Senaste mytomanen jag stött på var en kille som tränade några gånger på min kampsportsklubb. Han var både rolig och irriterande.
Han har tidigare tränat thai-boxning och berättade om hur många matcher han har vunnit och att hans tränare är en före detta thailändsk mästare. Han verkade lite väl kaxig, men vi antog faktiskt att han var bra eftersom han var så ivrig att börja sparras. Sen på slutet av träningen fick han sparras mot mig. Och eftersom vi är fattiga bönder så har vi ovanligt hala och hårda golv.
Han verkar helt spänd, nästan paralyserad. Jag bestämmer mig för att ge honom en lucka så att nervositeten släpper, han försöker sparka skithögt, halkar och knockar nästan sig själv när han slår i bakhuvudet.
Då förväntar man sig att han ska sluta ljuga. Men det gör han inte.
Nästa träning har han med sig hela sin familj som ser på, t.om. hans mamma (han är inte så jäkla ung). Under träningen klarar han inte av att fokusera och vräker ständigt ur sig kommentarer som:
"Alltså min överkropp är i princip oförstörbar"
"Det var en sån här spark jag använde för att knocka ledaren i gänget som anföll mig utan anledning förut. Sen slog jag ner resten. De samlades runt mig och jag fick snurrsparka tills jag knockat dem allihop"
Hela tiden intygar hans mamma att det är sant, att hennes sån är en mördarmaskin etc...
Sen pratar han om hur hårt han vill träna, och att han är "hungrig". På slutet av träningen får jag leda fyspasset. Han börjar göra lite armhävningar men stannar medan vi andra fortsätter. När vi har gjort setet säger han "Alltså ni skulle ha sett hur vi tränade på min gamla klubb, det var mycket hårdare än det här" .. "Varför tränar du inte nu då?" sa jag. "MEN JAG HAR JU INTE TRÄNAT PÅ LÄNGE!" säger han och fnyser. Varpå han fick någon nostalgisk blick i ansiktet och gick ut i omklädningsrummet. Jag gissar på att den här låten spelade i hans huvud medan han stod där ute lutad mot väggen med armarna i kors:
http://www.youtube.com/watch?v=9IuueKw1m98
Efter det dök han inte upp igen på ett tag. Sen kommer han till hallen med ett gäng polare innan träningen ska börja, utan intention att träna och säger att han gärna vill komma förbi och sparras ibland... Det låter som om han är ett riktigt rövhål, men jag tyckte synd om honom. Hade han inte haft en så konstig familj hade han säkert blivit en riktigt bra kille.