Citat:
Ursprungligen postat av Tinningen
Ah, såg denna tråd nu igen. Har det alltså redan passerat 3år sedan "ohi on"?

Tiden går så satans snabbt, fick höra via ryktesvägar att min pluton har blivit kallad på rep övn senare i år men inte fått det bekräftat skriftlig. Är tämligen säker på att jag som är skriven och bosatt utomlands (Sverige) inte kommer få delta pga. resekostnad, är nog beredd att betala ett tiotal euro för att få åka över och snacka med gänget igen samt skjuta lite STG.
Någon annan som har varit på rep övn och har lust att delge lite nyttiga erfarenheter eller tips?
Jag har varit på en rep-övning. Sex dagar i vackra syndalen. Övningen kan jämföras med ett skytteläger och schemat såg ungefärligen ut så här.
-Uppgiftsspecifik utbildning.
-Pluton i anfall och försvar med TASI och blåpittar.
-Kompani i anfall från Jurmo-båtar där ballonger och janter-tavlor agerade fiende.
-Återigen kompani i anfall, annan ö och med elever som fiende. Blåpittar i överflöd men ingen TASI vilket betyder att omställaren lämpligen sätts på på serie-eld.
Överraskande snabbt var det som om åren i det civila inte existerat men lika snabbt blev man led på tristessen. Fick även se prov på typisk SA-humor. Vid materialutdelningen blev vi utdelade vinterjacka M95(?). Jackan som vi under beväringstiden aldrig fick använda trots kallt väder fick vi nu utdelad när vi ännu kunde njuta av det sista av sommar-värmen. Man får anta att nånstans skrattade någon över att vi hade lite mera att bära på.