2010-10-27, 18:59
Medlem
Snuskalass avatar
Pratade förut med en random snubbe, efter ett tag så börjar han dra massor av rövarhistorier om hans familjen som nämligen var en stor "maffiafamilj" (kontrollerade större delar utav vapen- samt knarktransporten över hela mellanöstern). Han kunde även göra i princip vad han ville här i Sverige på grund av att rättsväsendet (polis, domstol mm.) var rädda för honom och hans familj.

Kul att nämna var att vi tillfället så blev han mer och mer exalterad i berättelser att han sa att han minsann hade en pistol i vespan (notera att han körde dit i en vespa men ägde ett flertal BMW:s), detta var såklart bullshit och svaret blev något i stil med "shiiit, var fack har jag lagt den?!).
Senast redigerad av Snuskalas 2010-10-27 kl. 19:11.
Citera
Medlem
Lindisfarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyoha
Han hade också en katt som hade en svans med en diameter på 10 cm (varför i helvete ljuger man om nått sånt!?).

Hahahahahahahaha!!!! Det gjorde min dag, Ja varför i helvete skryter man om sin katts svans....hahahaha

När jag gick på gymnasiet hade vi en kille som enligt honom själv varit Malmö FF:s mest lovande målvakt någonsin, hán var inflyttad från Malmö, tilläggas att han var 175cm och 110kg+. På en idrottslektion stod han imål med sina maxihandskar(ni vet såna med påklistrade friktionsränder vid fingrar och flata) och var totalt urusel. Har en del historier om honom till, men denna var den enda vi absolut kunde motbevisa, inte så lätt att övertyga killen om att han verkligen inte samtalat med George Bush innan Irakkriget osv...för han trodde verkligen på det.
Citera
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Jag hade för mig att det redan fanns en stor tråd om mytomaner. Men jag kan inte hitta den nu

Men en kompis sa förut till mig att han hade en flera meter lång penna
Du kanske tänker på denna, som är betydligt större än den här tråden: https://www.flashback.org/t261455
Citera
2010-10-27, 19:02
Medlem
DrDodges avatar
Han hade tydligen en permobil som var trimmad, den gick i 200km/h och var laglig på motorvägen.
Samma person skulle på hålla konsert med sitt band i Liverpool och hade ett lovat skivkontrakt (De var grymt dåliga).
Han har hittat på fler saker, men inte lätt o komma på såhär på rak arm.
Citera
2010-10-27, 19:03
Medlem
eclpsNs avatar
Har en "polare" som i stor sätt ljuger om allt. Anld. till "" är för han är så jävla jobbig att umgås med, men vi har varit kompisar i ca 10 år så.
Ena dagen knullar han tjejer hela helgerna och tar de på diverse skumma platser (vindsurfingbräda, hennes föräldrars pool och går sedan in naken i huset där hennes familj sitter osv).
Oftast handlar det om hur mycket han slåss också, att ingen vågar säga emot honom, han är kungen i hela staden och om folk han träffar bara visste vem han var skulle de ge honom pengar osv.
Vi i umgänges kretsen har gång på gång tagit fram bevis för att försöka få honom att sluta med beteendet, men då blir han extremt tjurig och säger att han ska döda oss så vi har lagt av med det.

Börjar bli väldigt irriterande men ganska kul ibland, hängde med honom in på banken en gång, då han påstod att han skulle sätta in 45k på någons konto för att han misshandlat personen. precis innan vi går in på banken träffar han en annan polare, varav han då säger att han ska överföra sin mors pengar till sitt eget konto.. När han sedan sagt hejdå var det återigen skadestånd.
Värt att nämna är att han vi träffade är en relativt "tuff" kille som han har mycket respekt för.

Mytomaner
Citera
2010-10-27, 19:05
Medlem
l3nalenas avatar
När jag var runt 12-13 år kom jag i kontakt med väldigt många mytomaner av någon konstig anledning. Jag kommer speciellt ihåg en kille som ljög om sin pappas död. Hans pappa var död på riktigt, men han hade en tendens att ändra historien hela tiden.

Den bästa historien måste ha varit hur han kom hem ifrån skolan, pappan hade jobbat nattskift och låg och sov på soffan. Så han fick för sig att börja laga kvällsmaten själv, värt att nämna är att han var sex år vid det här tillfället. Efter att han har kokat ihop en riktigt middag försöker han väcka sin pappa, men lyckas inte. Han märker att pappan inte andas, så han slänger upp honom på axeln, springer till familjens bil, slänger en tegelsten igenom fönsterrutan, tjuvkopplar bilen och åker till sjukhuset.

Har också fått höra av honom att hans pappa blev mördad av några negrer med en stekpanna. Det visade sig senare att pappan dött av cancer.
Citera
2010-10-27, 19:07
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riccha
Har en polare som började mytta lite smått för några år sedan. Men nu på senare år har det börjat spåra ur mer och mer.
Senaste myterna var följande

Efter hans 2veckors semester i Thailand så hade han först haft sex med 8 olika brudar.
Två dagar efter han hade berättat om detta så ändrades historien till att han hade haft sex med 8 brudar samtidigt. På flyget hem från Thailand hade han tydligen sett en brud som satt på flyget när han åkte dit. Det hela slutade med att dom båda reste sig upp, gick till toaletten och hade sex. Det var så han kom med i 10 000m klubben .

Denna myten kan jag ju aldrig påstå vara sann eller falsk till 100%, men jag kan anta om det stämmer eller inte.

För 4 månader sedan var det en ordentlig viltolycka på en lokal väg. I denna olycka så hade en man dött. (Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på detta ämnet). Min kompis påstod att han hade sett krocken eftersom han och hans morfar körde precis bakom när det hände (Kan tillägga att det hände kl halv 12 en onsdag). Vad skulle han ut och göra kl halv 12 en onsdag med sin morfar egentligen? Jag vet även garanterat att detta inte är sant eftersom min flickvän satt i en buss som var tvungen att stanna tills allt var undanröjt (Detta blev klart 01:30 p.g.a. dödsolycka). Jag körde till platsen för att plocka upp henne och såg att det stog 1 buss och 2 bilar och köade bakom olyckshändelsen (eftersom det inte fanns möjlighet att göra en U-sväng). Min polare satt definitivt inte i en av bilarna eller i bussen eftersom alla var ute och pratade med varandra för att fördriva tiden. Enligt polaren så stog det stilla på olycksplatsen tills klockan halv 3.
Vi konfronterade honom lite försiktigt men det slutade i ett snabbt byte av samtalsämne från hans del

Kan även tillägga att vi är 20 år gamla

Hände detta möjligtvis vid nybro och killen som dog var snut?
Citera
2010-10-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaxemeistern
En "polare" hävdade att när han en dag var ute och klippte gräset flög en helikopter förbi. Det verkade som att helikoptern tyckte synd om honom, så han vände uppochner på den och klippte gräset åt honom med rotorerna...
Hahah vilken lirare!
Citera
2010-10-27, 19:09
Medlem
LawAbidingCitizens avatar
När det hade regnat en massa i skåne och jag kom ner sa min polare att det hade kommit så mycket vatten från brunnarna på trottoarerna att det sprutat 5 meter upp i luften
Citera
2010-10-27, 19:10
Medlem
DrDodges avatar
Kom på en till buse
I grundskolan hade vi en riktig mytoman i klassen, han hade knäckt näsbenet på 5 pers typ.
Sen hade hans morsa aids så att han kanske måste få sitta i rullstol resten av livet..
Han förstod verkligen inte innebörden med aids
Vi var runt 13år.
Citera
2010-10-27, 19:13
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Lägger till lite från en annan mytoman.
För några år sedan, när jag gick i samma klass som en riktig panik-mytoman (gymnasiet) och som vanligt så ska det lämnas in en jävla massor med uppgifter via mail och papper osv.
Killen i fråga var antingen för slö för att göra läxorna/uppgifterna eller så var han helt enkelt för dålig, så han kom heeeela tiden med bortförklaringar som uppenbart var lögner.
Först så hade han inte Internet och därför så kunde han inte maila som han hade lovat, en annan gång så hade hans farsa raderat uppgiften för att farsan helt enkelt inte visste vad det var ( )
en annan gång så hade han inte någon mail, och tillslut så kom den gamla hederliga "hunden åt upp läxan".
Oftast när han drog sina ursäkter så satt halva klassen och garvade åt stackaren.
Citera
2010-10-27, 19:13
Medlem
zamzirks avatar
Haha ! fan vilken rolig tråd !

Hade en kompis som sa att han var medlem i kartellen pga att han hade beställt en kartellen jacka osv.

En annan kompis som gick runt och sa att han var med i DFG och att han kände alla där.

Kommer inte på så mycket mer just nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in