minns inte riktigt men jag tror att gänget konfronterade honom och bad honom lägga ner skitsnacket, men att han höll stenhårt på lögnen. Låtsades tom ringa polisen och anmäla båten stulen om jag minns rätt.
Citera
2009-03-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Hoppas denna inte blivit postad innan.
Passar rätt bra i tråden i alla fall, grymmaste mytomanen i hela USA utan tvekan.

http://vimeo.com/1468280?pg=embed&sec=1468280

fy fan va bra, hahaha störtskön kille men samtidigt redigt jävla efterbliven haha
Citera
2009-03-28, 02:37
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
han bodde med sin mamma och jag frågade var hans pappa var. han svarade att hans pappa var general och ägde världens största minfält.

Vad vore poängen med att äga ett minfält? Varför skulle man vilja det?
Citera
2009-03-28, 11:34
Medlem
GeneralEttans avatar
Farsan

I min klass har vi en snubbe vi kallar för farsan(robin) , vrför? Jo för han myttar om sin fars bravader.

1) Hans far har dragit upp en gädda på TVÅ meter!!!
2) Han far fångade en nyårsafton en nyårsraket som var på väg han dotter.
Fatta en raket!! Vet inet hur snabbt en sån flyger men det kan fan inte ens Bruce Lee göra och Robins farsa lär ha varit rätt så dragen.
3) Hans far har blivit bannad på livstid från spybar. (tror han spöa upp en massa vakter )

kommer inte på mer farsan storys just nu kmr senare

Just det så fort en lärare nämner nåt t.e.x att i Australien så har dom problem med hudcancer pågrund av ozonhållet så har han en kompis därifrån som har haft hus cancer hade ärr över hella kroppen som fick skära bort
Citera
2009-03-28, 12:15
Medlem
fjiskens avatar
Åh va ja älskar mytomaner har haft ett par mytto polare genom åren, och fdan va dom förgyllt mina dagar!

Hade en polare som sa att hans pappa slängt en 450cc cross över ett 2m staket, en som hade ne farbror me en ferrari som gick på bakhjulen utan chassi (?) och en som vars farsa hade uppfunnit nån internet kabel som va så hightec så de inte var sant... idioter
Citera
2009-03-28, 12:56
Medlem
OggeOJs avatar
Klassens madrass/mytoman hade

Köpt en moped som hon sedan skulle ha sålt för hon var för liten för den. Det var hon också... För pengarna skulle hon sedan köpt en synth. VAd ser man när man kommer hem till henne? Inte fan ser man en Nord Lead i vilket fall, man ser ett tattigt jävla Casio-keyboard.

Hennes bror var bög också. Tills han träffade sin flickvän...
Citera
2009-03-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Åh va ja älskar mytomaner har haft ett par mytto polare genom åren, och fdan va dom förgyllt mina dagar!

Hade en polare som sa att hans pappa slängt en 450cc cross över ett 2m staket, en som hade ne farbror me en ferrari som gick på bakhjulen utan chassi (?) och en som vars farsa hade uppfunnit nån internet kabel som va så hightec så de inte var sant... idioter

Då myttade han ju inte..
Citera
2009-03-29, 04:08
Medlem
Har två ganska roliga mythistorier från två olika personer.

Den första var det en kille som berättade att han hade snackat med sin farsa angående att han ville ha ADSL (då när det började bli populärt med det) men hans farsa sa att nej det ska vi inte skaffa.
Då hade han skruvat isär sitt 56k-modem och "trimmat" skiten så att han fick uppkoppling upp emot 100mbit.

Den andra snubben berättade om en händelse som enligt honom skedde i USA. Första gången han berättade om det var det hans farsas kompis, och andra gången var det tydligen hans farbror som hade vart med om händelsen.
Han hade gått med sin flickvän i något slumkvarter i USA, så hade ett gäng på 12-15 personer kommit mot honom och sagt något i stil med "Du kan dra, men bruden stannar med oss."
Då hade hans farbror/farsas polare gått fram till "ledaren" av gänget, ploppat ur ögonen med sina fingrar och kastat iväg dom, och gänget hade sprungit där ifrån.

Kan säga att den andra personen ofta berättar väldigt konstiga/otroliga händelser och historier om personer han känner som gör just konstiga/otroliga saker...
Citera
2009-03-29, 04:53
Medlem
Pilsks avatar
En kille jag känner lite halvdant sådär brukar hitta på en massa historier.

Exempel:
Hans katt har hittat en 500-lapp.
Han har jättemånga vänner som gjort konstiga saker och sen när man frågar om dom så säger han att dom har flyttat, han har säkert 20 vänner som har gjort udda saker och sedan flyttat.

Av någon anledning så handlar alltid hans historier om hans husdjur, påhittade vänner och dataspel.
Citera
2009-03-29, 14:48
Medlem
Me.rawrs avatar
en kille i 9an sa att han hade 2 ferrariskärmar men ingen dator.
han sa också att hans första bil skulle vara en Rymdfärja & att hans bror jobbade på NASA men han satt i kassan på COOP
Citera
2009-03-29, 22:22
Medlem
noreones avatar
När jag och mina vänner slutade högstadiet och hamnade på olika gymnasium så
fick jag höra lite historier om skumma klasskamrater, men det var en som var
någorlunda lik det som beskrivs i denna tråd.

Min polare blev vän med killen då de båda hade rök-pauser som gemensamt intresse.
Och varje dag jag träffade min polare så fick jag återberättat för mig vad hans nyblivna
kamrat hade berättat under dagen.
Det var tydligen så illa att min polare sade till mig: "så fort du har hälsat på honom så kommer han att berätta en ny fantastisk historia".
Och en vacker dag så träffade jag denne, och visst fan, jag hade knappt hunnit
presentera mig innan han helt plötsligt började snacka om festivalen (måste ha varit i något annat land) han hade varit på häromdagen där han hade druckit två plattor bärs och sköljt ner dessa med en flaska whiskey och en flaska vodka, och inte fan
vart han så jävla full heller, nej han tog tydligen farsans bil och åkte hem direkt efteråt.
Det var bara att nicka inställsamt och undvika ögonkontakt i hopp om att han
skulle sluta, men det gick bara vidare med snack om att han var junior-mästare
i tyngdlyftning men hade slutat med det för att han hade blivit grovt alkoholiserad
eller något.
Träffade dock aldrig denne människa berusad, och är glad för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in