2008-10-27, 21:17
Jag kände en vars bror slagit ihjäl en tjur med ett slag och kastat en kille ett tjugotal meter.
Citera
2008-10-27, 22:53
Medlem
Tyvärr har jag inte haft turen att träffa på några riktiga mytomaner i mina dagar, men det har min lillebror. Min lillebrors barndomsvän är en tvättäkta mytoman. Låt oss kalla mytomanen ifråga för "Nisse". Här är några exempel på hans lögner:

Ålder: ca 5-6 år
Nisses pappa var minröjare i Afrika. Han "var" också på något stort krigsfartyg. Dessutom var han chef för något stort företag.

En gång när Nisse skulle ha barnkalas så hyrde de in ett 50-tal stora studsmattor som stod i ett enormt garage så att man kunde hoppa från en studsmatta till nästa. Dessutom skulle det finnas två elefanter som man kunde rida på. Men det blev aldrig något kalas.

Ålder: ca 8 år
Nisse har en "robottå", efter att hans tå gjorts till köttfärs av propellern på deras gigantiska båt som enligt hans beskrivningar snarare kan liknas vid en färja. Det hör till saken att det var en av de mellersta tårna.

Ålder: ca 12-16 år
Nisses kusin dog en gång. Men han lever nu. Nisses pappa låg i koma, men samma dag som min lillebror fick veta detta syntes pappan till i affären - fullt frisk! Nisses morfar dog en gång, och en gång till!(på riktigt den andra gången.) En gång skulle Nisse opereras med enbart 20% chans att han skulle överleva. För ett par månader sen hade Nisse visst lungcancer.

En annan av min lillebrors vänner är också han något av en mytoman. Låt oss kalla honom "Hasse".

Hasse började putta på en något äldre kille varpå han fick sig en smäll. Sen fick Hasse och hans kompisar, inklusive min bror, lägga benen på ryggen och gömma sig i ett garage. Sen lugnade han sina kompisar med att han kunde ringa sin brorsa som för tillfället var med några inflytelserika medlemmar i Hells Angels. Men ädel som han var så lät han bli att göra det, ty "han ville inte ha någon annans död på sitt samvete". När han sedan återberättade händelsen för utomstående så hade den ganska harmlösa smällen brutit både näsbenet och tre revben på stackaren.
Citera
2008-10-28, 10:02
Medlem
Hardtails avatar
När jag var liten så bodde det en äldre kille på min gård, han var mycket äldre men hade ändå inte den där respekten som äldre barn borde få av yngre.

Han hängde alltid med folk som var minst fyra år yngre än honom, gärna de som var mobbade.. Lite småtjock och osedvanligt lång, helt enkelt felproportionerad..

Denna pojke ljög om ALLT. Ett par axplock från en vanlig dag på gården kunde vara att han minsann kunde göra en U-sväng med sin 125cc racingmotorcykel på bana (notera att han var åtta år vid detta tillfälle, som om resten inte vore faschinerande nog). Tyvärr kunde han inte visa detta för att racingmotorcykeln stod ute på hans landställe.

Några år senare kunde handessutom göra dubbel bakåtvolt på sin motorcross. Tyvärr kunde han inte visa det för att crossen stod uppe på vinden (!) och han hade lite ont i nacken (detta ljög han om i över två år och ursäkterna ändrade sig inte så han hade tydligen väldiga problem med ryggen) Detta var runt år 2000, passande nog då Carey Hart hade börjat försöka sig på världens första backflip på cross. Mytomanen i mitt område hade dock gjort det när bara hans pappa såg på. SYND bara att hans pappa inte var hemma och kunde berätta det, han var på resa till Indonesien där han jobbade. Framkom senare att denna pappa enligt utsago pendlade till jobbet.

Självklart ljög han även om att han hade alla leksaker som visades på reklamerna.
Citera
2008-11-20, 01:02
Medlem
Muzukashiis avatar
Kanske lite off topic. Men jag upplever ofta att folk tror att jag ljuger när jag ska berätta något som faktiskt hänt. Märker ofta när jag berättar saker att det finns vissa personer i min bekantskapskrets som misstror mig så fort jag ska berätta något roligt. Det har gått så långt att jag drar mig för att berätta saker bara för att jag inte vill bli tagen för lögnare.

Tog upp det hela med en kompis och han sa att det har mycket med mitt tonfall och utseende att göra. Att jag ser och låter opålitlig och att jag alltid låter lite skämtsam eller sarkastisk oavsett vad jag säger.

Extra jobbigt är det när det händer på typ familjenmiddagar och sånt.

Till grejen hör att jag sällan hittar på saker, men att de få gånger jag är tvungen att ljuga blir jag ofta trodd.

Är det någon annan som råkar ut för liknande grejer?
Citera
2008-11-20, 03:28
Medlem
Siefmans avatar
haha jag minns en zigenargrabb i vår klass. Vid tillfället gick vi sexan och han kunde tamefan inte änns klockan.

Han sa att den var kvart i halv 11.
En dag berättade han för oss om att hans far hade en Ferrari hemma, när vi frågade om vi fick komma och kolla sa han

- nej vi har sålt den han sa också en massa andra saker som jag dock inte minns
Citera
2008-11-20, 03:37
Medlem
Cancertids avatar
Hade en innebandytränare förut som var en rejäl mytoman.

Han var en tjock lufs med förkärlek till whisky och datorer.
Dock så hade han tagit SM-guld i innebandy och pingis. I vilka lag framkom aldrig.
Han var även SM-mästare i något bilspel och kunde bryta arm utav "bara faen".
Tyvärr så fick man aldrig se prov på något vettigt, förutom att han lufsade omkring hostandes och svettandes under träningarna och hur han var en otroligt dålig förlorare på bilspel.

Jag känner dock väldigt många som ska bräsa på sina historier utav helvete.
Det kanske kan klassas som lite mytomani, när man själv har varit med och sett att det inte alls gick till så som det beskrivs. Blir så jävla trött.
Citera
2008-11-20, 16:38
Medlem
weapons avatar
Finns en rätt kul lite äldre man en bit från där jag bor. han har alltid gjort allt som man pratar om men liite värre hela tiden. Har jag varit på månen så han varit på mars osv.
Citera
2008-11-20, 16:57
Medlem
Kexars avatar
Har en polare som påstod sig tillhöra en adelssläkt.
Citera
2008-11-21, 21:03
Medlem
Tycker till skillnad från många här att det inte är roligt alls med mytomaner.
Mår bara dåligt, det är så jävla jobbigt när man hör att en lögn är på väg så måste man sitta x-antal minuter och genomlida totalt bullshit.

Jag tycker även synd om att folk som tror att dom är så ointressanta att dom måste hitta på överdrivna lögner för att man ska "vara polare" med dom, som om jag bryr mig liksom. Jag gillar dom även om dom inte fått en BJ av prinsessan.
Citera
2008-11-21, 21:09
Bannlyst
Snackade med ett Wt-snubbe som påstod att han körde sin bil med "bensin som man använder i gripen plan"Som han dessutom använde i gräsklipparen och snöskotern...

Han prata också om hur hans gammla Ockelbo 300 hade spunnit snö 40 meter bort när han skulle dra upp en annan Ockelbo från en vak
Citera
2008-11-21, 22:43
Medlem
Santerias avatar
Kan man även kalla människor som överdriver för mytomaner? Finns en kille som nyligen slutit sig till min bekantskapskrets, han över driver allting om sig själv och de saker han äger. Han har stans snabbaste bredband, ska tatuera sig hos Sveriges bästa tatuerare, lyssnar på världens bästa musik osv. Fruktansvärt lamt och uttröttande. Har han helt enkelt inte kommit ut ur puberten och vill hävda sig med yttre ting eller är det en nypa av mytomani i honom?
Citera
2008-11-21, 23:56
Medlem
om en mytoman ljuger om att han är mytoman då? :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här