2008-10-26, 15:28
Bannlyst
haha, vilka idiotiska mytomaner de finns.

Man har ju hört ett å annat av bekanta, t.ex en sa att hans farsa äger en nattklubb, och att hans släkt "äger" typ hela polska maffian. Och att dom har en jävla massa pengar å han kan få vad han vill bara han frågar, lyxbilar, båter hela hotell, u name it.

En annan sa att när han va i lumpen så tog han å en polare en stridsvagn och var ute å driftade med den på stan. hmm
Citera
2008-10-26, 18:43
Bannlyst
Vet en kille som var ute och söp på stan, hittade en brud, drog hem till henne o knullade (självklart!) sen när det var färdig knullat så drog han ut på stan och hittade en ny brud, drog hem till henne o knullade (självklart!)

Gissa om det var första brudens syrra...

Samma kille brukade dra massa rövar historier på högstadiet där han snackade om när han o brorsan (som är lastbilschaffis! eller är han det? ) körde till luleå i 200 km/h kvällen innan osv osv....
Citera
2008-10-27, 04:42
Medlem
Det hemskaste är att de själva tror på vad de säger.

Toskala
Citera
2008-10-27, 04:52
Medlem
D_Devils avatar
En bekant påpekade att hans farsa skulle köpa Porsche nu i veckan.
Visst tänkte jag, enda problemet är väl att de bor i en tvåa i förorten och båda föräldrarna tjänar under snitt.

Samma person har förut hävdat att hans 850 har 400 hästar.
Innan 850'n så hade han en E38 BMW 750iL. Knappast!

Han brukar också ljuga om att han känner folk som låter honom köra deras sportbilar, att han ägt flera fina bilar och tycks ALLTID ljuga om något som har med bilar att göra.

Han är 21 och tjänar inte bättre än medel.

Finns en god anledning till att personen bara är en bekant vän, försöker hålla mig borta.
Citera
2008-10-27, 12:33
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
En gammal vän (som jag av naturliga skäl även om jag då och då har kunnat tänka mig att ge honom en andra chans) har uttalat väldigt tveksamma påståenden. Tyvärr finns det otaliga uttalanden och händelser men eftersom jag inte kommer ihåg dem alla så nämner jag här några som jag kommer på just nu: (Följande är inget skämt)

Detta enligt min gamla vän... En dag för många somrar sedan stod, låt kalla min gamla vän för "Mytomanen" och jobbade i en korvkiosk vid en golfbana, (påstod han i allafall och varför han skulle ljuga om det kan man ju fråga sig) när han plötsligt får syn på en helikopter. Den närmar sig och efter någon minut så landar den några meter framför honom mitt på golfbanan. Ut kliver Roger Moore och Gunde Svan. "Mytomanen" kan förstås inte tro sina ögon De går fram till korvkiosken och köper var sin korv, pratar lite och hoppar sedan in i helikoptern och försvinner därifrån.

Jag skrattade en del när jag hörde detta.

En annan gång för längesen nämnde han att han hade köpt en ferrari. (Han var då runt 15-16 år och levde på bidrag och sin mamma och hävdade att han hade köpt en ferrari för två miljoner) Jag undrade vad han hade fått pengarna ifrån. Han svarade med att han hade ärv massa pengar av sin farmor som hade dött När jag ville ta en titt på bilen (jag förstod att han inte hade köpt någon bil vare sig ferrari eller nissan micra) så bortförklarade han sig med att den inte var i stan utan hos hans låtsaspappa som bodde långt bort. Efter ett par dagar så hade han sålt bilen till någon, givetvis långt bort (vilket omöjliggjorde att man kunde bevisa att han inte haft någon bil vilket man ifs ändå redan förstod. Dock retligt)

Han hävdade på allvar att han hade sprungit 300 meter på 7 sekunder.
En massa andra småljug som jag inte kommer ihåg och som jag nog helst bara vill glömma bort.

300 meter på 7 sekunder! Alltså ungefär 44 meter i sekunden, då springer han med en hastighet på 150 km/h. Världsrekord?

Om man ska ljuga så kan man ju dra något som folk tror på, varför inte att man springer 300 meter på 40 sekunder (25 km/h)?
Citera
2008-10-27, 13:35
Medlem
langaocbs avatar
Jag var bekant med en kille och genom honom hans några år yngre bror som var mytomaner när jag var mellan 11-17 bast. Lillebrorsan var såklart värst med lögner som att deras familj ägde Mount Everst och en u-båt men storebror var riktigt jävlig han med.
Han hade bland annat testat såna där svävande skate-boards de har i "Tillbaka till framtiden 2", de hade tydligen någon slags bana där man kunde köra med såna på ett nöjesfält i USA han hade varit på.
När han kom tillbaka från en resa till fjällen hade han fått pris för snyggast hopp under en snowboard-tävling. Han hade imponerat så mkt att han hade fått spons av något team. Efter en del ifrågasättande (och skratt) backade han en aning och sa att han hade fått "mascot-spons"...det var tydligen något unga killar kunde få...lite hangaround-system typ . Han hade givetvis en t-shirt som det stod mascot plus team-namnet på men den låg tyvärr uppe på vinden längst in i hans snow-board väska.
Det sjukaste med de här två bröderna var att deras riktiga icke-mytoman liv fick oss andra från enklare hem att nästan sitta och gapa. Deras föräldrar var bland de rikaste i stan, de hade ett väldigt imponerande hem med biljardbord, teve-spel, datorer och en jävla massa fasicnerande prylar. De hade ett sommar-ställe där de faktiskt hade alla de där prylarna mytoman-ungar brukar påstå att de har "fast på landet" , dvs jet-skis motorbåtar, wakeboards och cross-motorcyklar (det här fanns det trovärdiga ögonvittnen på ).
De hade bott utomlands under delar av deras uppväxt och åkte ständigt på semestrar till exotiska platser. Trots allt detta kom det ständigt grejer ur deras käftar som var uppenbart bullshit eller senare bevisades som lögn.
Det luriga med de här två var ju att de faktiskt var med om en hel del coola grejer så om någon av dom sa att de hade blivit nedsänkt i en "hajbur" bland tiger-hajar så fanns det alltid en chans att man någon gång fick se bildbevis på skiten.
Citera
2008-10-27, 13:36
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
300 meter på 7 sekunder! Alltså ungefär 44 meter i sekunden, då springer han med en hastighet på 150 km/h. Världsrekord?

Om man ska ljuga så kan man ju dra något som folk tror på, varför inte att man springer 300 meter på 40 sekunder (25 km/h)?
Jag kan tillägga (även om det inte spelar så stor roll) att han sa detta då han var i 10-15årsåldern. Även om det är fullkomligt löjligt att säga något sådant i den åldern så känns det ändå lite mindre galet än om en 40-åring hade sagt det. Men ändå, ett väldigt verklighetsfrånvänt påstående.
Citera
2008-10-27, 14:10
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag var bekant med en kille och genom honom hans några år yngre bror som var mytomaner när jag var mellan 11-17 bast. Lillebrorsan var såklart värst med lögner som att deras familj ägde Mount Everst och en u-båt men storebror var riktigt jävlig han med.

Haha vad i helvete? Hur fan förväntar man sig att någon ska tro på det där?

Jag tror inte jag har mött en riktig mytoman någon gång så vet inte exakt hur de fungerar.
Citera
2008-10-27, 14:21
Medlem
Kan komma på en stolle jag gick gymnasiet med....
Allt kretsade runt pengar med denna dåre. Han farsa var skit tuff och gjorde massa brottsligheter och var stenrik självklart. Han hade 70 lak liggandes i sin garderob, vem fan säger det ifall det vore sant för det första... Jag träffade han dagligen å varje gång var det något nytt. Sjuka med sånna människor är ju att dom inte fattar att man inte tror på dom även fast dom drar det sjukaste man någon sin hört så e det ju klart det är sant, även fast man visar hur jävla skeptisk man är till deras påhitta historier.
Träffade en snubbe här om dagen t o m vilkens kusin var skit rik och han skulle få hans ferrari so fort han skaffa körkort. Sjuka var ju att det var första gången jag träffa människan. Vad vill man komma med det ens, jag skiter ju fullständigt i vad hans kusin äger.
Citera
2008-10-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Detta enligt min gamla vän... En dag för många somrar sedan stod, låt kalla min gamla vän för "Mytomanen" och jobbade i en korvkiosk vid en golfbana, (påstod han i allafall och varför han skulle ljuga om det kan man ju fråga sig) när han plötsligt får syn på en helikopter. Den närmar sig och efter någon minut så landar den några meter framför honom mitt på golfbanan. Ut kliver Roger Moore och Gunde Svan. "Mytomanen" kan förstås inte tro sina ögon De går fram till korvkiosken och köper var sin korv, pratar lite och hoppar sedan in i helikoptern och försvinner därifrån.

Började skratta för mig själv när jag läste detta...

Jag har två gamla bekanta vilka båda var mytomaner.
Mytoman1:
Hade ett excalibur under sängen.
Kunde "zooma" med sina ögon.
var släkt med kung Arther eller något liknade.
Hade massa vapen/knivar/knogjärn under sin säng.

Mytoman2:
Vann alltid maaassssooor på poker när ingen annan var med. En gång hade han vunnit en moped på poker.
Fick alltid mest brudar.
Hade alltid sex med någon tjej som ingen såg på toaletten.

Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer av dom. Men mytoman1 hade riktigt rolig historier att berätta. Helt galna.
Citera
2008-10-27, 15:39
Medlem
MajorMongos avatar
Jobbade en kort tid med en mytoman. Han var, inte helt o-tippat, bäst på allt.

Han var med i landslaget i brottning, och hade tävlat i 3 OS. Han hade tyvärr slutat på fjärdeplats alla de tre gångerna, men då tyckte höjdarna inom OS att han hade gjort sig förtjänt av ett pris. Så han fick helt enkelt en bronsmedalj i brottning som tröst. Dessutom skulle han stämma OS för att han inte kom in i landslaget till Peking OS.

Förutom brottningen var han en riktig atlet: han hade, utan säkerhetslinor eller något, klättrat uppför ett 600 m högt berg i sin mormors hemstad Oskarshamn. Dock korrigerades detta senare: han klättrade bara 300 m upp, han var lite höjdrädd.
Dessutom kunde han gå på händerna till en stad som ligger ca 7 mil bort, gå in på McDonalds, köpa en hamburgare för att sedan gå hem igen. En annan rätt stark sak han kunde göra var att hänga med armarna 90 grader i en bom en hel arbetsdag. Dock när han skulle demonstrera klarade han sig blott 32 sekunder innan han fick en flis i handen.

En dag uteblev dock vår käre vän, varpå vi blev lite oroliga (nåja). Två dagar efter kommer han tillbaka. Han berättar då att han kört på en äldre dam med sin moped i ca 70 km/h. Damen dog, men vår vän och hans moped klarade sig utan skavanker.

Edit: Han var snygg också, kunde få alla brudar i världen. Dock tyckte han att hans tjej, som f.ö. såg ut som en påse skridskor, var snyggast. Heidi Klum och gänget var inget att ha.

Håhå jaja, det är inte lätt alltid.
Citera
2008-10-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorMongo
Jobbade en kort tid med en mytoman. Han var, inte helt o-tippat, bäst på allt.

Han var med i landslaget i brottning, och hade tävlat i 3 OS. Han hade tyvärr slutat på fjärdeplats alla de tre gångerna, men då tyckte höjdarna inom OS att han hade gjort sig förtjänt av ett pris. Så han fick helt enkelt en bronsmedalj i brottning som tröst. Dessutom skulle han stämma OS för att han inte kom in i landslaget till Peking OS.

Förutom brottningen var han en riktig atlet: han hade, utan säkerhetslinor eller något, klättrat uppför ett 600 m högt berg i sin mormors hemstad Oskarshamn. Dock korrigerades detta senare: han klättrade bara 300 m upp, han var lite höjdrädd.
Dessutom kunde han gå på händerna till en stad som ligger ca 7 mil bort, gå in på McDonalds, köpa en hamburgare för att sedan gå hem igen. En annan rätt stark sak han kunde göra var att hänga med armarna 90 grader i en bom en hel arbetsdag. Dock när han skulle demonstrera klarade han sig blott 32 sekunder innan han fick en flis i handen.

En dag uteblev dock vår käre vän, varpå vi blev lite oroliga (nåja). Två dagar efter kommer han tillbaka. Han berättar då att han kört på en äldre dam med sin moped i ca 70 km/h. Damen dog, men vår vän och hans moped klarade sig utan skavanker.

Edit: Han var snygg också, kunde få alla brudar i världen. Dock tyckte han att hans tjej, som f.ö. såg ut som en påse skridskor, var snyggast. Heidi Klum och gänget var inget att ha.

Håhå jaja, det är inte lätt alltid.

Roligaste inlägget jag läst idag. Vilken jävla idiot.

Toskala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in