2013-02-09, 12:33
Medlem
dr.Valiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag kom att tänka på en fullblodsmytoman som jag hade som chef en gång...
Fullständigt rubbad, nu när man ser tillbaka på det.

Här är en meritlista som han skulle komma långt med:
1. Fiskare
2. Rörläggare
3. Licenssvetsare
4. Styrman på Oljetanker
5. Befälhavare på fraktfartyg
6. Ordningsvakt (med hund)
7. Livvakt (frilans)
8. FN-soldat
9. Svartbälte i Karate
10. Svartbälte i Judo
11. Platschef på större byggen
12. Driftansvarig på friskvårdsanläggning modell större
13. Ospecificerad topptjänst på ett större företag
14. Bandet på Volvo
15. Chefsbefattning på ett av dom större bostadsbolagen
16. Någon sorts tränarlicens, för att träna simmare inför olympiader
17. Eget företag i filmbranchen
18. Eget företag i servicebranchen
19. Utvecklat instrument för hjärnkirurgi
20. Varit ledare för en "dödsskvadron" i det militära...
21.Och nu en specialare: Uttagen till OS -68 i tiokamp.
22. En specialare till: Europarekord i löpning
23. Det som vi faktiskt vet att han jobbade med.
24. Läst en hel del på Chalmers. Ett antal examen... (heter det så?)
25. Lärare på Chalmers
Jag kan ha glömt någonting, men detta har han hävdat på fullt allvar.
Fast inte samtidigt.

Vad tror ni?

Va? Haha?

Det där låter ABSOLUT som mytomani, ett skolexemplar av en mytoman.

Ja de mytomanerna man har träffat, (haft en väldigt kort kontakt med eftersom de ju försäger sig, rätt så fort menar jag), har ju gjort ALLT här i livet.

"Från A till Ö"
Citera
2013-02-10, 14:52
Bannlyst
Känner, tyvärr, en mytoman och det verkar som om att de oftast är besatta av komparationer och måste alltid vara bäst. Om någon gjort någonting spännande en gång så har den andra gjort det åtta gånger eller kanske till och med fjorton gånger. Tror det handlar om mindervärdeskomplex. Men samtalen blir rätt så urvattnade och det är ju inte kul att umgås med någon som man inte känner någon anknytning med. Tragiska människor.
Citera
2013-02-11, 00:49
Medlem
herpesvårtas avatar
Hade en granne som alltid titulerade sig som läkare/advokat/civilingenjör. Han påstod att han minsann jobbade med alla 3 yrken, och på frågan om denna ovanliga företeelse svarade han alltid självsäkert att det givetvis berodde på hans överintelligens. Det bör tilläggas att detta inträffade i min första bostad som var en HYRESRÄTT.
Citera
2013-02-11, 23:03
Medlem
bilboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bureksson
Har en polare från Balkan som åkte och köpte mjölk tillsammans med hans kusin i hans stridsvagn........

har en polare som åkte med mig( i afghanistan), vad skulle vara myto med det?

i stridsfordon90 (cv90) iofs...
Citera
2013-02-13, 19:11
Medlem
känner en mytoman, en av mina fd bästa kompisar faktiskt han förlorade sin farsa och brorsa i en bil olycka och sen började han ljuga om allt. vet inte om man ska skratta eller gråta faktiskt. bil olyckan hände för två år sen och innan det var han precis som vanligt vad jag vet iaf. nu helt plötsligt stämmer inget överens med det han sagt tidigare bland annat är han tydligen släkt med jake gyllenhaal snackar om barndoms minnen han har med honom och så. han säger att han har en brud som ingen träffat, att han har en massa vänner som inte finns osv. även att han har ärvt sjukt mycket pengar av sin farsa och sådär. det blir värre lögner hela tiden nu senast sa han att han höll på att få skiv kontrakt med typ sony men vad jag vet har han aldrig gillat att sjunga eller spela musik.
Citera
2013-02-13, 23:37
Medlem
mr13377s avatar
Jag har flera gånger funderat på vad som driver dessa personer, det måste ju haft någon fördel i naturen eftersom rätt många ändå verkar lida av det. Sedan så blir dom flesta mer eller mindre mytomaner när man är väldigt påverkad av alkohol, jag har själv blivit det några gånger men då har jag varit som allra fullast och oftast har det känts lite som att jag driver men jag kunde inte låta bli. Dom säger ju att ens mest naturliga insikter kommer fram då när man är packad.:O
Citera
2013-02-14, 23:34
Medlem
Vilodags avatar
Jag misstänker att en kompis är mytoman. Alltid massa otroliga historier (men som ändå är inom rimligheten, inte "jag hängde med Zlatan i helgen" om ni förstår) men sällan några bevis i form av t ex bilder.

Hur avslöja?
Citera
2013-02-15, 23:00
Medlem
Bernald-Shires avatar
Haha, jag kände till en kille som jag åkte skolbuss med i många, många år, som är mytoman.
Jag började tjuvlyssna på honom när han talade med sin vän, då jag insåg att han ljög otroligt mycket. Och vanligtvis ur hans käft så kom det ut saker som "Nej jag kan inte träffas idag.. Jag har en arg schäfer uppe på min vind som ibland springer ner och hugger min familj, så jag vill helst inte ta hem kompisar.." och "Ey du!! Nu i helgen så söp jag till något så förbannat vetu! Det började med att vi drack inne i stan på krogen (han var då 15 år) och jag vaknade upp ute på landet, så jag stal en häst och red hem för att bada i poolen, och vetu vad som var där eller? En naken brud med D-kupa som bara drog ner mina badbyxor och började suga av mig som en guuuuuud!".
Det var inte ett dugg roligt att lyssna på, utan mer skrämmande med tanke på hur sinnessjuk han låter.

Sen hade jag en kompis vars storebrors kompis var en X-Teamare. Och han skröt så det sjöng om det, haha! Det var saker som att han har "X-Teamarens Bandidos-väst" hemma som han hade på sig till skolan, och att han rökte över 4 paket cigg om dagen. Man var ju bara tvungen att fråga saker för skojs skull, och det kom bara lögn efter lögn, hahaha!
Citera
2013-02-17, 08:05
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekrangalen
nån måste ju hört talas om"ploppen"

Vem är denna ploppen? En äldre herre?
Citera
2013-02-19, 00:34
Medlem
Jag har alltid känt ett stort behov av att krydda historier för kompisar etc.. Men på senaste tiden har det spårat. Jag har börjat mytta som Fa-aa-an. Tidigare handlade det om små händelser i vardagen, det var liksom lätt att rädda situationen om någon försökte ifrågasätta. Nu blir det svårare då jag glömmer bort vad jag myttat och inte myttat om. Jag är ju medveten om mina handlingar och mina historier så jag tycker inte att jag är sjuk i huvudet, men vad tycker ni?

ex på saker jag myttat om: Att min pappa köpte upp lunarstorm under konkurs, sjuka saker jag gjort på fyllan (standard), äventyrliga upplevelser (ex. hoppat från ett höghus, klippa etc..), killar jag legat med.. med mera med mera.
Citera
2013-02-19, 07:54
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juicyfine
ex på saker jag myttat om: Att min pappa köpte upp lunarstorm under konkurs

Hahahahahaa!!! Hur kom du på det där? Det är nog den mest fantastiska lögnen jag någonsin hört!
Citera
2013-02-19, 16:29
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fudge0wn
Mjah, lite överdrivet var det nog med brännskador på kinden. Men det kan svida som fan om man får saften från typ habaneros och starkare grejjer vid ögonen, näsan, ollonet...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Naga_Jolokia

Den orsakar brännskador på hud, så det finns den typen av chilifrukter.
dock kan du aldrig utvinna energi ur frukt, då de bygger massa etc. så du får ut mindre energi än du skickar in i slutändan. Då är solceller effektivare.

Kan ju även tillägga att det är brännskador så fort rodnad syns på huden. Men chilifrukter kan framkalla upp till andra graden vilket betyder blåsor.
Senast redigerad av N3ss3 2013-02-19 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in