Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-22, 20:50
Medlem
Det medger jag att det kommer säkert kännas jävligt surt, men då mullina kommer, ja då jävlar
Citera
2008-06-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laaf
Året då man fyller 18 tar Försvarsmakten kontakt med all gubbar.
Som sagt var.. i en perfekt värld kanske det är så men för de som bor utomlands är det lite si och så med den saken.
Citera
2008-06-22, 22:25
Medlem
TomEMTs avatar
Citat:
Det medger jag att det kommer säkert kännas jävligt surt, men då mullina kommer, ja då jävlar

Lönar sig att ta en sak i taget och först vara mulli själv innan man basunerar ut annat! ;D
Citera
2008-06-22, 22:35
Medlem
Running_mans avatar
Hur många av er som skriver här har gjort militärtjänst i Finland?

Fråga till er som svarade ja på frågan ovan:
Var du på Dragsvik eller ett Finskt regemente?
Citera
2008-06-22, 22:46
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logarr
14 dagar kvar i det civila nu! Borde kanske tänka på att börja packa så småningom. Hur ser förresten möjligheterna ut att få byta kompani väl på plats?

Överpacka inte, det gjorde jag och var ingen höjdare. Dels så får man knappt plats i skåpet med grejerna, och för att få ett civilskåp för oss bosatta utomlands tar ett tag. Första dagen när undisarna kollade igenom packningen fick jag en stor suck av han som kollade igenom min. Var sprängfylld med skor, kläder, hygienartiklar samt småsaker som mobiladdare böcker etc. Fick slippa kön, men när jag kom ut från aulan hade de rotat igenom allt.
Citera
2008-06-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Lönar sig att ta en sak i taget och först vara mulli själv innan man basunerar ut annat! ;D

Det har jag även tänkt mig själv, men man har ställt in sig på att skall kunna vara där ett år, så man kan nu inte bli allt för förstörd där heller
Citera
2008-06-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Överpacka inte, det gjorde jag och var ingen höjdare. Dels så får man knappt plats i skåpet med grejerna, och för att få ett civilskåp för oss bosatta utomlands tar ett tag. Första dagen när undisarna kollade igenom packningen fick jag en stor suck av han som kollade igenom min. Var sprängfylld med skor, kläder, hygienartiklar samt småsaker som mobiladdare böcker etc. Fick slippa kön, men när jag kom ut från aulan hade de rotat igenom allt.

Tror enda jag tar med är rakdon kanske och tandborste. Sen telefonladdaren. Tror mig inte behöva annat.
Citera
2008-06-23, 11:16
Medlem
Poddes avatar
"TJ 11 Hajoo me dagana"

För din egen skull, bli inte där ett år frivilligt.
Citera
2008-06-23, 14:19
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
"TJ 11 Hajoo me dagana"

För din egen skull, bli inte där ett år frivilligt.

Du hade ju nära hem åtminstonde
Citera
2008-06-23, 14:25
Medlem
SI2HIIs avatar
Hur många av er började tjänstgöra i lumpen och var helt jävla otränade? Hur kändes det? Ångrar ni att ni inte tränade upp er lite innan?
Citera
2008-06-23, 14:58
Medlem
logarrs avatar
Citat:
Tror enda jag tar med är rakdon kanske och tandborste. Sen telefonladdaren. Tror mig inte behöva annat.

Man skall alltså inte ha med ett enda civilt klädesplagg? Utom det man har på sig vid ankomst, räcker det?

Angående att stanna längre tid än 180 dagar. Vad är det för skillnad på att bli underofficer och gruppchef (som alla kompanier utbildar). Underofficer är ju 9 månader och gruppchef 362 dagar. Vad är då skillnaden mellan dessa? Gällande såväl de teoretiska studierna, praktiska tillämpningar samt meriter i det civila?
Citera
2008-06-23, 15:52
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logarr
Man skall alltså inte ha med ett enda civilt klädesplagg? Utom det man har på sig vid ankomst, räcker det?

Angående att stanna längre tid än 180 dagar. Vad är det för skillnad på att bli underofficer och gruppchef (som alla kompanier utbildar). Underofficer är ju 9 månader och gruppchef 362 dagar. Vad är då skillnaden mellan dessa? Gällande såväl de teoretiska studierna, praktiska tillämpningar samt meriter i det civila?
Va yra du om?Är man underofficer är man 12månader där punkt slut.Loppu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in