2007-06-06, 14:26
Medlem
Ruskpricks avatar
Underhållande tråd

Har inte träffat några nyligen då jag undviker att umgås med mytomaner. På skoltiden stötte man dock på ett par. Vet inte om någon av dem hade speciellt originella historier att komma med dock det jag minns av en är följande.

- Körde på en älg som blev skadad, sprang ikapp den och skar halsen av den med en Morakniv.
- Även ett rådjur hade fått smaka på kniven detta var dock helt friskt. (Killen borde ställt upp i 3000m hinder)

Den andra snubben jag minns var bara tragisk. Mobbad och ljög om allt hela tiden för att få vänner antar jag, men det gjorde ju enbart saken värre. Han är precis likadan idag vad jag hört. Har inte många kompisar men ofta en ny tjej med sig, lättlurade jävlar antar jag

Sen var det väll ett gäng mytomaner i klasserna på Låg och Mellanstadie tiden. Dom flesta växte dock ifrån det (iaf dom jag hade kontakt med efteråt).

De flesta grejjer är dock sen länge glömda, hjärnan min är bra på att filtrera bort skitsnack om det inte är hysteriskt roligt eller osannolikt verkar det som :P
Citera
2007-06-09, 23:35
Medlem
Jag sökte på kvinnliga mytomaner och jag hamnade här.

För ett par månader sen så träffade jag en tjej. Det var ju trevligt och så, vi träffades ett par gånger men det utvecklade sig inte. Hon berättade att hon hade haft en son som hette Lukas som hade gått bort, hon var nykter alkoholist och med den historian kunde jag inte klandra henne för att vara lite fucked up.
Iallafall, jag träffade en annan tjej men jag fortsatte ha lite sms-kontakt med den första. Jag var rak och ärlig och sa att jag nu var upptagen.
Hon sms:ade mig kanske 50-100 ggr per dygn. Sist så var det en kompis som hade tagit hennes telefon för att meddela mig att hon skulle åka helikopter till sjukhuset och jag skulle be för att hon skulle överleva.

Sen berättar en kompis till mig, som är diakon, djupt kristen, att tjejen för det första aldrig har haft något barn, för det andra har hon kännt henne hela sitt liv och har aldrig haft alkoholproblem.

Jag tror inte jag går på helikopterhistorian heller.
Citera
2007-06-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Den där historien har någon fan försökt lura i mig också, fast då hade dom kastat av den som körde Paddan-båtarna.
Men klassresa och det där stämmer...

Den jag hörde var det muckarskiva och det var på Gotlandsbåten.
Citera
2007-06-09, 23:55
Medlem
Sollens avatar
Jag är inte riktigt säker på att denna person är en mytoman eller inte, men han ljuger ganska rejält i alla fall.
Herren i fråga har autism, så man får ju förstå varför han är helt körd i skallen.
Hur som helst; herrn haver sagt såhär;
Det var jag som kom på Kalle Anka.
Jag hade långt hår förut.
Min pappa är racerproffs.
Ovanstående har blivit bevisat falskt, och när vi har frågat honom förnekar han bara skiten.
Citera
2007-06-10, 19:12
Medlem
phunques avatar
Jag skulle kunna skriva spaltmeter om mytomaner, men jag har tyvärr inte tid. Jag ska på middag med kronprinsessan Victoria, sen ska jag spela golf med påven.
Citera
2007-06-10, 20:42
Medlem
Hade en adopterad korean i klassen för länge sedan. Han ljög om det mesta.
Att han kände maffian i vår huvudstad, att han skjutit med uzi etc...Listan kan göras lång...

Vettefan om han håller på så fortfarande, vet iaf att han mest driver runt nu för tiden och gör skumma saker.
Citera
2007-06-10, 21:20
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Att han kände maffian i vår huvudstad, att han skjutit med uzi etc...Listan kan göras lång...

Vettefan om han håller på så fortfarande, vet iaf att han mest driver runt nu för tiden och gör skumma saker.

Tom Hjelte??
Citera
2007-06-11, 00:24
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman

Hette han Dan? För det låter som en kille jag stött på,
Citera
2007-06-12, 11:45
Medlem
cephs avatar
Känner en kille som har:
1. Festat backstage med Iron Maiden, fått en gitarr av dem, samt sjungit på scenen som ersättare till Bruce varvid övriga bandmedlemmar tydligen sagt att han var mycket bättre.

2. Gjort en UE-liknande expedition till ett övergivet hus där han möttes av 30 tungt beväpnade knarkare på tredje våningen och fick hoppa ut genom fönstret för att klara sig.

Killen är en typisk jag-vill-vara-poppis-mytoman, och ljuger hela tiden baserat på det aktuella samtalsämnet i gruppen han söker kontakt med. Som många tidigare påpekat är det riktigt pinsamt att behöva lyssna på't, då alla förutom lögnaren själv inser vad som pågår.

Känner en annan kille som efter några veckors ytlig bekantskap viskade i mitt öra att han dödat en människa och lite annat, samt att jag naturligtvis inte fick säga detta till någon. Ämnet kom på tal på en fest ett tag senare, då visade sig att han dragit samma lögn med samma allvarliga "säg inte till någon..." till nästan alla på festen. Rätt kul. Vi konfronterade honom men han höll fast vid det han sagt, och kryddade det hela med knarkaffärer gone bad i Stockholms undre värld, hämndaktioner, ryska maffian och smuggling. .
Citera
2007-06-12, 16:23
Medlem
måste bara flika in här, jag känner en kille som är riktigt jävla Mytoman...

vi snackade om fotboll, han höll på djurgården... senare frågade jag honom om han brukar se på matcherna, han påstod att han inte hade missat en enda match sen han var 10, detta tyckte jag var osannolikt, så jag frågade honom om han såg Djurgården-PSV förra året på råsunda, då svarade han "jag var för fan innne och såg på matchen!"

tilläggas bör att djurgården aldrig mötte PSV förra året
Citera
2007-06-12, 23:51
Medlem
absolut koffes avatar
Jag gick i samma klass som en mytoman genom hela grundskolan. Många lögner blev det. Det bästa var när vi skulle ha tyst minut för Estoniaoffren på årsdagen efter att båten sjönk. Dagen innan frågade vi henne om hon kände nån som dog på Estonia

- Ja min moster, svarade hon.
Sen dagen efter när vi skulle ha den tysta minuten fråga vi samma sak igen

- Nej, men min pappas arbetskamrater dog

Hur jävla många lögner drar hon om dagen, så hon glömmer en sån stor lögn!
Citera
2007-06-13, 08:33
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
...

En mytokvinn, det är väl inte speciellt ofta man stöter på en kvinnlig mytoman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in