Citat:
Ursprungligen postat av TomEMT
Det där lät inte så övertygande måste jag säga
Ja givetvis är det så bäste Sinkomies men nu pratade vi om soldatmaterialet på de olika linjerna. Skulle inte hävda att det var en tillfällighet att KJL hade för vana att dominera på barettmarschen, skolans snabbmarsch, börjes krona och att linjen snittade runt 3000 på coopertestet kring de kontingenter jag minns utan att det troligen handlade om att det var den linjen som hade flest motiverade elever eftersom det var den populäraste linjen.
Som jag tidigare nämnde har jag inga problem att förstå varför KrbL har ganska bra soldatmaterial med tanke på att så många från 1KK blir milpol. Om KJK på samma sätt kunde välja ut 10 personer till KJL och resten till något annat så skulle antagligen KJL ha fantastiskt bra soldater. Jag är därför väldigt mycket för ett system där alla efter grundutbildningen fritt för söka till alla tjänster, på så sätt skulle ett bättre urval ske och vem vet, kanske skulle det även resultera i fler motiverade beväringar..
KrbL-folket är i bättre skick än vad KJL är i år. Det säger jag som en neutral åskådare, då jag tyvärr inte ligger på någon av linjerna.
Jag har bara konstaterat att den bild jag hade av dem tyngsta linjerna inte stämmer, det finns personer av alla olika slags former på alla linjer, och det verkar som att dem flesta verkar klara saker och ting helt bra. Det kan vara unikt för i år, vad vet jag? Vad jag vill komma till är att man inte behöver vara en övermänniska för att klara sig någonstans här(numera?)!
Men, men. Någon här som vet vad ATU har för sig vardagligen? Jag vill veta allt! Mycket skogsdäga? Vad är det för slags övningar?
Lite allmän info är att det i övrigt är relativt hög fysisk kondition på skolan nu. Skolans snitt-cooper var 294x meter.
Kom från Syndalen idag, snöigt och kallt