2012-11-11, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Gnida är fel, slickar gör dom. De gillar vägsaltet. De får i sig en massa smuts också antar jag.

Har sett att hästar kan ge sig på att slicka på bilar. Sett det ett par gånger.
Citera
2012-11-11, 06:59
Medlem
RastaSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Npd
Gick i samma klass som en kurd under högstadiet. Han var rätt kort och hade väl antagligen komplex för att vara den enda blatten i klassen. Killen snackade ofta om att han kände "tungt" folk i andra stadsdelar och om han hade problem skulle det komma 5 bilar med beväpnade män till lokala det lokala centrumet. Han hade även en tendens att få samtal från "tunga snubbar" när vi var en större grupp.

Han hela tiden haft mobilalarmet på som cover för riktiga samtal...en gång såg två polare honom svara på ett av hans låtsas samtal. Kurden märkte att mina polare såg alarmet men tog samtalet ändå. Hans samtal kunde låta ungefär så här "aah okej mannen neeeej mannen det behövs inte 10 bilar räcker med fem, jaa 7 tusen..visst ok ok, hur många gram? ja ska träffa han sen"
Så visar det sig att det inte alls var en lögn och där står ni inser inte riktigt att ni är kanske 5 minuter från livsfara bland dessa tunga grabbar! hade han nu varit så tung så undrar jag ju lite vad han gör i skolan? han har ju kariiärs möjligheter om han är så tidigt ute
Citera
2012-11-11, 07:25
Medlem
När jag var barn hade en polare minsann sett en porrtidning där en man penetreradeen tjej i 2an så djupt att den stack ut i 1an.

På dagis blev det ett jävla liv på en tjej då vi skulle spika i en tall för att bygga koja, det. Är nämligen så att kådan kommer att läcka ut så att det blir översvämning i skogen och vi kommer drunkna. Jag är inte säker men jag tror att hon var rädd på riktigt.
Citera
2012-11-11, 08:50
Medlem
mrf00ls avatar
Vi hade en mytoman i gymnasiet. Han berättade att han och hans brorsa hade varit i en vakuumkammare vid ekvatorn som gjorde dem tyngdlösa. Samma kammare som astronauter tränade i enligt honom.

Han sa även att de hade hyrt Cosmonova och kopplat in deras playstation. Det var tydligen fett coolt och spela bilspel och kunna kolla i backspeglarna.

Han var också en van fallskärmshoppare och det hade gillade mest var att man flög upp 100 meter när fallskärmen löstes ut. Det ser ju bara så ut på film för att kameramannen fortsätter falla, när hopparen stannar upp.
Citera
2012-11-11, 16:27
Medlem
TobyTemples avatar
Den nyaste tillskottet på jobbet verkar vara en helt otrolig människa.
  • Spelar handboll på elitnivå
  • Har köpt en lägenhet för x antal miljoner
  • Har ytterligare 2 HELTIDsjobb
  • Brukar alltid få massa tjejer. Inte för att han behöver dem, han har flickvän. Men ändå.

Om man ändå vore som honom.
Citera
2012-11-11, 17:08
Bannlyst
Roligare när vuxna människor ljuger än någon osäker tonåring. Vi har en legend på jobbet. Egyptier, 52 år gammal. Han har levt ett händelserikt liv. Bl a så har han spelat fotboll på landslagsnivå. Detta kom upp då jag bevittnade hans dåliga fotteknik.

- För att vara afrikan så har du otroligt dålig teknik. Han tittar på mig som om han vore chockad och svarar:
- Vadå? Jag spelade i landslaget. Detta skrattar jag högt åt och konstaterar:
- Ja, med tanke på hur usla Egyptiska fotbollslandslaget är så kan jag tänka mig att du platsade.
- Vi slog Brasilien med 3-2 informerar han mig och slänger ut armarna frågandes.
- Haaahahaha, ELLER HUR?
- Jo jo det är sant. Zico, Falcao, alla var med, intygar han mig och sveper högerarmen framför sig.
- När var det här då? frågar jag och noterar hur han andas ut mellan läpparna och börjar vinkla handen fram och tillbaka. Svaret dröjer i några sekunder men ni kan läsa det på nästa rad:
- Början på 80-talet.

* Han har boxats i OS. Olika bud på just när, men -68, -72 och -76 har nämnts från olika håll. Eftersom han idag är 52 år gammal, så måste han varit runt 17, 13 eller 9 år gammal vid tillfället.

* Han har simmat över engelska kanalen samtidigt som han attackerats av hajar. Följaktligen har han boxat bort dom samtidigt. (?)
Jerringpris på det?

* Han har gift sig inför 3 miljoner vänner på en jättearena. Dock väldigt oklart vart denna arena befinner sig. Också extremt oklart varför det inte hålls större evenemang på denna arena med tanke på att den tar tjugo gånger fler åskådare än den största kända arenan idag. Den arenan är förövrigt May Day Stadium i Nord-Korea. Ironisk att en arena i ett av världens mest hemliga länder är mer känd än hans "arena". Fucking weird ayeh?

* Han skulle ha 8 miljoner vänner på Facebook om han nu skulle få för sig att skaffa det. Kanske lika bra att strunta i det då det idag krävs 1600 olika inloggningar för att administrera kontona pga 5000-vännersbegränsningen. Och tänk er när någon får för sig att fylla år?!
Oh dear lord.

* Han har ramlat ner från nionde våningen på ett höghus och överlevt.
- BULLSHIT!
- Jo jo, det är sant.
- Hur överlevde du då?
- Jag landade på en sandhög.
Hmm, Egypten har mycket sand... Gotta say, the story checks out.

* Han kommer ihåg sin egen födsel. Vid misstro kan man kolla upp ifall det regnade den natten. För det kommer han tydligen också ihåg.

* Han har varit Saddams personliga rörmokare.
- Hahahahaha!
- Jojo, det är sant.
- Pfft!
- Jag har en bild på mig, Saddam och turkiets dåvarande utrikesminister.
- Få se!
- Jag har inte den på mig.
- Ok, då tar du med den till jobbet imorgon.
- Kan inte.
- Varför inte?
- Den är i Egypten.
- Ok, be någon skicka den till dig, jag betalar frakten.
- Det går inte.
- Nähe? Varför inte?
- Den är inlåst i ett skåp. Och jag har nyckeln.
- Men ta och skicka ner nyckeln, be någon av dina bekanta låsa upp skåpet, ta bilden och skicka den till dig. Jag betalar frakten åt båda hållen. Ok?
- Det går inte.

Nähe?

Det är fan så man börjar misstänka att han ljuger alltså.
Citera
2012-11-11, 17:11
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Denna tråden väckte minnen från högstadiet. Fanns en snubbe som aldrig upphörde att förvåna.

Han var ny i klassen i 8an, och vi andra var redan redan väldigt tighta. En dag satt vi i kiosken och snackade skit och snusade som man så ofta gjorde under dessa dagar. (Låter som jag är gammal, men är bara 18. Dock känns det ändå längesen.) Iallafall. Han kommer fram och frågar om någon av oss vill bjuda på en snus, och påstår att han snusat i 3 år. Visst tänker jag, och ger grabben en snus. Tro på fan att hans läpp sticker ut säkert en decimeter och han blir helt blek. Sedan går han med raska steg, och det sämsta pokerfacet jag sett, därifrån, mot toaletterna.

När vi väl lärt känna honom lite börjar vi undra varför han flyttat hit, klart man blir nyfiken. Hans svar (han hade lite Ronny & Ragge stil på sitt tal): "Äeh fan, jag drack whiskey i skolan, slog ner en lärare med en bandyklubba, bråkade hela tiden och så var snuten efter mig." Man kunde så jävla tydligt se osäkerheten i hans ögon, lite synd om grabben ändå. Lite efterforskning visade att stackarn varit mobbad, och nu försökte hävda sig.

Ett tredje exempel var när han berättade om sina fight-historier. Vi ville såklart bekräfta att han ljög, så vi smsade honom från en okänd telefon. Vi låtsades att vi var en snubbe som ville bråka med honom ute på skolgården efter lunch. Han blev skitkaxig och snackade om hur han skulle slå ner denna snubbe. Efter ett par timmar rusar några polare in i vårt klassrum och berättar att han står ute på skolgården nu. Han blir totalt jävla livrädd. Han blir helt blek i ansiktet och hela han börjar skaka. Han tar alla möjliga omvägar i skolan och påstår att han plötsligt blivit tvungen att dra hem. Han aktade sig lite för att myta efter detta, vi hade ofta rätt ifrågasättbara metoder när vi väl ville någonting.

Riktigt muppig snubbe, men trevlig var han väl ändå antar jag.

Tycker inte det låter som en mytoman utan bara en kille som desperat vill skaffa sig nya vänner i sin nya skola (och vem vill inte det?). Den här killen du pratar om är det ju bara synd om. En mytoman ljuger kroniskt om allt genom att skapa föreställda myter (därav uttrycket) om sig själv i form av exempelvis framgång och status. En mytoman är psykiskt sjuk. Killen du pratar om är inte mytoman, utan bara osäker. I min bok är inte osäkerhet en sjukdom. Det märks att du är 18 år måste jag säga.
Citera
2012-11-11, 17:16
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinZeal
* Han har boxats i OS. Olika bud på just när, men -68, -72 och -76 har nämnts från olika håll. Eftersom han idag är 52 år gammal, så måste han varit runt 17, 13 eller 9 år gammal vid tillfället.

* Han har ramlat ner från nionde våningen på ett höghus och överlevt.
- BULLSHIT!
- Jo jo, det är sant.
- Hur överlevde du då?
- Jag landade på en sandhög.
Hmm, Egypten har mycket sand... Gotta say, the story checks out.

Det här däremot, det är en tvättäkta mytoman.

Om du pratar lite mer med honom ska du få se att han i själva verket är Mubarak på flykt. Och att han var med och byggde pyramiderna.
Citera
2012-11-11, 18:22
Medlem
Fan vad illamående jag blir av mytomaner. Det är sjuka och smutsiga människor, men tragiska på samma gång
Citera
2012-11-11, 18:26
Medlem
Bob Luntas avatar
"Om man lämnar en burk med honung i skogen och kommer tillbaka dagen efter så är det jäst. […] För att jästen ska gå att använda så måste man sedan koka den när man hämtat hem den.". Kamraterna frågar naturligtvis denna stjärna om inte jästsvampen dör när man kokar den. "Nej, det gör den inte.".

Personen är regissör inom film och teater (stämmer visserligen, men inte på professionell nivå, som han påstår).
Han är utbildad ljudtekniker med 10+ års arbetslivserfarenhet på olika teatrar och konsertarrangemang i Sverige och Norden. Kan alla ljudanläggningar och mixerbord (utom "just det hääär" som råkar användas på just den teater som han just då befinner sig på).
Han är även utbildad ljustekniker med 10+ års arbetslivserfarenhet på olika teatrar och konsertarrangemang i Sverige och Norden. Kan alla ljusbord (utom "just det hääär" som råkar användas på just den teater som han just då befinner sig på).
Han har sjungit på Stockholms Opera (han är tondöv).

Han är också barndomsvän med Tony Olsson. Sa till Tony att "sluta med den där nazist-grejen" nån gång i tonåren.

EDIT: Just det. Han är 35+ (närmare 40 än 35) idag. Det här är mellan 6-8 år sen.
Senast redigerad av Bob Lunta 2012-11-11 kl. 18:32.
Citera
2012-11-11, 19:07
Medlem
En kille berättade om hur han varit livvakt åt Bruce Springsteen och innan gigget hade han stått och spelat lite på Bruces gitarr och fått fruktansvärt bra respons ifrån Bruce!
Och mitt under konserten hade Bruce pekat på honom och bjudit upp honom på scen för att vara med och spela!
Givetvis tackade han snällt nej eftersom att han inte ansåg sig vara så pass duktig själv!

Han har dock varit aktiv i främlingslegionen och varit livvakt.. but still...
Citera
2012-11-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RastaSoul
Så visar det sig att det inte alls var en lögn och där står ni inser inte riktigt att ni är kanske 5 minuter från livsfara bland dessa tunga grabbar! hade han nu varit så tung så undrar jag ju lite vad han gör i skolan? han har ju kariiärs möjligheter om han är så tidigt ute

Saken var den att ingen någonsin såg hans såkallade vänner...dom existerade endast i låtsas samtalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in