2012-11-16, 02:29
Medlem
Aldoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.bear-pig
Coolt att du höll pokerface där, en del hade nog kunnat tappa humöret helt :P

Han låter iaf helt klart som snubben som aldrig kom riktigt hela vägen.
Jag är inte den som blir arg. Jag satt mest och skrattade och låtsades som om att han hade helt rätt och att hon var en hora som låg runt med alla. Jag har ingen energi att börja bråka med någon, vilket kan vara jävligt skönt i lägen som dessa.

Jag kan tillägga att bruden inte blev särskilt glad över detta när jag berättade det för henne. Jag fick dämpa henne så att hon inte ringde upp honom, det kunde ha slutat i en heldel förklarande från mig. Jag orkar även inte att vår relation ska "läcka ut" till folk vi knappt känner, vilket det lätt gör med honom i närheten, så det var väl därför jag inte sa någonting.

Den killen har ett par saker oklarade alltså. Det finns inte många människor som skryter om påhittade brott man gör, inte ens andra välkända mytomaner jag känner ljuger ihop brott som de begått. Jag har några till på lager, men då finns det risk för att outa mig själv.
Senast redigerad av Aldoe 2012-11-16 kl. 02:31.
Citera
2012-11-16, 02:38
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldoe
För inte särskilt länge sedan så träffade jag samma kompis igen. Han berättade som vanligt om sina jävla historier ingen bryr sig om, men han sa någonting som jag reagerade på.

Ta vara på en sådan vän. Har grämt mig länge över att jag förlorat min enda mytomanvän. Det finns nog ingen som kan lysa upp en dyster höst så mycket som en mytoman. Måste fan komma i kontakt med någon snart igen.

Han jag kände var dock inte lika underhållande som många här i tråden. Mestadels bestod hans historier om alla ställen han varit på (vid 15-årsålder, överallt) eller någon, i vanliga ögon mätt, superkraft (som att cykla 1.5mil på 5 minuter).
Citera
2012-11-16, 02:49
Medlem
Aldoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Ta vara på en sådan vän. Har grämt mig länge över att jag förlorat min enda mytomanvän. Det finns nog ingen som kan lysa upp en dyster höst så mycket som en mytoman. Måste fan komma i kontakt med någon snart igen.

Han jag kände var dock inte lika underhållande som många här i tråden. Mestadels bestod hans historier om alla ställen han varit på (vid 15-årsålder, överallt) eller någon, i vanliga ögon mätt, superkraft (som att cykla 1.5mil på 5 minuter).
Jag kan verkligen hålla med dig om att det är sjukt kul. Jag är ganska tystlåten och det är ganska skönt att sitta ett par personer (inkl. honom) och dricka ett par öl medan man bara låter hans mun gå.

Det är verkligen fascinerande hur deras hjärnor fungerar. Antingen ligger han vaken om natten och klurar ihop nya lögner, annars har han en hjärna som arbetar som en ung kines i en fabrik. Ena sekunden är han igång på slagsmål, andra är det någonting om någon flöddrad snubbe som bankar på hans dörr, tredje handlar det om hur den "snygga" taxichaufförinnan frågade om han verkligen skulle hem så tidigt. Det är nästan skrämmande, men eftersom att hela kompisgänget vet om det så kan alla luta sig tillbaka och låta honom prata på.
Citera
2012-11-16, 09:41
Medlem
Dunderfluxs avatar
Hade en mytomanpolare för ett bra tag sen som berättade en jävla massa historier som kommer sitta klistrade i minnet för alltid.
Han berättade bland annat om när han hade blivit bortförd av utomjordingar och att hans farbror som var en krigsveteran tydligen hade ett vapenförråd fyllt med granater, raketgevär och diverse liknande saker...

Han nämnde även någon gång att han var en avlägsen släkting till Eddie Van Halen men att han inte kunde förklara hur dom var relaterade
Citera
2012-11-16, 12:07
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Trots allt detta så är jag vän med honom. Jag vågar inte riktigt säga till honom att han ljuger, trots att jag har bevis mot honom. Det känns så sjukt elakt, men jag funderar på att säga till honom ordentligt snart. Särskilt om att han inte får kalla min subba för "hora".

Det är som du säger lite svårt att konfrontera en mytoman.
mest för att man tycker synd om dom.
Jag gjorde dock detta med en som jag skrev om nån sida bak då jag till sist tröttnade.
Det var så jävla löjliga lögner till sist så man blev förbannad.
Jag började helt enkelt ifrågasätta, ställa följdfrågor och säga rätt ut att han ljög.
En gång var vi hemma hos honom och såg film, han satt och ljög som vanligt.
Sa till honom att han ljög, då blev han fly förbannad och bad mig att gå hem.
Och det gjorde jag också.
Citera
2012-11-16, 14:33
Medlem
Thespians avatar
Han hade även legat med min kompis. Hon hade följt med honom hem och han hade tvingat henne till att knulla. Han sa att hennes vagina var såpass töjd att hon inte skrek när han trängde sig in. Jag, som sagt, visste att allt detta var en lögn, då samma tjej hade spenderat varenda helg med mig och min balle. Han tycktes vara ovetande om våran relation som pågått i ett par månader. Till det hela hör även att jag tog hennes oskuld. Alla hans anklagelser mot henne så som "hora" och "slampa" stämde alltså inte.

Varför ljuger man om att man våldtagit en kompis? Lite kul om ni spelat in konversationen på något sätt och sedan sagt att tjejen ville anmäla, endast för o se hans reaktion.
Citera
2012-11-16, 14:45
Medlem
Har en polare som under sin tidiga tonår bestämt hävdade att han hade haft sex med en tjej som hette Elin, men han hade glömt var hon bodde, hette i efternamn eller hur hon såg ut annat än hårfärg och ungefärlig längd.

En annan kompis påstod att han var svensk mästare i karate och bad oss komma på en av hans matcher. Väl där fick han stryk av en 15-åring och skyllde på att vår närvaro hade distraherat honom
Citera
2012-11-16, 16:43
Medlem
Janus-Richmonds avatar
Hade en riktig mytoman i klassen. Bland annat ljög han om att han åkt skateboard och ramlat på en spik som han fick rätt igenom knät. När vi pressade honom lite och undrade hur det var möjligt så förklarade han att den hade stått upp (i en backe) och därmed gått igenom skelett och allt när han kraschade.
Citera
2012-11-16, 18:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
En barndomsvän. Nu var det länge sen jag träffade honom och hörde historien, men jag har försökt återge den så gott jag minns:

"Jorå, s'att jag hade en mumifierad alien hemma. Den kom från min farfar som var med i Amundsens expedition till Sydpolen. De hittade ju då en sån här rymdfarkost som störtat rakt ner i den antarktiska öknen för länge sen, och de tog hem aliensarna och deras packning för att skänka till Norges nationalmuseum. Tefatet kunde de ju inte ta med såklart, det var skitstort och de hade ju bara hundslädar. Men min farfar fick den ena aliensen, och det var tur, för regeringen såg till att aliensen och packningen som museet fick 'försvann', om du fattar vad jag menar. Typ som i Roswell alltså. Den kanske finns på nåt lager nånstans, som arken du vet, som i Indiana Jones. Men vi ärvde aliensen sen när farfar dog, fast den brann upp sen i en brand. Å den branden var jävligt mystisk, för du vet att..."

Kommer inte ihåg vad som var så mystiskt med branden tyvärr, men jag har för mig att det hade med poltergeists att göra.
Citera
2012-11-16, 21:07
Medlem
Har en polare från Balkan som åkte och köpte mjölk tillsammans med hans kusin i hans stridsvagn........
Citera
2012-11-16, 21:39
Medlem
Idag när jag skulle åka hem så frågade samma kille jag skrivit om tidigare ifall jag kunde skjutsa honom till en destination, jag sa javisst det är ju endå på vägen (Ville höra honom ljuga lite dessutom) Så ja han inledde samtalet med "Schysst att du skjutsar mig" osv, sedan gick detta över till bilsamtal varav jag frågar honom hur det blev med körkortet och ferrarin han pratat om, han hade då sålt ferrarin men fick bara 147 tusen miljoner svenska kronor, det var väldigt mycket svarade jag, vad ska du göra med pengarna? Ja men självklart så ska han köpa guldtackor att ha på rummet för han ville inte skryta om att han hade pengar ifall någon skulle råna honom, okej svarade jag det lät ju vettigt. Sedan fortsatte han prata om guldtackorna, varav jag frågade ifall han ville betala bensinpengar för skjutsen, nej det kunde han inte för han hade inga pengar^^
Citera
2012-11-16, 21:41
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Jag är inte den som blir arg. Jag satt mest och skrattade och låtsades som om att han hade helt rätt och att hon var en hora som låg runt med alla. Jag har ingen energi att börja bråka med någon, vilket kan vara jävligt skönt i lägen som dessa.

Jag kan tillägga att bruden inte blev särskilt glad över detta när jag berättade det för henne. Jag fick dämpa henne så att hon inte ringde upp honom, det kunde ha slutat i en heldel förklarande från mig. Jag orkar även inte att vår relation ska "läcka ut" till folk vi knappt känner, vilket det lätt gör med honom i närheten, så det var väl därför jag inte sa någonting.

Den killen har ett par saker oklarade alltså. Det finns inte många människor som skryter om påhittade brott man gör, inte ens andra välkända mytomaner jag känner ljuger ihop brott som de begått. Jag har några till på lager, men då finns det risk för att outa mig själv.

Vilken jävla skön pojkvän du verkar vara. Bara smälla killen och gå vidare bara fören sån sakatt han ljuger om våldtäkt.

Din "subba" kan verkligen skryta för sina kompisar vilken MAN hon har som får hålla tillbaka henne för att han ska slippa förklara sig.
Tydligt vem som har staken i den relationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in