2016-03-16, 02:53
Medlem
Psyko Dads avatar
Är uppvuxen med mytomaner så de är ett litet hatobjekt för mig, så när datorerna kom och du kan googla dig till ALLT så var det som en orgasm.
Man kan avslöja lögnarna på två röda.
Folk kan iofs fortfarnde ljuga om så patetiska saker så man blir häpen.
Citera
2016-03-16, 04:18
Medlem
Var på semester i Spanien. Andra dagen dillar mytomanen om hur många tjejer han satte på kvällen före och att han sov över hos en. Problemet var bara att jag hittade honom avdäckad utanför hotellrumsdörren när jag kom hem på natten.

Samma person snackat vitt och brett om hur han spöar upp folk hit och dit. Jag har lite svårt att tro på detta eftersom han en gång blev nedslagen av en liten kille i nedre tonåren - han var själv över 20 vid tillfället. Dessutom är han så tunn och klen att det är fullkomligt osannolikt att han skulle kunna vålla någon annan skada.

Jag tycker för övrigt inte att slagsmål är något att skryta om, men denna person är som han är. Primitiv, enfaldig och framförallt kronisk mytoman.
Citera
2016-03-17, 16:10
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan74
Jag gjorde utlandstjänst med en ganska tragisk kille på 90 talet.

Man störde sig inte så mycket på honom då förutom att han var en ganska dålig soldat.

Tyvärr så dök han upp igen via facebook, och till min stora häpnad ger han sken av att vara världens ramboveteran. Berättar vitt och brett om påhittade situationer och trauman. Grejen är att vår mission kan ha varit den lugnaste i fredsbevarandets historia! Det värsta som hände var att vår bar brann upp av en olyckshändelse.

På något sätt har latmasken lyckats bli förtidspensionerad för PTSD, han engagerar sig även friskt i organisationer och grupper för tidigare utlandssoldater. Där lyckas han alltid sprida kaos omkring sig då han är en fullfjädrad rättshaverist!

Dök även upp i Nån lokaltidning i Boråstrakten där han fabulerar friskt om sina hemska krigsminnen.

Killen har antagligen ställt till med ganska stor skada för veteraner med riktig PTSD, förtroendet minskar ju en del när en uppenbar lögnhals lyckas bli diagnostiserad med något han inte har på riktigt.

Fan vet om hans övriga liv har varit såpass misslyckat att han måste hitta på en alternativ identitet, Tror ärligt inte att han reflekterar över att vi andra typ 1000 personerna som var på samma mission bara häpnar när han drar igång.

An**rs Em****on?
Citera
2016-05-02, 19:27
Medlem
Kan väl dra upp ett par historier berättade av en kille från en av mina tidigare arbetsplatser.

1. Sade sig ha blivit stoppad för fortkörning på väg till jobbet, men istället för en böteslapp hade han fått pengar av polisen.

2. Hade krockat med bilen och skulle precis ta upp mobilen för att ringa 112. I precis samma ögonblick ringer 112 upp honom helt slumpmässigt och frågar om han behöver hjälp med något.

3. Gått ut på sin egen innergård och skrikit så högt att hans pappa kunde höra hemma hos sig (Pappan bodde 2 mil därifrån)

4. Sprungit hemifrån till jobbet (ca 15 km) på 7 minuter.
Citera
2016-05-04, 20:30
Medlem
Hade en klasskompis under skolåren som jag alltid har misstänkt var lite skadad. Han ljög konstant och ofta var det om en massa ologiska saker, t.ex.

Han berättade ofta innan Nyår att en gång när han var yngre så hade hans farsa köpt med illegala smällare från Mexiko. Dom var så kraftfulla att smällen varade i fem minuter (wtf?).

Han berättade vid cirka 15 års ålder att han hade varit i USA och slått Bill Gates rakt på käften. Han var arg vid tillfället över något datorrelaterat.

Han hade hittat en AK-47 i skogen.

Han hade en dator hemma med 5 tangentbord (vad ska man med det till?).

Han hade en katt som hade skyddat hobom mot ett hotfullt gäng. Han hade tydligen varit ute och gått när ett aggressivt gäng på 4 pers dök upp för att spöa hobom. Han krigade tydligen med dom om vem som ägde gatan (han var ett stort fan av gangsterfilmer). Då hade tydligen hans katt dykt upp och gått till anfall mot dessa "extremt farliga personerna." Resultatet blev att tre av fyra hamnade på sjukhus för livshotande skador.

Det fanns dock en alternativ ändelse på ovanstående historia som nämndes till och från. Nämligen att en av killarna dog efter att katten hippade upp och bett honom i strupen. Borde han inte ha hamnat i fängelse då kanske ni undrar? Nej, självklart inte. Han blev istället belönad för sin insats med en massa förmåner.

Fan va jobbiga mytomaner är alltså.
Citera
2016-07-17, 04:54
Medlem
VietnamByNights avatar
När jag gick i gymnasiet så hade vi ett riktigt original i klassen. Det var inte så värst sjuka grejer han ljög om så till en början trodde man på det. Det var saker i stil med att hans farsa trimmade sin gräsklippare eller att han var målare på något stort företag. Hur som haver så blev det värre med tiden.

Hans lögner var bland annat:
  • Han kunde supa alla under bordet för han drack alltid med sin "kusin" som ingen fick träffa för att han var efterlyst
  • Han brände sprit i sitt rum och det visste inte hans pappa om
  • Hans mamma var soldat i Irak, sanningen var att hon stuckit då farsan var alkoholist
  • Han hittade alltid limpor med cigg och stockar med snus i närheten av sitt hus (han bodde i skogen) men tiggde alltid cigg av alla andra
  • Han hade gjort "en tjänst" för en pizzabagare och fick därför alltid gratis pizza. Vi fick aldrig följa med dit dock
  • När han var på semester på Öland hade han ramlat från någon bro och fastnat med resåren i kalsongerna i någon grej och hängde där i flera timmar
  • Hans dator var alltid bäst för att hans farsa köpte hela tiden nya delar. Han visste för fan inte vad HDD betyder
  • Han stal cyklar varje dag
  • Hans bror satt i rullstol på grund av någon skada vid födseln men enligt killen så var det för att brorsan blivit biten av en haj
  • Han har hackat alla möjliga statliga organisationer
Citera
2016-07-18, 01:58
Medlem
Padoops avatar
Har en polare som börjar gå en på nerverna..

1. Druckit 2liter vodka i ett svep utan att bli berusad under kvällen.
2. Största knarklangaren i staden.
3. Känner hela Stockholms undre värld.
4. Har ett garage i sitt hemland med 10 olika lyxbilar.
5. Kan flyga flygplan och helikoptrar utan problem.
6. Beställde Harakiri-korven i Gamla Stan av misstag men märkte inget förens "publiken på 50 pers började jubla"

Att han orkar hålla på
Citera
2016-07-18, 02:38
Medlem
Trashtextats avatar
Är det bara jag som finner historierna tragiska? Trodde det skulle vara sådana där härliga rövarhistorier pundare kan dra om när de snor sopbilar och gömmer sig bland skit från snuten. De här storysarna är mer som en speciell klick av människor man känt eller varit bekanta med och som är för dumma eller notoriskt tvångsmässiga för att inse att de väcker allas förakt.

Men intressant med som någon skrev om Narcissism och psykopati. En av de värsta mytomaner jag känt driver någon form av salong och antagligen lär en hel del ångra att de gått till den mindre begåvade men ack så slipade människan och lagt sig under hen på en brits för behandling. Tack och lov så får nog inte vilken klåpare som helst göra vilka ingrepp som helst, använda narkos och annat får jag hoppas. Den här personen skryter om utbildning hon saknar då hon inte har ens de mest grundläggande kunskaperna. Har varit gift sisådär sjutton gånger sedan tonåren och gravid med missfall, långt fler gånger och lidit enormt då männen försökt slå ihjäl henne med yxa, barnen dött. Det är alltid våldsamt och blodigt och de har en mängd fantastiska erfarenheter liksom yrken i hennes familj. Något traumatiskt har med största sannolikhet skett men människan är likgiltig när det verkligen gäller och närstående blir sjuka eller så omkring henne, styvdotter, dotter osv. är det för henne som att prata om vädret såvida hon inte behöver pengar... då bryter hon samman och gråter tills någon betalar något, lånar ut pengar mm. Hon hämtar sig snabbt när någon öppnar plånboken
Senast redigerad av Trashtextat 2016-07-18 kl. 02:40.
Citera
2016-07-18, 13:05
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finn1
Kan väl dra upp ett par historier berättade av en kille från en av mina tidigare arbetsplatser.

1. Sade sig ha blivit stoppad för fortkörning på väg till jobbet, men istället för en böteslapp hade han fått pengar av polisen.

2. Hade krockat med bilen och skulle precis ta upp mobilen för att ringa 112. I precis samma ögonblick ringer 112 upp honom helt slumpmässigt och frågar om han behöver hjälp med något.

3. Gått ut på sin egen innergård och skrikit så högt att hans pappa kunde höra hemma hos sig (Pappan bodde 2 mil därifrån)

4. Sprungit hemifrån till jobbet (ca 15 km) på 7 minuter.
Hahaha alltså han försöker inte ens få det att låta på något iaf väldigt långsökt sätt möjligt

Också läser jag mer i den här tråden, jag har väl haft "otur" på mytomanfronten, vilka jävla stollar det finns
Senast redigerad av Skartak 2016-07-18 kl. 13:08.
Citera
2016-07-18, 15:27
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Nej, exet är precis det, en tvättäkta mytoman (= en person som ljuger mer eller mindre tvångsmässigt, det vill säga utan att det finns någon tydlig orsak till lögnen)

Snarare är det ni andra som (delvis i alla fall) missuppfattat ordet. Om jag ljuger för en tjej på krogen eller inför mina jobbarkompisar och påstår att jag har svart bälte i karate, fem lyxbilar hemma i garaget, min farsa känner kungen, jag är utbildad attackdykare osv osv osv, då har jag ju ett klart syfte: att imponera och skapa intryck på den jag drar lögnerna inför och att i längden dra nytta av skitsnacket.

De tvättäkta mytomanerna ljuger tvångsmässigt och utan att dra någon nytta av lögnen. Ett exempel: om jag skriver i tråden "Vad åt du till middag i dag" här på Flashback att jag åt falukorv med stuvade makaroner fast jag egentligen har ätit köttbullar med mos, är jag en mytoman.
Tack för ditt långa inlägg. Jag var barn till en tvättäkta mytoman och kände inte igen alla roliga människor som listats upp. Tycker uppräkningarna handlar mer om narcissism äm mytomani.
Folk frågar mig vad min far ljög om - allt. Det går helt enkelt inte att föklara. Ingenting jag trodde på när jag växte upp var sant. Jag hade förstått om man ljög för att göra sig själv bättre. Men han vecklade hela tiden in sitt liv i en härva av lögner...helt i onödan (han tjänade inget på det). La bara krokben för sig själv.
Citera
2016-07-18, 16:22
Medlem
porknbeanss avatar
Har en gammal vän som är en sån mytoman att jag inte vet om han någonsin talat sanning till 100%
Grabben ljuger om ALLT. Är sjukt jobbigt men också underhållande att prata med honom då man vet att han alltid ska krydda till sina historier lite väl mycket. Har känt han sedan vi båda gick i blöjor så på något sätt har han ändå hängt kvar i umgängeskretsarna. Han bjuder ofta på skratt med sina galna historier måste jag säga. Han har bland annat varit på middag med Robert De Niro i Los Angeles, käkat varmkorv med Jean Claude Van Damme i New York och badat bubbelpool i Las Vegas med Tupac. Vilket i sig inte skulle vara omöjligt antar jag, men dock har grabben aldrig någonsin haft ett pass, talar inte ett endaste ord engelska och har aldrig heller satt sin fot på ett flygplan. Jag har ju dock inte heller några bevis på att det aldrig inträffat, så man vet ju aldrig
Citera
2016-09-30, 21:45
Medlem
Zteffen81s avatar
Har en kollega i 50-års åldern som har ljugit om det mesta i lunchrummet.

- Han påstår att hans Yamaha ET 340 är snabbare på leden än min Lynx Rave RE 600 E-TEC.
- Han påstår också att hans gamla Saab 9000 är betydligt billigare i drift än en ny liten miljöbil.
- Han påstår även att han fällde två älgar på sin tomt på samma dag med sin älgstudsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in